Více

Letos chceme mít 100 tisíc předplatitelů Voyo.cz, říká šéf internetu televize Nova

Několik tisíc lidí si už zaplatilo měsíční předplatné videotéky Voyo.cz od televize Nova poté, co před Vánoci zavedla tento paušál. Podle ředitele internetu Novy Pavla Krbce jich sice zatím není deset tisíc, tomuto číslo se ale už Voyo blíží. „Mám velmi ambiciózní plán, abychom jich do konce letošního roku měli 100 tisíc,“ říká Krbec v rozhovoru pro DigiZone.cz. Zvyšovat chce i návštěvnost zpravodajského webu tn.cz, přes který by se ke zprávám Novy měla dostávat až desetina diváků Televizních novin.

V polovině prosince jste představili nové Voyo.cz a zavedli předplatné v podobě měsíčního paušálu. Co vás k tomu vedlo?

Důvodů bylo hned několik. Za prvé jsme viděli trendy u obdobných zahraničních služeb, které ukazovaly, že předplatné je pro uživatele nejlepší cestou. Uživatelé mají problém, i když se jim služba líbí, utrácet za deset až dvanáct transakcí měsíčně. To už je docela dost peněz. Když jim ale nabídnete měsíční paušál – v Americe se ta částka pohybuje okolo 10 dolarů měsíčně a u nás těsně pod 200 korunami – a umožníte jim neomezenou konzumaci obsahu, je to podle mne přesně to, co chtějí.

Tu cenu pod 200 korun měsíčně, konkrétně u Voya 189 korun, jste stanovili na základě nějakého vlastního výzkumu?

Dělali jsme si různé cenové průzkumy, kolik by byli lidé ochotni zaplatit. Samozřejmě by se nám líbilo, kdyby to bylo víc, ale existuje jasná závislost, že čím víc zvyšujete cenu, tím méně máte předplatitelů. Tato cena mi přijde správná, je to jen o trošku víc než jeden lístek do kina v Praze a odpovídá to ceně dvou lístků mimo Prahu. To mi přijde férové.

Pavel Krbec - 3

Když pomineme obchodní model, v čem se nové Voyo liší od toho starého?

Obchodní model je hodně spjat s konzumací obsahu, takže ho nelze úplně pominout. Nové Voyo se ale od toho starého liší tím, že nabízí neomezenou konzumaci zahraničního obsahu. To je jediná hlavní zpráva, kterou by měli uživatelé dostat: zaplaťte si, a budete mít all you can eat. Jsem ale trošku nešťastný z toho, že na Voyu stále ještě existuje sekce Extra tituly, která obsahuje transakční tituly.

Právě, za filmy v této kategorii si zájemce musí zaplatit za každý zvlášť nad rámec měsíčního předplatného. Proč?

Tuto sekci jsme úplně oddělili a dokonce uvažujeme o tom, že transakční tituly dáme pod úplně jinou značku, než je Voyo. Služba by podle mě měla být maximálně jednoduchá a odpovídat onomu základnímu sdělení, že zaplacením jednoho měsíčního poplatku se dostanete k veškerému obsahu.

Proč tam tedy tu sekci máte?

Protože distributoři filmů pro uvolňování titulů pro službu SVOD (Video on Demand) vyžadují, aby byl po určitou dobu nabízen formou transakční služby, tedy samostatného zpoplatnění. Udělali jsme tedy takový kompromis, že je sice máme na Voyu, ale v samostatné sekci. Myslím, že časem vytvoříme dvě značky, a exkluzivní tituly, které právě vyšly z kin a přecházejí do placených služeb, se přesunou mimo Voyo pod jiný brand.

A nemohla by v rámci Voya vzniknout jakási rozšířená nabídka, stejně jako u kabelovek, kde by si zájemce o tyto nové filmy připlatil nějaký měsíční paušál navíc?

To bohužel nejde. Film se nejprve objeví v kinech, potom v těch transakčních službách, kde se platí vždy za jeho shlédnutí zvlášť, a současně s tím vychází na Blu-ray a DVD. Teprve po určité době spadá do služeb SVOD, jako je Voyo za měsíční paušál. A to jsem do toho nezahrnul ještě televize. Placené programy by film mohly dávat hned poté, co odejde z kin. V CME máme na tuto problematiku lidi, kteří přišli z Bonton filmu a ti se zabývají právě přesným fázováním, kdy jsou která práva pro daný film k dispozici.

