Více

Co vyplývá z crossmediální studie ATO? Padly některé mýty, ale chybí časové srovnání

PREZENTACE UVNITŘ – Televize potvrdila výsadní postavení mezi všemi mediatypy, překvapivá je mizivá role tabletů a smartphonů při konzumaci videoobsahu.

Nejsme tak mobilní, jak jsme si mysleli

Překvapivě vysoký poměr konzumace videoobsahu doma a nikoli mimo domácnosti na tabletech a smartphonech a malý zájem o tisk – to jsou nejpřekvapivější závěry crossmediální studie, již ve čtvrtek na workshopu Asociace televizních oganizací (ATO) na žižkovské televizní věži představila agentura Nielsen Admosphere (dříve Mediaresearch). Oproti všem předpokladům se nepotvrdil významný podíl sledování online videa či živého televizního vysílání přes smartphony a tablety a rovněž se ukázalo, že sledovanost televize mimo domácnosti není tak velká, jak by se mohlo zdát. Výzkum se ale zaměřil jen na dobu tří týdnů v dubnu (od 7. do 30. dubna), kdy neprobíhala žádná mimořádná sportovní událost, která by mohla sledovanost mimo domácnosti zvýšit (což se stalo o necelý měsíc později při mistrovství světa v hokeji).

95 procent konzumace videoobsahu, tedy sledování klasické televize nebo videí na internetu, případně pouštění filmů z DVD a USB nosičů, podle studie probíhá doma, jen pět procent mimo něj (z toho jedno procento v zaměstnání). Hlavním zobrazovačem audiovizuálního obsahu zůstává televizor, na kterém se odehrává 90 procent sledování veškerého video obsahu. A převážně konzumovaným obsahem je živé lineární televizní vysílání, které tvoří 87 procent denně sledovaného videoobsahu. Jinými slovy, klasické televizní vysílání stále hraje prim, a to jak v porovnání se všemi dalšími typy médií, tak s dalšími možnostmi sledování videa či televizních pořadů. Nutno ale dodat, že výsledky jsou zprůměrované za reprezentativní vzorek celé české populace různých věkových kategorií (Nielsen Admosphere použil respondenty ve věku 15 až 74 let).

widgety

Crossmediální studie ATO - červen 2015 by potucek793

Výchozí studie je světě. A co dál?

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+