Více

ČT 1 se minulý týden propadla v podílu na divácích na hodnoty z olympiády

UVNITŘ GRAF A TABULKA Prvnímu programu České televize se letos vyloženě nedaří. Minulý týden se v podílu na sledovanosti u hlavní cílové skupiny diváků starších 15 let propadla na hodnoty, kterých dosahovala během druhého týdne Zimních olympijských her ve Vancouveru. To je druhý nejhorší týdenní výsledek v letošním roce. Meziročně si ČT 1 pohoršila skoro o dva procentní body.

Po celý den sledovalo ČT 1 minulý týden v průměru 17,21 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 1,2 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla ČT 1 průměrného podílu 18,85 procenta. Lépe se dařilo programu ČT 2, který si v celodenním průměrném podílu polepšil o 0,40 procentního bodu na 5,49 procenta, a během prime time zaujal v průměru 5,44 procenta dospělého publika.

Play off hokejové extraligy pomohlo k růstu sportovnímu kanálu ČT 4. V celodenních číslech dosáhl průměrného podílu 2,11 procenta, což je o desetinu procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase podíl Čtyřky ještě stoupnul na průměrných 2,34 procenta. Naopak zpravodajské ČT 24 diváci mírně ubyli: v celodenních číslech její podíl klesl o 0,36 procentního bodu na 2,58 procenta, během prime time až na 1,75 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Pokles se nevyhnul ani televizi Nova, jejíž hlavní program minulý týden zaujal v průměru 36,96 procenta dospělého publika denně. To představuje pokles o 0,45 procentního bodu. Během prime time si ale Nova tradičně polepšila, tentokrát na hodnotu 41,77 procenta. Mírně si pohoršil filmový kanál Nova Cinema, který dosáhl celodenního podílu 2,20 procenta (pokles o osm setin procentního bodu), ale během prime time jej sledovalo v průměru 2,54 procenta dospělého publika.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Televize Prima si pro změnu mírně polepšila. Hlavní program Primy sledovalo po celý den v průměru 15,54 procenta dospělého publika, o 0,22 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech se ale Primě delší dobu nedaří a výjimkou nebyl ani minulý týden s průměrným podílem 13,59 procenta. Prima Cool se se už třetí týden v řadě drží nad hodnotou dvouprocentního celodenního podílu, a minulý týden si polepšila o šest setin procentního bodu na 2,08 procenta. Během prime time ale její podíl klesl na průměrných 1,96 procenta.

Mírné zlepšení vykázala také plnoformátová digitální televize Barrandov, již si minulý týden nenechalo ujít po celý den 3,80 procenta dospělého publika. Oproti předminulému týdnu to představuje nárůst o pět setin procentního bodu, v hlavním vysílacím čase si ale Barrandov tak vysokou hodnotu tradičně neudržel a skončil s průměrným podílem 3,12 procenta. Avšak i ten mu stačil na porážku Novy Cinema, s níž často bojuje o diváky.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,35 procenta, což je o dvě setiny procentního bodu více než minule. Během prime time jejich průměrný podíl klesl na 1,48 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,68 procenta (nárůst o 1,24 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak oslovily 7,16 procenta dospělého publika.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+