Více

České Radiokomunikace: Petr Štěpánek lže a poškozuje tím naši pověst

Ostrou reakci Českých Radiokomunikací si vysloužil text bývalého radního Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Petra Štěpánka na serveru Virtually.cz, v němž někdejší člen Rady ČTÚ viní ČRa z podílu na „likvidaci regionálních televizí“, které sdílejí prostor s televizí Primamultiplexu 2. Prima hodlá na Nový rok ukončit vysílání podle stávající licence, která jí ukládá za povinnost umožňovat vstupy regionálních televizí R1 a RTA do jejího celostátního vysílání a nadále chce využívat novou licenci pro program Prima family, která tuto povinnost neobsahuje.

K TÉMATU: Petr Štěpánek: České Radiokomunikace se podílí na likvidaci RTA

Štěpánek ve svém článku napsal, že České Radiokomunikace jako operátor multiplexu 2 postupuje v souladu s Primou a napomáhá tak likvidaci regionálních televizí, které se od Nového roku nebudou moci připojovat do vysílání hlavního programu Primy. Zároveň firmu obvinil ze zneužití státních peněz, které byly určeny pro regionalizaci multiplexu 2, tedy vybudování regionálních headendů, které umožňují vstupy regionů do celostátního vysílání Primy. Jejich vznik totiž financoval ČTÚ z tzv. radiokomunikač­ního účtu.

ČTĚTE TAKÉ: Štěpánek z ČTÚ se obává možné arbitráže kvůli sporu Primy a RTA

České Radiokomunikace tato obvinění jednoznačně odmítají. Petr Štěpánek v textu uvádí nepravdivé a zavádějící informace, které poškozují dobrou pověst společnosti České Radiokomunikace, píší v oficiálním tiskovém prohlášení. Vyvracejí, že by inkasovaly od státu desítky milionů korun za regionalizaci multiplexu 2. Prima o programovou pozici v multiplexu 2 požádala v roce 2008 na základě diginovely 304/2007 Sb. České Radiokomunikace regionům skutečně náklady na technické vybavení související s regionalizací ihned po zaplacení nákladů na regionalizaci ze strany ČTÚ dobropisovaly a ihned proplatily, uvádí mluvčí firmy Kamil Chalupa.

NAPSALI JSME: Nekomentujte spor s RTA, vyzvala Prima exradního Štěpánka. Ten se jen směje

Z toho vyplývá, že České Radiokomunikace platbu za technické zařízení, které střídání v datovém toku umožňuje, v žádném případě nezískaly, naopak tato platba byla ihned jednotlivým regionálním televizím v naprosto stejné hodnotě přeposlána, namítá Chalupa. Bývalý radní ČTÚ podle něj nemá pravdu ani v tom, že České Radiokomunikace „bez mrknutí oka“ kývly na záměnu programu Prima v multiplexu 2 za Primu family bez vstupů regionálních televizí a zároveň vypověděly těmto regionálním televizím smlouvy na vysílání v síti 2.

K VĚCI: RTA stupňuje tlak na stát kvůli vstupům na Primu, žádá ochranu investic

Tato informace není pravdivá. České Radiokomunikace postupují ve všech svých případech a rovněž i v tomto zcela v souladu s platnými právními normami a v souladu s platnými smlouvami. Regionální smlouvy byly – po vstupu Primy do vysílací sítě 2 – připraveny v souladu s veřejně přístupnými licenčními podmínkami programu Prima televize a regionálních programů (tj. regionu ze skupiny R1 a regionu ze skupiny RTA), které koncepčně do celoplošného vysílání Primy vstupují, namítá Chalupa.

Licenční podmínky nového programu Prima family, který od 1. ledna 2012 nahradí v multiplexu 2 nynější Primu, podmínku vstupování regionů neobsahují. České Radiokomunikace jsou provozovatelem zemských televizních sítí a zajišťují pouze technickou, nikoliv obsahovou stránku vysílání, a to na základě naprosto transparentních a nediskriminující podmínek, dodává mluvčí firmy.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 12. 2011 18:02

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+