Více

ČT 1 byla minulý týden nejsledovanější za celý rok, Nova se hodně propadla

UVNITŘ GRAF A TABULKA Ani hrozivé propady sledovanosti během státního smutku za zesnulého prvního českého prezidenta Václava Havla neohrozily velmi slušný výsledek prvního programu České televize za minulý týden. ČT 1 zachránily Vánoce a pokud by nemusela měnit program kvůli smutku, zřejmě by překonala v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku hranici 20 procent. To se podařilo Primě, která na rozdíl od ČT nebo Novy vysílání nijak neměnila.

ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 19,62 procenta dospělého publika, což je o 3,36 procentního bodu více než v předminulém týdnu a vůbec nejvíc za letošní rok. Vyššího týdenního podílu Jednička dosáhla naposledy v posledním týdnu loňského roku. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si udržela slušných 19,38 procenta, ale v obou případech ji porazila Prima, která si udržela pozici dvojky na trhu. Pokles pod psychologickou hranici tří procent postihnul program ČT 2, který si v celodenních číslech pohoršil o 0,91 procentního bodu na hodnotu 2,97 procenta, a prime time až na 2,09 procenta.

Události spojené s úmrtím Václava Havla zvýšily zájem o zpravodajskou ČT 24. Po celý den ji sledovalo v průměru 5,41 procenta dospělého publika, což je o 0,74 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale podíl ČT 24 klesl na průměrných 2,77 procenta. Výrazný pokles během státního smutku a vánočních svátků zaznamenala sportovní ČT 4. V celodenních číslech dosáhla podílu 1,61 procenta, což je o 1,17 procentního bodu méně než minule. Během prime time klesla až na průměrných 1,56 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Televize Nova se minulý týden propadla na druhý nejhorší týdenní podíl na dospělém publiku v historii. Po celý den ji sledovalo v průměru 26,03 procenta dospělého publika, což je o 0,76 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a jen o jednu setinu procentního bodu více než je její dosud nejhorší týdenní výsledek. Během prime time si polepšila na 28,67 procenta. Klesala i Nova Cinema, konkrétně v celodenních číslech o 1,08 procentního bodu na hodnotu 4,86 procenta. I tak ale porazila televizi Barrandov, i když zůstala až pátá za zpravodajskou ČT 24. V prime time oslovila v průměru 4,87 procenta dospělého publika a zůstala za Barrandovem.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Televizi Prima se minulý týden vyplatilo neměnit program kvůli státnímu smutku, a tak nahnala sledovanost před vánočními svátky, kdy se jí nedařilo. Za celý týden pak v celodenním podílu na dospělém publiku poprvé od ukončení druhé řady show Česko Slovensko má Talent pokořila hranici 20 procent. Konkrétně dosáhla hodnoty 20,13 procenta, což je o 1,45 procentního bodu více než minule. V prime time vyšplhala dokonce až na podíl 23,79 procenta. Prima CoolPrima love ale klesaly. Prima Cool si v celodenních číslech pohoršila o 0,24 procentního bodu na 3,14 procenta, a v prime time až na 2,83 procenta, Prima love klesla o 0,31 procentního bodu na 1,48 procenta a večer až na 1,33 procenta.

Poklesu se nevyhnula ani televize Barrandov, která zůstala hluboko pod svým dlouhodobým průměrem. V celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 4,59 procenta, což je o 0,89 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si mírně polepšila na 4,89 procenta. V celodenním podílu zůstal Barrandov až za Novou Cinema, ale i zpravodajskou ČT 24 a byl tak až šestou nejsledovanější televizí v zemi, v prime time se ale vyšvihnul na pozici čtyřky, i když ji uhájil před Novou Cinema jen velmi těsně.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,83 procenta, což je o 0,16 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,44 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,33 procenta, o tři setiny procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,38 procenta.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 31. 12. 2011 0:32

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+