Nova uspěla jen s Třemi bratry, porazili Popelku
Jednoznačným vítězstvím ČT 1 skončilo štědrodenní klání o televizní diváky v Česku. Hlavní program České televize pokořil Novu a stal se nejsledovanější televizí v zemi jak v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let a ve věku od 15 do 54 let, tak hlavním vysílacím čase a obou zmiňovaných cílových skupinách. Za celý den ČT 1 oslovila rekordních 37,86 procenta dospělého publika (39,04 procenta ve věku 15 až 54 let), zatímco Nova 21,73 procenta (24,16 procenta ve věku 15 až 54 let). V hlavním vysílacím čase se Jedničce dařilo ještě lépe, od 19 do 23 hodin dosáhla podílu 42,23 procenta na dospělém publiku nad 15 let a 44,23 procenta u publika od 15 do 54 let (Nova 27,76 procenta v kategorii 15+ a 30,74 procenta v kategorii 15–54).
STŘEDEČNÍ DATA: Anděl Páně oslovil téměř půl druhého milionu diváků, Jednička vedla po celý den
Absolutně nejsledovanější pohádkou Štědrého dne se stal premiérový Korunní princ na ČT 1, kterého si od 19:00 nenechalo ujít rekordních 2,187 milionu dospělých diváků a 53,95 procenta dospělého publika (56,62 procenta ve věku 15 až 54 let). Dobře se ale vedlo i premiérové pohádce Tři bratři na Nově, již si od 20:20 nenechalo ujít 1,935 milionu dospělých a 42,06 procenta publika (47,76 procenta ve věku 15 až 54 let). Prima skončila jako chudá příbuzná, její pohádku Jak se budí princezny vidělo od čtvrt na devět pouze 182 tisíc dospělých diváků a 3,95 procenta publika (4,40 procenta ve věku 15 až 54 let). Prima vůbec dopadla na Štědrý den bídně, její výkon klesl na běžnou úroveň TV Barrandov. Za celý den oslovila jen 6,12 procenta dospělého publika (7,00 procenta v kategorii 15–54), v prime time pak 4,63 procenta dospělých a 5,35 procenta ve věku 15 až 54 let.
Jen jeden pořad Primy nad 200 tisíci diváky
TV Barrandov v určitých chvílích Primu dokonce porážela. Však taky dvěma pořady pokořila hranici 200 tisíc dospělých diváků, což se Primě o Štědrém dnu podařilo jen s jedním – pozdně večerním rodinným filmem Pan Popper a jeho tučňáci. Barrandov ale bodoval mimo prime time: komedií pro pamětníky Ducháček to zařídí, již od půl čtvrté odpoledne vidělo 252 tisíc dospělých diváků a 9,03 procenta publika (7,52 procenta ve věku 15 až 54 let), a pohádkou Hrátky s čertem, na kterou se od 17:20 podívalo 233 tisíc dospělých a 8,40 procenta publika (8,85 procenta ve věku 15 až 54 let). Za celý den ani v prime time ale Barrandov nedosáhl na už tak dost bídné výsledky Primy, pohyboval se mírně pod svými běžnými hodnotami. Výkon mu zachraňovaly pořady mimo prime time, v němž diváci dávali přednost prakticky pouze ČT 1 a hlavnímu kanálu Novy.
MINULÝ ČTVRTEK: Ordinace letos zakončila jako nejsledovanější pořad, předstihla i zprávy Novy
Existovaly ale výjimky. Prima Cool uspěla s akční komedií Mr. & Mrs. Smith, kterou si od 21:45 nenechalo ujít rovných 200 tisíc dospělých diváků, což odpovídalo 5,50 procentům publika (7,33 procentům ve věku 15 až 54 let). Nova Cinema přilákala od desáté večerní k filmu Norbit 175 tisíc dospělých diváků a 4,78 procenta publika (5,79 procenta ve věku 15 až 54 let). Vánoční koncert Karla Gotta na ČT 2 vidělo od půl desáté 195 tisíc dospělých a 4,70 procenta publika (1,77 procenta ve věku 15 až 54 let), odpolední komedii Jára Cimrman, ležící, spící od 14:10 pak 204 tisíc dospělých při podílu 7,67 procenta (8,04 procenta v kategorii 15–54). Byly to ale paběrky oproti ČT 1, která kromě Korunního prince hned třemi dalšími pořady pokořila hranici milionu dospělých diváků.
LOŇSKÝ ŠTĚDRÝ DEN: Princezna a písař smetli konkurenci, pohádku viděly na Jedničce dva miliony diváků
Šlo o film Pelíšky, který od desáté večer zhlédlo 1,628 milionu dospělých a 45,28 procenta publika (50,72 procenta ve věku 15 až 54 let), pohádku Tři oříšky pro Popelku od půl deváté vidělo 1,419 milionu dospělých a 30,78 procenta publika (30,09 procenta ve věku 15 až 54 let) – prohrála tedy s premiérou Tří bratrů na Nově – a pohádku Byl jednou jeden král si od 17:20 nenechalo ujít 1,092 milionu dospělých při podílu 39,31 procenta (40,74 procenta v kategorii 15–54). Pohádky, které ČT 1 vysílala prakticky po celý den, oslovovaly v průměru většinou od 30 do 40 procent publika a málokdy se stalo, že jim jindy vedoucí Nova dokázala svým programem čelit.