Více

Český divák není výjimečný a zisk je král, tvrdí šéf Novy ve svém desateru

Hospodářské noviny dnes zaměřily svoji pozornost na generálního ředitele Novy Petra Dvořáka. Kromě jeho avíza dalšího zdražování cen reklamních časů uvedly i příběh o tom, jak se ze svátečního rockera a studenta kybernetiky na ČVUT stal český top manažer. Sám Dvořák do novin přispěl svými deseti lekcemi showbyznysu.

Neplatí, že některé produkty musíte mít jen z ‚prestižních‘ důvodů, i když na nich budete prodělávat. Základní ekonomické zákonitosti platí všude: ‚Zisk je král‘, uvádí šéf Novy na prvním místě. Jako druhý bod zpochybňuje jedinečnost českého publika, kterou často uvádějí například filmaři. Český divák (spotřebitel) není výjimečný. Chová se podobně jako jinde ve světě. Drobná přizpůsobení vyžaduje, ale základní principy na něj platí. Nehledejte ‚českou cestu‘, protože ji těžko najdete, a pokud se to podaří, bude vás to stát spoustu úsilí a peněz, píše Dvořák. A na diváky vzpomíná i ve svém „čtvrtém přikázání“: Divák (zákazník) je velmi neloajální tvor. Ošiďte produkt, který mu nabízíte, a už je u konkurence. Nenamlouvejte si, že ‚oni to vydrží‘. Už byste je nemuseli získat zpátky.

PŘEČTĚTE SI: Desatero Petra Dvořáka v Hospodářských novinách

12 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 8. 2007 11:43

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+