Model předplatného pro jednotlivé pořady jste zcela opustili. Nevyplatil se?

On nás k tomu ten předchozí model tak trochu přivedl. Podle telefonních čísel pro jednotlivé objednávky jsme věděli, že existuje určité tvrdé jádro fanoušků seriálu Ulice a později i Expozitury, kteří si objednávali jednotlivé díly opakovaně za sebou. Pro tyto lidi znamená měsíční paušál obrovskou úsporu peněz i času stráveného získáváním přístupových kódů pro jednotlivé pořady.

Jak velká byla ta tvrdá jádra fanoušků, co si předpláceli všechny díly Ulice nebo Expozitury?

Zhruba tisíc lidí měsíčně. Ale to bylo jen opravdu tvrdé jádro, tedy lidi, kteří uskutečňovali víc než deset transakcí měsíčně. Velkou část tvořili fanoušci Ulice, ti mají velkou komunitu i na webu. Řada z nich, když věděli, že ten den Ulici nestihnou v televizi, si ji pustilo na Voyu za 26 korun na díl.

V den spuštění nového Voya jste měli technické problémy. Lidem nechodily přístupové kódy. Co se stalo?

Je to neuvěřitelné. Kluci, co dělali nové Voyo, na tom do poslední chvíle dřeli i o víkendech. Chtěl bych je pochválit, protože jak oni, tak produktový tým, na tom dělali pět víkendů po sobě. U každého projektu se dá předpokládat nějaký průšvih a já jsem čekal, že v našem případě některý z těch kluků udělá nějakou chybu. Ale stala úplně jiná věc: vyhořel nám switch v serverovně a několik hodin poté nám vyhořela primární databáze s předplatným, takže jsme na několik hodin ztratili synchronizaci mezi zaslanými esemeskami s předplatným a databází předplatného. Je to úplně neuvěřitelné, že se sešly takové dvě chyby. V prvním okamžiku jsme si mysleli, že někdo z našeho týmu, který už byl v hrozivém vypětí, udělal chybu. Pak to ale systémový tým začal řešit jako normální chybu hardwaru. Byla to pekelná smůla.

Můžete takový výpadek do budoucna vyloučit? Přijali jste nějaká opatření, jak se mu vyhnout?

Standardně máme zajištěno, aby k takovým situacím nedocházelo, ale v době spouštění nového Voya nebyla některé věci ve standardním produkčním režimu. Sám si to určitě dokážete představit: upgrady přicházejí na poslední chvíli a navíc výpadek postihl naši primární databázi předplatitelů, kterou jsme – řečí databázistů – neměli zrcadlenou jinam. Prostě šlo o naprosto obskurní věci. V té křeči spouštění nového Voya nikdo z nás nepředpokládal, že problémy vznikají kvůli hardwarové chybě. Ale podařilo se je vyřešit.

Část uživatelů Voya si stěžuje na problémy s živým streamem.

Většina stížností, která nám chodila na help desk Voya ohledně výpadků služby, byla na různé sekání obrazu při přenosu exhibičního zápasu NHL. Měli jsme spoustu kontrolních bodů po českém internetu a věděli jsme, že ve skutečnosti se všechno odbavuje správně, ale spousta poskytovatelů WiFi připojení k internetu je schopna zaručit stabilní tok jen kolem 2 Mb/s. A to je problém, který pak uživatelé házejí na nás. Protože videa z YouTube jim fungují, ale už nevědí, že ta si počkají, až se načtou a pak se teprve spustí. Videa z iDnes.cz nebo Novinek jim fungují taky, ale tam jde o krátká videa a je to s nimi podobné jako u YouTube. Živý stream těmto uživatelům ale často nefunguje. Česká televize vysílá přes internet v trochu menším bitrate, a lidé si jim stěžují také. Je to problém, na který hodně narážíme.

Čili problém vidíte spíš na straně rychlosti a kvalitě připojení uživatelů, než u vás?

