Hlavní navigace

ČT 1 si minulý týden polepšila nejvíc ze všech televizí, meziročně ale nejvíc klesala

24. 11. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Připomínka listopadových událostí z roku 1989 a protesty proti prezidentu Miloši Zemanovi zvýšily zájem o zpravodajskou ČT 24

Mezitýdenní vývoj (vs. 46. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Až téměř na úroveň Primy se minulý týden vyšplhala v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ČT 1. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila nejvíce ze všech televizních stanic měřených peoplemetry, konkrétně o 1,04 procentního bodu na hodnotu 14,59 procenta (Prima si naopak pohoršila o 0,63 procentního bodu na podíl 14,70 procenta). Slušný růst zaznamenala díky protestům proti Miloši Zemanovi i zpravodajská ČT 24, jejíž podíl narostl o 0,72 procentního bodu na hodnotu 4,84 procenta. Růst o 0,25 procentního bodu na 4,93 procenta zaznamenala i TV Barrandov, což jí stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Největší mezitýdenní pokles potkal ČT Sport (klesla o 0,87 procentního bodu na 1,39 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova skokanem minulého týdne, meziročně ale nejvíc rostla Prima. I jako skupina

Nezvyklý růst Jedničky i ČT 24 pomohl celé České televizi ke skupinovému růstu o 0,40 procentního bodu na souhrnný podíl 26,82 procenta. ČT byla také jedinou ze tří největších televizních skupin v zemi, která si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku. Skupina Nova nepatrně klesla o čtyři setiny procentního bodu na kumulovaný podíl 33,27 procenta, za což mohou zejména poklesy Fandy a Telky. Skupina Prima se mezitýdenně propadla o 0,62 procentního bodu na hodnotu 22,70 procenta. V jejím případě za to mohl výhradně hlavní kanál Primy.

Top 10 všechny stanice (47. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší divácké kategorii 15 až 54 let, na kterou programově a obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostla opět ČT 1. Polepšila si dokonce lépe než v širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let, konkrétně pak o 1,20 procentního bodu na hodnotu 11,86 procenta. Slušný růst o 0,59 procentního bodu na 2,68 procenta vykázala i zpravodajská ČT 24 a o 0,38 procentního bodu na hodnotu 6,35 procenta si polepšila Nova Cinema. Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala ČT Sport, která si pohoršila o 1,08 procentního bodu na 1,41 procenta. Významně klesala i ČT 2 (o 0,60 procentního bodu na 3,13 procenta) a Fanda (o 0,41 procentního bodu na 1,61 procenta).

Pohledem tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si jako jediná v porovnání s předminulým týdnem polepšila skupina Nova. Nešlo však o nijak závratný růst: polepšila si o 0,07 procentního bodu na hodnotu 37,50 procenta, přičemž nejvíce k tomuto růstu pomohly Nova Cinema a hlavní kanál Novy. Česká televize v podstatě stagnovala, pohoršila si o jednu setinu procentního bodu na kumulovaný podíl 22,14 procenta. To opět nestačilo na Primu, která se jako skupina u mladšího publika udržela na pozici druhé nejúspěšnější televizní skupiny na trhu – i přes pokles o 0,11 procentního bodu na hodnotu 23,23 procenta.

Kanály – průměrné podíly (47. týden 2014)
Graf podílu kanálů (47. týden 2014)
Graf podílu skupin (47. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 47. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 47. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila TV Barrandov. Její podíl vzrostl o 0,77 procentního bodu na hodnotu 4,93 procenta. Ještě více rostl podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia, jako celek si polepšily o 1,53 procentního bodu na 4,02 procenta. Zajímavý růst vykázala i Nova Cinema (o 0,73 procentního bodu na 4,78 procenta) a ČT 2 (o 0,67 procentního bodu na 4,11 procenta). Největší meziroční pokles vykázaly svorně ČT 1 a Nova. Obě si pohoršily o 1,93 procentního bodu, ČT 1 na hodnotu 14,59 procenta, hlavní kanál Novy na podíl 24,10 procenta. Pokles o 1,23 procentního bodu na 8,25 procenta zaznamenaly i „ostatní“ neměřené televizní stanice.

Ze skupinového srovnání tří největších televizních domů v zemi vyplývá, že meziročně si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšila jako jediná Prima. Její podíl narostl o 0,69 procentního bodu na hodnotu 22,70 procenta, a to i přes nepatrný pokles Primy love. Nejvíce k tomuto růstu pomohl hlavní kanál Primy, který si polepšil o 0,48 procentního bodu na hodnotu 14,70 procenta. Skupina Nova meziročně klesla o 0,82 procentního bodu na hodnotu 33,27 procenta, přičemž vedle hlavního kanálu mírně klesal i Fanda. Česká televize si pohoršila ještě víc: o 0,95 procentního bodu na 26,82 procenta, za což může hlavně Jednička.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila Prima. Její podíl narostl o 1,26 procentního bodu na hodnotu 12,64 procenta. Významný růst o 0,73 procentního bodu na 2,80 procenta zaznamenal i dětský kanál Déčko, a o 0,70 procentního bodu na hodnotu 6,35 procenta narostla Nova Cinema. Naopak největší pokles připadl na hlavní kanál Novy, který se propadl o rekordních 2,55 procentního bodu na 26,28 procenta. Klesala i ČT Sport (o 0,38 procentního bodu na 1,41 procenta) a Fanda (o 0,30 procentního bodu na 1,61 procenta), ale to byly ve srovnání s Novou jen nepatrné poklesy.

Propad hlavního kanálu Novy v meziročním srovnání strhl celou skupinu Nova do souhrnného poklesu o 1,83 procentního bodu na hodnotu 37,50 procenta. Česká televize a skupina Prima si naopak u mladšího publika meziročně polepšily. Nejvíc skupina Prima, jejíž souhrnný podíl vzrostl o 1,24 procentního bodu na hodnotu 23,23 procenta. Česká televize rostla jen nepatrně o 0,29 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,14 procenta. Kromě dětského Déčka k tomu přispěla ještě zpravodajská ČT 24 a kulturní ČT art, ostatní veřejnoprávní programy meziročně klesaly.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).