Více

ČT 1 minulý týden večer nad Primou, Nova Cinema a Prima love rekordní

UVNITŘ GRAF A TABULKA Jako na houpačce si musely minulý týden připadat české televize. Primu po úspěšném podzimním tažení v hlavním vysílacím čase porazil v průměrném podílu na dospělém publiku první program České televize, Nova se propadla na druhý nejhorší týdenní výsledek v historii, zatímco Nova Cinema a Prima love pro změnu dosáhly historických rekordů. Nutno dodat, že v neděli výsledky částečně ovlivnilo nečekané úmrtí prvního českého prezidenta Václava Havla, jehož dopad se naplno projeví v číslech za tento týden.

Hlavní program Novy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 26,79 procenta dospělého publika, což je o 1,20 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si polepšila na průměrných 31 procent, i tak jde ale o jeden z nejhorších výsledků v historii Novy. Opačný extrém vykázala Nova Cinema, která dosáhla nejlepšího týdenního podílu od svého vzniku. V celodenních číslech šlo o podíl 5,94 procenta (o 0,13 procentního bodu více než v předminulém týdnu), večer dokonce 6,11 procenta. Nova Cinema si tak udržela pozici čtyřky na trhu.

Prima si minulý týden sice mírně polepšila, v celodenních číslech rostla o 0,10 procentního bodu na hodnotu 18,68 procenta, ale ve večerních časech ji překvapivě porazila ČT 1. Prima vykázala v prime time průměrný podíl 18,66 procenta, Jednička 19,05 procenta. Mírnému poklesu se nevyhnula Prima Cool, již sledovalo po celý den průměrně 3,38 procenta diváků starších 15 let, kteří zrovna trávili čas u televize (oproti předminulému týdnu to je o 0,19 procentního bodu méně), ale večer si udržela slušný podíl 3,29 procenta. Dosavadního rekordu pak dosáhla Prima love, která v celodenních číslech vykázala podíl 1,79 procenta, což je o 0,13 procentního bodu více než minule, a ve večerních časech 1,33 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Dařilo se i České televizi, zejména prvnímu programu. Po celý den jej upřednostňovalo 16,26 procenta dospělého publika, což je o 0,49 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Výrazněji však ČT 1 stoupla v prime time, kdy vykázala podíl 19,05 procenta a poskočila před Primu na pozici dvojky na trhu. Mírný pokles postihnul program ČT 2, který si v celodenních číslech pohoršil o osm setin procentního bodu na hodnotu 3,88 procenta a ve večerních časech až na 3,22 procenta (takže jej porazila Prima Cool).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Klesaly i zbylé dva tematické kanály ČT. Výrazný propad zaznamenala sportovní ČT 4, která si v celodenních číslech pohoršila o 0,72 procentního bodu na hodnotu 2,78 procenta. Ve večerních časech se dokonce propadla až na průměrných 1,68 procenta. Oproti tomu pokles zpravodajské ČT 24 byl jen nepatrný. Po celý den ji sledovalo v průměru 4,67 procenta dospělého publika, což je o čtyři setiny procentního bodu méně než minule. Během prime time podíl ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na průměrných 2,93 procenta.

Mírného nárůstu se minulý týden dočkala televize Barrandov, kterou po celý den upřednostňovalo v průměru 5,48 procenta dospělého publika. To je o 0,36 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale ani to Barrandovu nestačilo na Novu Cinema a musel se spokojit s pozicí páté nejsledovanější televize v zemi. Což platilo i pro večerní časy, kdy si ještě mírně polepšil na průměrný podíl 5,54 procenta, ale Nova Cinema byla ještě o půl procentního bodu výš.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,99 procenta, což je o 0,18 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,36 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,36 procenta, o 0,84 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,83 procenta.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+