Další problém, na který narážíme, je rozšířenost domácích WiFi sítí v husté zástavbě, lidé se mezi sebou navzájem ruší. Poskytovatel internetu jim zařídí rychlé připojení přes kabel, ale oni ho rozvedou po domě přes WiFi a kolem nich je dalších pět až deset bytů, které ji mají taky. Když si proskenujete, kolik WiFi sítí je v dosahu vašeho bytu, často se dostanete až k číslu dvacet. Pásmo je pak zarušené a přenosové rychlosti začínají strmě padat dolů. A video je to první, na čem se to projeví.

Kolik lidí si už zaplatilo měsíční předplatné Voya?

Číslo ještě nezveřejním, ale jde o méně než deset tisíc lidí. Jsou to však jednotlivé tisíce lidí. Náš vnitřní plán překračujeme. Do konce roku máme extrémně ambiciózní plán získat 100 tisíc předplatitelů.

Je to vůbec reálné?

Je to extrémně ambiciózní, ale jenom malí mají malé cíle. Věřím tomu. První dny mi dávají za pravdu. Některé věci se ale ještě učíme. Třeba největší televizní trhák podzimní sezóny – seriál Expozitura – jsme stihli s Voyem jenom „líznout“. Ale už jsme začali nabízet Ulici a na začátku února přijdeme s Ordinací.

Čili koncem roku byste chtěli jenom na předplatném z Voya generovat 20 milionů korun měsíčně?

Ano, násobilka je v tomto případě jednoduchá. Tato televize si ale nemůže dovolit dělat projekty, které by byly ztrátové. Cíle musí být vysoké. Kdybychom se bavili třeba o HBO, počty předplatitelů, které kolují po trhu, jsou daleko vyšší než 100 tisíc.

Pavel Krbec - 7

Dá se alespoň říct, kolik lidí využilo onen týdenní demo přístup k Voyu zdarma?

Myslím si, že jím prošlo rámcově už deset tisíc lidí. Různí se to podle toho, co zrovna nabízíme. Nedávno jsme třeba vysílali exhibiční zápas NHL pod širým nebem, a ten byl živě přístupný i uživatelům Voya, tedy kromě toho, že ho vysílala Nova Sport. Byl přístupný i těm, co si Voyo zkoušeli zdarma, a v tu chvíli tyto demo přístupy hodně vyskočily nahoru. Spousta lidí si ho vyzkoušela jenom kvůli tomuto zápasu, ale řada z nich si potom pořídila klasické předplatné. Voyo by se určitě mělo profilovat tímhle způsobem, že čas od času nabídneme takovou akci. Zrovna tato akce se nám povedla skvěle.

Co udělala inovace Voya s jeho návštěvností? Začátkem ledna mívalo podle oficiálního auditu návštěvnosti internetu Netmonitor zhruba půl milionu zhlédnutých stran denně a asi 40 tisíc unikátních návštěvníků.

Samozřejmě jsme oproti době, kdy byl některý obsah otevřený, klesli. Na druhou stranu jsme teď v off season u produkce lokálního obsahu. Teprve před týdnem začala Ulice, čekáme na nové díly Ordinace a hlavně na Hlas – hlavní jarní novinku Novy.

Říkáte, že dřív byla část obsahu Voya otevřená. Dnes je to tedy tak, že i pořady, za které nechcete platit, může sledovat jen ten, co se u vás registruje?

Pokud jste anonymní uživatel a nechcete o sobě vůbec nic říkat, můžete se dívat na původní pořady, které odvysílala Nova, do dvou týdnů zpětně. Pokud nám o sobě něco řeknete a zaregistrujete se, dostanete se k obsahu zdarma, který běžel v televizi Nova od samého začátku, co budujeme náš archiv na internetu. Pokud nám zaplatíte, dostanete se k nabídce filmů, a k obsahu, který poběží v televizi Nova v nejbližších dnech, tedy k předpremiérám seriálů. A vše, co už v televizi běželo, uvidíte bez reklam. Anonymní uživatelé a registrovaní uživatelé, kteří si nezaplatí předplatné, u archivních pořadů Novy vidí videoreklamu. Bonus za to, že si zaplatíte předplatné, je podobný jako u placených televizí: obsah není přerušovaný reklamou.

