Více

ČT 1 a ČT 24 budou od soboty bez reklamy a teleshoppingu

Česká televize se rozhodla vyhovět Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) a ukončí z pátku 21. na sobotu 22. října vysílání reklamy na kanálech ČT 1 a ČT 24. Podle původních plánů měla skončit reklama na obrazovkách veřejnoprávního média až v listopadu, s koncem procesu terestrickém digitalizace, nicméně nepozornost zákonodárců zapříčinila to, že novela zákona o ČT je platná už dnem jejího vydání, a to byl pátek 14. října.

K TÉMATU: ČT 1 a ČT 24 prý vysílají reklamu nelegálně. Měla ale skončit až 11.11.2011

RRTV dala včera České televize lhůtu k nápravě v délce tři dny. Neukončí-li v této době provozovatel protizákonné jednání, kterého se dopouští zařazováním reklamy na programech ČT 1 a ČT 24 a teleshoppingu na programech České televize, Rada přistoupí k zahájení správního řízení. Dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona o vysílání je Rada oprávněna za porušení povinností stanovených pro obchodní sdělení uložit pokutu ve výši od 5 000,– Kč do 2 500 000,– Kč, uvedla včera RRTV v tiskové zprávě, kterou zaslala médiím.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Politici přiznali chybu: reklama na ČT 1 a ČT 24 měla skončit v listopadu

Přiznám se, že jsem za stávající poněkud nejasné právní situace poněkud znepokojen neobvyklou rychlostí, s jakou vysílací rada postupovala, nechal se při této příležitosti slyšet generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodal: Ukončení reklamy ještě před termínem skutečného dokončení přechodu na digitální vysílání nepoškodí ČT, protože ta výnosy z reklamy nepoužívá, ale výrazně to omezí příjmy Státního fondu na podporu kinematografie a ovlivní výši rezervy pro informační kampaň k dokončení digitalizace a velmi zkomplikuje její realizaci.

ČTĚTE TAKÉ: ČT 1 a ČT 24 mají přestat s reklamou do tří dnů, jinak dostanou pokutu

Česká televize podle slov mluvčího Ladislava Štichy začala vypovídat smlouvy s obchodními partnery a začala připravovat úpravy vysílacího schématu tak, aby od půlnoci 21. října vyhověla požadavku na ukončení reklamy vysílané na ČT 1 a ČT 24. Musíme ovšem upozornit, že s reklamou souvisejí také povinnosti k soukromým subjektům a u nich nemůžeme garantovat, že nebudou naprosto legitimně požadovat splnění smluvních závazků, dodal Dvořák. Spolu s ukončením reklamy na výše zmíněných stanicích také České televize podle informací DigiZone.cz přestane přispívat do Fondu na podporu kinematografie.

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 10. 2011 14:47

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+