Více

Crossmediální výzkum: tak dlouho se o něm bude mluvit, až se dodavatelé dat utrhnou

Proč by výzkumné agentury měly čekat na to, až se mediální hráči napříč trhem dohodnou na společném řešení, když jim mohou svoje data prodávat už teď – a bez tendru?

Nač výběrové řízení?

Nedávné mistrovství světa v hokeji nabouralo jednu ze základních jistot provozovatelů televizního vysílání. Peoplemetry sice generovaly rekordní data sledovanosti, společnost Median ale souběžně měřila vybrané zápasy metodou audiomatchingu, tedy mobilních měřičů ve smartphonech, které doprovázely respondenty všude, kam se vypravili – tedy i mimo domácnosti, na které jsou vázané „pevné“ peoplemetry. Výsledek měření byl u některých zápasů ohromující. Konkrétně u semifinále mezi Českem a Kanadou naměřily audiometry o 44 procent více diváků než peoplemetry, respektive 44 procent celkové sledovanosti zápasu se odehrálo mimo domácnosti, kde ji peoplemetry nemohly zachytit.

CIF16

Výzkum sice probíhal na relativně malém vzorku 300 respondentů, což je výrazně méně než 1800 domácností v peoplemetrovém panelu, trend je ale nezpochybnitelný: sledovanost mimořádných událostí mimo domácnosti je opravdu významná a pokud je na takový obsah navázána reklama, utíkají tudy peníze – především televizím, které by mohly vyšší sledovanost lépe zhodnotit. Median je jednou z agentur, které vyslyšely nedávnou výzvu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), aby se zapojily do hledání metody širokého crossmediálního výzkumu dosahu všech typů médií v Česku – tedy jak spojit data sledovanosti televizí, poslechovosti rádií, čtenosti tisku, návštěvnosti internetu a dosahu venkovní reklamy. Po vyhodnocení šestice nabídek by měl přijít tendr na pilotní provoz crossmediálního měření a poté velké výběrové řízení. Jsou ale vůbec nějaké tendry třeba?

Nenechte si ujít rozhovory:

 

Zdroj: Median

Schéma fungování adMeteru od Medianu

Za co by mediálky platily zlatem

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+