Jak hodně do minulosti jde archiv pořadů Novy v případě, že jej sleduje registrovaný uživatel Voya?

Hodně, jsou tam třeba Policajti z předměstí, Redakce… I všechny díly Ulice i Ordinace.

A Televizní noviny jsou tam od kdy?

Televizní noviny tam nejsou úplně od začátku, necháváme je tam tři týdny dozadu.

Takže zprávy z doby, kdy je pro Novu vyráběla ČNTS a televize sídlila v Měšťanské besedě v centru Prahy, přístupné nebudou?

Ne.

Zároveň s novým Voyem na internetu jste inovovali Voyo i v televizorech Panasonic s funkcí Viera Connect. Před Vánoci jej takto využívalo 25 tisíc lidí. Stouplo to číslo?

Nyní jsme nad 40 tisíci. Také v tomto případě bychom chtěli nabídnout měsíční předplatné. Při používání Voya na počítači lze předplatné používat na třech různých počítačích. Třeba v práci, doma a na počítači manželky. A dá se to i změnit, takže když chcete počítač manželky z možností odebrat, můžete místo něj využít nějaký jiný. Stejným způsobem bude možné k jednomu předplatnému využít jako jeden ze tří přijímačů televizor Panasonic. Nyní je ale Voyo u televizorů Panasonic jen na bázi transakčních plateb, tam zatím měsíční předplatné neexistuje.

A na těch třech počítačích, které může předplatitel Voya používat, lze jeho obsah sledovat souběžně?

Ne. Měli jsme okolo toho obrovskou diskusi a řekli jsme si, že souběžné sledování nepovolíme.

Báli jste se, že by si diváci neplatili předplatné a sdíleli na jeden paušál tři přístupy?

Říkali jsme si, že Voyo má fungovat jako alternativa ve chvíli, kdy se třeba manželka doma dívá v televizi na Ordinaci, a muž si může pustit na Voyu přenos NHL nebo Expozituru. Je to jeden z triků, jak bychom chtěli diváka udržet u některého z našich programů.

Objeví se Voyo i v dalších chytrých televizorech, třeba od Samsungu, Sony, nebo LG?

Máme zájem o tyto tři značky, které jste vyjmenoval, dokonce možná i v tom pořadí, jak jste je řekl.

Půjde o unikátní technické řešení pro každého výrobce zvlášť?

Na naší straně se snažíme, a taky se nám to už docela podařilo, definovat si technologickou vrstvu, která na ty televize „mluví“. Bohužel, většina těchto televizí má svůj vlastní systém. Hodně se mluví o hybridní televizi HbbTV, ale to je zatím buzzword, neexistuje jednotný standard, který by výrobci televizorů mohli použít. HbbTV je navíc trošku něco jiného než to, co nabízíme formou Voya. Někteří výrobci televizorů si vytvoří svoji část a napojí se interface Voya, jiní nám třeba pomůžou, a k ostatním se prostě Voyo nedostane.

Na internetu nabízíte u vybraných pořadů HD kvalitu, kdy se jí dočkají uživatelé Voya v televizorech Panasonic?

Myslím, že ji tam dostaneme v březnu nebo v dubnu.

Na internetu nabízíte kvalitu HD ready, tedy rozlišení 720p. Chystáte se zavádět i Full HD?

U nás to není tak strašný problém, že bychom museli nakoupit nové technologie. Jde skutečně o to, aby se to odbavilo v odpovídající kvalitě k zákazníkům. Naším dalším krokem je tedy HD ready, nikoli Full HD.

3D?

3D jsme si vyzkoušeli s nějakými jednoduchými akcemi, jako byl film Piraňa 3D a V peřině. Panasonic je příjemná platforma, kde si to lze vyzkoušet na nějakém sexy obsahu. Chtěl bych udělat nějakou lokální tvorbu. Hlas ještě asi neslíbím, ale hrozně by se mi líbilo, kdyby podobná show mohla být na Voyu ve 3D a byla by to přidaná hodnota, kterou bychom jeho prostřednictvím přinesli. Líbí se mi to a chtěl bych, aby to Voyo přineslo první, přesně v duchu sloganu Nová dimenze zábavy.

