Více

ČT 1 minulý týden opět pod 15%, Nova Cinema porazila Barrandov

UVNITŘ GRAF A TABULKA Prvnímu programu České televize se v závěru roku nedaří. Minulý týden se v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku opět propadla pod psychologickou hranici 15 procent. Od léta se tak stalo již podruhé. Televizi Barrandov zase předběhla Nova Cinema. Vůbec nejlepšího výsledku za letošní podzim dosáhla Prima Cool, která se u diváků ve věku od 15 do 54 let stala v hlavním vysílacím čase čtvrtou nejsledovanější televizí v Česku.

Program ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 14,68 procenta dospělého publika, což je o 0,99 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Jednička zaujala průměrně 15,67 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili večer u televizní obrazovky. Pokles se nevyhnul ani programu ČT 2, který si v celodenních číslech pohoršil o 0,12 procentního bodu na hodnotu 3,89 procenta. Během prime time se Dvojka ještě propadla na průměrných 2,68 procenta.

Mírný pokles zaznamenala i sportovní ČT 4, již po celý den sledovalo průměrně 2,45 procenta dospělého publika. To je o devět setin procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Čtyřka mírně polepšila na hodnotu 2,84 procenta. Jediným veřejnoprávním programem, který si od předminulého týdne polepšil, byla zpravodajská ČT 24. V celodenních číslech posílila o devět setin procentního bodu na podíl 4,47 procenta. Večer ČT 24 tradičně klesla, tentokrát na hodnotu 2,55 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Největší nárůst za minulý týden vykázala televize Nova, již po celý den upřednostňovalo v průměru 28,86 procenta dospělého publika, což je o 0,75 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase Nova posílila až na průměrných 34,82 procenta. Naopak klesala Nova Cinema, která si v celodenních číslech pohoršila o 0,21 procentního bodu na hodnotu 5,16 procenta. I přes to předběhla televizi Barrandov a stala se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi. Ve večerních časech dosáhla Nova Cinema průměrného podílu 4,83 procenta (v těchto časech ji Barrandov porazil).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Nárůst minulý týden vykázala i televize Prima, jejíž hlavní program ale v celodenním průměrném podílu na dospělém publiku zůstal pod hranicí 20 procent. Konkrétně dosáhl hodnoty 19,48 procenta, což je o 0,46 procentního bodu více než minule. Během prime time si Prima pohoršila na průměrných 19,38 procenta. Naopak Prima Cool v celodenních číslech poskočila o 0,34 procentního bodu na hodnotu 3,83 procenta a i v hlavním vysílacím čase se udržela nezvykle vysoko – 3,78 procenta. Mírný pokles potkal Primu love, kterou po celý den sledovalo v průměru 1,54 procenta dospělého publika (o pět setin procentního bodu méně než předminulý týden). Večer dosáhla Prima love průměrného podílu 1,20 procenta.

Poměrně výrazný pokles potkal minulý týden televizi Barrandov, která se sice v celodenním podílu na dospělém publiku udržela nad pětiprocentní hranicí, ale klesla o 0,44 procentního bodu na hodnotu 5,10 procenta. Díky tomu ji předběhla Nova Cinema. V hlavním vysílacím čase ale Barrandov svoji pozici čtyřky na trhu uhájil, i když jeho podíl na dospělém publiku klesl pod pětiprocentní hranici, konkrétně na hodnotu 4,94 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,72 procenta, což je o 0,29 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,01 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,82 procenta, o 0,55 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,23 procenta.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 12. 2011 7:55

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+