Více

Český rozhlas založí kreativní centrum, od ledna v něm budou vznikat nové pořady

UVNITŘ VIDEO – Nový kreativní tým se má zaměřit nejen na nové rozhlasové projekty, ale také další rozvoj online aktivit veřejnoprávního rozhlasu.

Vlastní kreativní centrum zřídí od ledna příštího roku veřejnoprávní Český rozhlas. Nový tým by měl být podle náměstka generálního ředitele pro program a vysílání Reného Zavorala schopen pracovat s novými podněty, ať už půjde o novou programovou řadu nebo návrh na rozhlasový seriál. V oblasti multimedializace se budeme věnovat například systému ověřování informací, vytvoření citátoru, zkracovače či monitoringu emocí, uvedl Zavoral, který plán představil minulý týden na Valném shromáždění Evropské vysílací unie EBU v Praze v rámci rozhlasového projektu Vize 2020.

K TÉMATU: Digitální experiment Českého rozhlasu v Praze začne 6. srpna. Plným výkonem ze Žižkova

Citátor a zkracovač mají pomáhat lepšímu šíření obsahu Českého rozhlasu na sociálních sítích. Rozhlasový obsah má díky těmto aplikacím vypadat lépe, čistě, přehledně – bude vybízet k rozkliknutí a zároveň přinese na první pohled jasnou informaci, že jde o obsah z Českého rozhlasu. V oblasti multimedializace rozhlas bude klást důraz i na rozvoj datové žurnalistiky. Dalším z cílů Vize 2020 je také zdokonalení komunikace s posluchači a se zaměstnanci Českého rozhlasu. Rozhlas chce zavést tzv. „ambasadorství“ – zapojení významných osobností veřejného života či vědy do vzdělávání pracovníků rozhlasu.

Vize 2020 je klíčovým projektem EBU, díky němuž by si měli veřejnoprávní vysílatelé uchovat svou jedinečnost a nezastupitelnou roli ve společnosti. Český rozhlas na tuto výzvu velmi rychle zareagoval, protože chce být i nadále moderním a sebevědomým médiem, které určuje trendy, vysvětlil generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 6. 2015 9:31

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+