Televize Prima chce koncem ledna představit svoji vlastní videotéku PrimaPlay, která vychází z konceptu služby ViaPlay jejího spoluvlastníka MTG. Bude to pro Voyo velká konkurence?

Přiznám se, že nevím, jakým směrem se chce Prima s touto službou vydat. Zda nabídnou jako my předplatné, nebo transakční ceny. Dívám se na náš vlastní produkt, pro který se snažíme sehnat maximum obsahu. Snažíme se ho vyšperkovat a nerozptylujeme se tím, co dělá konkurence.

Pavel Krbec - 2

A to šperkování bylo podpořeno i tím, že vám tu začíná vznikat konkurence?

Ne.

Je tady ještě iVysílání České televize, které sice není zpoplatněné, ale má spoustu obsahu, začíná tu testovat HBO GO, několik let existuje služba Topfun.cz

My jsme se na to dívali spíše v celé CME a CET 21 jako na strategický směr, který bez ohledu na to, co dělají konkurenční firmy v České republice, musíme udělat. Věděli jsme, že musíme pro CET 21 budovat „druhou nohu“ příjmů, kterou se chceme dostat do retailového byznysu a k našim divákům na úrovni placeného kanálu. Voyo je vlastně placený kanál, který vám poskytuje určitý exkluzivní obsah, jenom je to formou moderních technologií VOD. Nebylo to tak, že bychom měli strach, co tady udělá nějaký lokální hráč. CME jenom naplňuje svoji strategii, zároveň s českým Voyem jsme launchovali i v Rumunsku, později na Slovensku, ve Slovinsku už podobnou službu máme a vzniká i v Chorvatsku. Takže je to celkový frontální útok ve všech regionech, kde CME podniká.

Má být Voyo lídrem v oblasti těchto služeb, nebo vám bude jedno, zda budete druzí, třetí…?

Tato televize má vždycky ambici být lídrem ve všem, co dělá. Jedno nám to nebude, ale nehodlám jít do nějaké krvavé řeže, abychom byli lídr a zároveň tuto službu krvavě dotovali. Tak to prostě dělat nebudeme. Budeme ji dělat tak, aby byla ekonomicky profitabilní a aby pokud možno byla lídrem. Samozřejmě, pokud se tu objeví blázen, který vezme obsah a nabídne ho zadarmo a bude na něm každý měsíc prodělávat 20 milionů korun, je to jeho věc.

Jak to je s exkluzivitou nabízených filmů na Voyu? Můžou se objevit i v nabídkách konkurenčních videoték? Nebo některé máte exkluzivně jenom pro sebe?

Je jasné, že něco máme exkluzivně. Třeba Expozituru.

Nejde mi o to, co produkuje sama Nova.

Pak jsou věci, které produkuje nebo koprodukuje MediaPro Pictures.

To taky vynecháme.

Většinou netlačíme distributory k exkluzivitě. Je to i proto, že SVOD byznys je pro spoustu distributorů absolutně nový a „pravidla hry“ si musíme ujasňovat za pochodu. Podle mě je zbytečné, abychom si teď vzájemně házeli klacky pod nohy. Nova je pro ně dostatečně dobrý partner, aby nám věřili a dali nám dobré podmínky, a my se budeme chovat stejně.

Nakolik je vůči vám vstřícná společnost Time Warner, která je akcionářem CME a zároveň jí patří prémiové filmové kanály HBO a Cinemax? Ty mají vlastní internetovou videotéku HBO GO. Počítáte s nějakou spoluprací?

Jsme otevřeni úplně všem, neděláme žádné tvrdé exkluzivity ani black listy. Strašně bych chtěl na Voyo dostat obsah České televize. Doufám, že se nám to podaří. Nevím, proč by to měl být pro ČT problém. Rád bych předplatitelům Voya nabídl třeba Arabelu. Myslím si, že by ČT neměla mít problém s tím nám tento obsah poskytnout za stejných podmínek, jako u jiného obsahu.

A oni s tím mají problém, prodávat práva k seriálům typu Arabela?

