Více

CME klesly v Česku výnosy oproti prvnímu pololetí roku 2012 o téměř miliardu korun

UVNITŘ DOKUMENT Z dnes zveřejněných hospodářských výsledků také vyplývá, že CME klesly meziročně výnosy o 603 milionů Kč, provozní ztráta dosáhla výše 111 milionů korun.

Výnos 135 milionů dolarů v prvním pololetí roku 2012, tedy v přepočtu přibližně 2,63 miliardy korun, klesl společnosti CME o 53 milionů dolarů ve stejném období roku 2013. Znamená to, že vlastník televize Nova zaznamenal meziročně pokles o téměř 1 miliardu korun. CME vykázala v České republice za první pololetí letošního roku zisk necelých 83 milionů dolarů (1,615 miliardy Kč). Před nás se dostalo pouze Rumunsko, kde došlo dokonce k meziročnímu nárůstu o přibližně jeden milion dolarů. CME zde vykázala zisk v prvním pololetí letošního roku přibližně 1,868 miliardy Kč.

DOKUMENT: Hospodářské výsledky CME za první pololetí roku 2013

Výnosy za druhé čtvrtletí končící 30. červnem 2013 činily 180,2 mil. USD v porovnání s 211,2 mil. USD za druhé čtvrtletí roku 2012, uvedla CME v tiskové zprávě z dnešního rána. Znamená to, že společnost zaznamenala meziroční pokles výnosů o přibližně 603 milionů korun. OIBDA, tedy provozní zisk před odpisy a amortizací, za druhé čtvrtletí letošního roku činila 7 milionů USD v porovnání s 47,1 milionem USD za druhé čtvrtletí v roce 2012. Znamená to, že i zde CME zaznamenala očekávaný pokles, a to o 778 milionů korun. Provozní ztráta dosáhla výše 111 milionů korun.

NEPŘEHLÉDNĚTE: CME klesly v Česku výnosy oproti prvnímu čtvrtletí roku 2012 o 437 milionů korun

Prezident CME Adrian Sarbu hodnotí výsledky skupiny takto: V první polovině roku 2013 jsme si stáli pevně za realizací naší strategie. U podepsaných závazných objednávek jsme dosáhli dvouciferný procentní nárůst v cenách za televizní reklamu v České republice a jednociferný procentní nárůst v ostatních zemích. V Rumunsku a Bulharsku jsme zvýšili poplatky za distribuci našich kanálů provozovateli kabelových a satelitních platforem a v nadcházejících letech tak očekáváme více než dvojnásobný nárůst oproti roku 2012. (…). Za nižšími výnosy v Česku stojí podle jeho slov skutečnost, že někteří inzerenti přistoupili na vyšší ceny reklamu teprve nedávno.

26 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 8. 2013 9:12

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+