Více

ČT 1 se minulý týden propadla na nejhorší podíl v historii: 14,94%

UVNITŘ GRAF A TABULKA Vůbec nejhoršího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku od zavedení peoplemetrů dosáhnul minulý týden první program České televize. Nejen že jej opět porazila Prima a odsunula jej na pozici třetí nejsledovanější televize v zemi, vůbec poprvé ale ČT 1 klesla pod hodnotu 15 procent. Ještě citelnější propad měla Jednička v hlavním vysílacím čase, kde se udržela jen těsně nad 15 procenty. Obvykle však ČT 1 v prime time atakuje hranici 20 procent.

ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 14,94 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 2,38 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Jde o největší pokles ze všech českých televizí, meziročně si ČT 1 pohoršila dokonce o 3,86 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 oslovila Jednička v průměru 15,17 procenta dospělého publika. Program ČT 2 dosáhl celodenního podílu 3,35 procenta, o 0,12 procentního bodu více něž v předminulém týdnu a úplně stejně jako sesterský sportovní kanál ČT 4. Během prime time ale podíl Dvojky klesl na průměrných 2,94 procenta.

Sportovní Čtyřka se celodenním podílem 3,35 procenta dostala na druhý nejlepší týdenní výsledek v letošním roce a poprvé v historii se dotáhla na Dvojku. Ve večerních časech ale její podíl klesl na průměrných 2,43 procenta. Vysoko se stále drží zpravodajská ČT 24, i když minulý týden její celodenní podíl klesl o 0,17 procentního bodu na hodnotu 4,14 procenta. Během prime time diváci ČT 24 tradičně ubývali, zpravodajský kanál ČT dosáhl průměrného podílu 2,44 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Mírného nárůstu se minulý týden dočkala televize Nova. Její hlavní program sledovalo po celý den v průměru 30,64 procenta dospělého publika, což je o 0,56 procentního bodu více než v předminulém týdnu a nejlepší hodnota za letošní rok. Meziročně se však jedná o pokles o 3,29 procentního bodu. Ve večerních časech podíl Novy stoupnul na průměrných 35,74 procenta. Rekordního týdenního podílu od zařazení do peoplemetrů dosáhla Nova Cinema, kterou po celý den sledovalo v průměru 4,70 procenta dospělého publika (nárůst o 0,65 procentního bodu) a v prime time dokonce 5,09 procenta. Na Barrandov to ale nestačilo.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Prima se i přes pokles udržela na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi, když ji minulý týden po celý den upřednostňovalo 17,75 procenta dospělého publika. To je o 0,43 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale o 3,19 procentního bodu více než před rokem. Ve večerních časech podíl Primy stoupnul na 18,33 procenta. Rekordního celodenního podílu 3,70 procenta dosáhla Prima Cool. Je to nejvíc od jejího vstupu do peoplemetrů a o 0,21 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time oslovila Prima Cool průměrně 3,97 procenta dospělé populace, v obou hodnotách opět pokořila ČT 2.

Televize Barrandov si minulý týden mírně polepšila, od začátku roku se ale stále pohybuje na podobných číslech a výrazně nestoupá. Po celý den ji sledovalo v průměru 5,56 procenta dospělého publika, což je o 0,43 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale podíl Barrandova klesl na průměrných 5,16 procenta. I přes to si udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi a stále dokáže odolávat stoupající Nově Cinema. Překvapivě lépe se mu ale vede v cílové skupině diváků od 15 do 54 let, kde ho však v prime time poráží jak Nova Cinema, tak i Prima Cool.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,39 procenta, což je o 0,13 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,76 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,48 procenta, o sedm setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,97 procenta.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 2. 2011 12:05

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+