Rozhodně na Voyu ještě nic od ČT nemáme.

Pokud se bavíme o Arabele, nejde o produkci ČT, ale Československé televize, a ČT pouze spravuje práva k těmto pořadům. Podobně jako u televizních práv by je tedy měla zájemcům prodat.

Práva pro SVOD jsou v tomto ohledu trošku jiná a v dobách, kdy tyto pořady vznikaly, často ještě nebyla ve smlouvách vůbec zmíněna. Ale říkám, že jsme otevření naprosto všem a nemáme žádný black list. Chtěli bychom ten nejlepší obsah ČT zpřístupnit uživatelům Voya, ale to samé se týká i Time Warner. Ptal jste se, zda jsou vstřícní. Chtěl bych, aby byli daleko vstřícnější.

Kolik filmových titulů teď nabízíte na Voyu a kolik jich tam chcete mít?

Teď jich tam máme několik stovek, mírně nad čtyři sta. Tempo přírůstku je okolo padesáti filmů měsíčně. Neustále tlačím na náš tým, aby jich bylo víc a víc. Chtěl bych, abychom do konce roku byli výrazně nad tisícem titulů. Ale je to tak, že některé tituly zase z nabídky časem stahujeme.

Na jak dlouho kupujete práva u filmů?

Je to různé. Třeba když zemřel Václav Havel, majitelé práv dokumentů Občan Havel a Občan Havel přikuluje nám umožnili vystavit tyto filmy na Voyo zadarmo a dohodli jsme se, že tam budou jen po nějakou limitovanou dobu, kdy si diváci chtěli připomenout pana prezidenta.

Na konec ledna jste oznámili reload zpravodajského portálu tn.cz. O co konkrétně půjde?

Jde o to, že jsme hodně změnili redakci, změníme grafiku, chceme se přiblížit Televizním novinám. Nejsem spokojený s návštěvností, mám s ní velké cíle, které se mi zatím nedaří plnit.

Jaké cíle?

Mám takové cíle, aby návštěvnost tn.cz měla relativně srovnatelnou návštěvnost se sledovaností Televizních novin.

A jak to chcete přepočítávat na internetovou návštěvnost, když Televizní noviny mají dva miliony diváků?

Řeknu jen, s čím bych byl spokojený. Všechna vydání Televizních novin za celý den mají kumulovanou sledovanost mezi třemi a čtyřmi miliony diváků. Mým interním cílem je, aby deset procent diváků Televizních novin chodilo každý den na tn.cz.

Čili nad 300 tisíc unikátních uživatelů denně?

To bude víc. Zpravodajských relací je během dne několik, nejde jen o večerní Televizní noviny a všechny dohromady zasáhnou mnohem víc lidí, přestože se jedná o kumulovanou sledovanost a nemůžeme tedy v internetové řeči mluvit o unikátních uživatelích, RUestech.

Jaká je návštěvnost tn.cz teď?

Za rok 2011 to bylo v průměru 65 tisíc lidí denně (RUest).

Takže ji chcete minimálně ztrojnásobit.

Je to můj soukromý cíl. Když tady vyrábíme tak dobré zpravodajství, které denně zasáhne kumulovaně tři až čtyři miliony diváků…

Jak ale chcete k tn.cz dotáhnout další uživatele, když se vám to přes masivní propagaci téměř za každou reportáží v Televizních novinách nedaří?

Znamená to, že ten obsah, který se líbí lidem v televizi, musí nově nacházet na tn.cz. Když se budete na tn.cz dívat pozorně, uvidíte, že se Televizním novinám už hodně přibližujeme. Zprávy na tn.cz musí být svým emocionálním cílením i tím, jak jsou napsané, podobné tomu, co jsou diváci zvyklí slýchat v televizi. Prostě to, co ty čtyři miliony lidí přiláká k televizní obrazovce a co dělá ty zprávy tím nejlepším, tedy ten stejný tón, musí mít i zprávy na tn.cz. Vím, že se to těžko definuje, co to vlastně znamená, ale kroky, které tady vnitřně činíme, k tomu směřují. Vytvořili jsme multichannel news desk a lidé, kteří produkují zprávy pro televizi, je zároveň produkují i pro tn.cz. Nejsou tady žádné oddělené redakce.

