Více

ČT 1 minulý týden pod 15%, ČT 4 nad Barrandovem a Novou Cinema

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejlepšího průměrného týdenního podílu na dospělém publiku od letních prázdnin dosáhnul minulý (první listopadový) týden sportovní kanál ČT 4. Naopak program ČT 1 se propadl na nejhorší podzimní čísla, když nedosáhnul ani hranice 15 procent, již si určil nový generální ředitel České televize Petr Dvořák za minimální podíl Jedničky na publiku starším 15 let. Poklesu se nevyhnula ani televize Barrandov, která pro změnu nedosáhla ani na pětiprocentní podíl na trhu.

Program ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 14,66 procenta dospělého publika, což je o 0,89 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Jednička tak klesala nejvíc ze všech televizí, jejichž sledovanost v Česku měří peoplemetry. Ve večerních časech od 19 do 23 hodin si mírně polepšila na hodnotu 16,72 procenta. Pokles se nevyhnul ani programu ČT 2, který si v celodenních číslech pohoršil o 0,26 procentního bodu na hodnotu 3,71 procenta a večer až na 2,83 procenta.

Sportovní kanál ČT 4 se vytáhnul zejména díky vítěznému tažení českých tenistek na finále Fed Cupu na rekordní průměrný celodenní podíl 5,08 procenta. To je o 3,14 procentního bodu více než minule a Čtyřka se díky tomu stala čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi, když předběhla TV Barrandov i Novu Cinema. V prime time ale její podíl klesnul na průměrných 3,85 procenta. Mírný nárůst zaznamenala i zpravodajská ČT 24, která vykázala celodenní podíl 4,43 procenta, o 0,29 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu. Večer však tradičně klesla, tentokrát na hodnotu 2,80 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Mírného nárůstu se dočkala i televize Nova. Její hlavní program sledovalo po celý den v průměru 28,67 procenta dospělého publika, což je o 0,13 procentního bodu více než minule. Výrazně lépe se Nově dařilo v prime time, kdy vykázala průměrný podíl 35,16 procenta. Opačným směrem se vydala Nova Cinema, která si v celodenních číslech pohoršila o 0,44 procentního bodu na 4,49 procenta. Ve večerních časech klesla dokonce až na průměrných 4,02 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Těsně pod hranicí 20 procent zůstal minulý týden hlavní program televize Prima. Po celý oslovoval v průměru 19,98 procenta, což je o 0,37 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase si Prima polepšila na průměrných 20,31 procenta. Ostatní dva programy Primy klesaly. Prima Cool v celodenních číslech o 0,42 procentního bodu na hodnotu 3,27 procenta a v prime time na 2,82 procenta, Prima love o devět setin procentního bodu na 1,47 procenta a ve večerních časech na rovné jedno procento.

Pod psychologickou hranici pětiprocentního podílu na dospělém publiku se minulý týden propadla televize Barrandov. Po celý den ji sledovalo v průměru 4,87 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,24 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a Barrandovu to stačilo jen na pozici páté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě, ČT 1 a ČT 4. Během prime time se Barrandov ještě propadnul, konkrétně na hodnotu 4,32 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,76 procenta, což je o 0,32 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,02 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 7,61 procenta, o 1,27 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,15 procenta.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 11. 2011 16:00

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+