Pavel Krbec - 6

Do jaké míry vnímáte jako konkurenci web zpravodajské ČT 24?

Je to někdo, kdo nabízí zprávy a lidi, kteří chodí na web ČT 24, nechodí na tn.cz. Takhle to vnímám já, ale i lidi v iDnes.cz nebo Novinkách. Mám z toho smíšené pocity. Že na webu ČT 24 není reklama, je sice fajn, na druhou stranu nechápu, proč za koncesionářské poplatky pro veřejnoprávní televizi vzniká zpravodajský web. Je to stejné, jako kdyby stát vydával noviny typu Blesk bez reklam a dával je lidem zadarmo. To by se asi Ringeru (vydavatel Blesku, pozn. red) taky nelíbilo.

Ale na webu ČT 24 jsou pouze přepsané příspěvky, které vznikají pro televizní zpravodajství. Není tam žádný unikátní obsah.

Nějaké texty navíc tam asi budou, konec konců se na to můžeme podívat.

Možná tam budou nějaké zprávy ČTK, doplněné o původní informace ČT 24.

Zprávy ČTK jsou tam určitě, stejně jako přepsané zprávy od ČT 24.

Ale televizní zpráva se nedá na internetu vydávat jako doslovný přepis. V textové podobě by byla nemotorná.

Jasně, ale to znamená, že nějaká přidaná hodnota na webu ČT 24 bude. Trápí mě to. Myslím si, že stejný problém bude i v jiných zemích. Nejsem si ale vědom toho, že by třeba ve Spojených státech byla nějaká silná státní televize, která by měla silný zpravodajský web a konkurovala by třeba Fox News.

To je ale dané tradicí, ve Státech existují veřejnoprávní televize placené z darů a dobrovolných příspěvků, kdežto v Evropě jsou tradiční veřejnoprávní média placená koncensionářskými poplatky nebo ze státního rozpočtu.

S americkým řešením bych neměl problém. Možná to je správné řešení. Kdyby byla ČT placená z dobrovolných příspěvků a nadací, ani bych neceknul.

V Evropě je ten model úplně jiný, ale zpátky k Voyu. Dočkají se na něm předplatitelé třeba i živého vysílání jednotlivých kanálů Novy? S tím, že by to bylo omezené jen pro uživatele v České republice?

V tomto smyslu hodně uvažujeme nad Novou Sport a snad podobnou věc dokážeme přinést. Nejsem si ale jistý, zda pod značkou Voyo. Hodně si hrajeme s myšlenkou, že bychom obsah Novy Sport přiblížili lidem, kteří nemají satelit nebo kabelovou televizi a dokázali by ho získat přes IP distribuci. U Novy je to problém, protože nemáme práva pro internetové vysílání akvizičních pořadů.

Minulý týden jste oznámili, že od 14. března převezmete v České republice (a ještě dříve na Slovensku) provoz komunikační služby ICQ. Co si Nova slibuje od spolupráce s ICQ a co všechno budete pro ICQ na českém a slovenském trhu zajišťovat?

Televize Nova si od spolupráce slibuje totéž, co si Pro7 slibuje od podobné spolupráce, která probíhá v Německu. To znamená spojení několikasettisícové komunity ICQ a online portfolia produktů CET 21 a zpřístupnění televizního obsahu maximálnímu počtu online populace.

Budete prostřednictvím ICQ komunikovat svoje internetové služby? Jak intenzivně?

Ano, ale dojde k vzájemnému propojení služeb – uživatelé online produktů portfolia CET 21 dostanou možnost používat funkcionality ICQ a obráceně – uživatelé ICQ budou informováni o posledních relevantních novinkách CET 21.

Jak se zastupování ICQ projeví na celkové návštěvnosti internetových projektů Novy?

letni_akce

Věříme, že celková návštěvnosti půjde nahoru – naší ambicí je být na stupních vítězů v rámci měření měsíční návštěvnosti NetMonitoru.

Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Anketa

Vyzkoušeli jste už nové Voyo.cz?

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 17. 1. 2012 22:27

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+