Hlavní navigace

Českou BBC opouští další redaktor: autor magazínu Koktejl Alex Mikšovič

25. 6. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Provozovatel stanice chce podle odcházejících redaktorů angažovat šéfredaktora týdeníku Marketing & Media a bývalého šéfa Rádia Česko Václava Sochora. Ten to odmítá.

Odchody redaktorů z české redakce rozhlasové stanice BBC pokračují. Po Ondřeji Černém, Petru Nosálkovi, Barboře Kreuzerové a Zoře Neoralové rádio opouští i Alex Mikšovič, autor magazínu Koktejl. “Pro BBC/Zet jde o to bolestnější ztrátu, že Mikšovic za šestnáct dosud odvysílaných pořadů nepobíral žádný honorář,” informovali odcházející redaktoři BBC. Provozovatel stanice, společnost Lagardere Active ČR, podle nich chystá nabídnout pozici šéfa programu a webu BBC/Zet šéfredaktorovi týdeníku Marketing & Media Václavu Sochorovi.

K TÉMATU: Českou BBC opouštějí redaktoři Ondřej Černý, Petr Nosálek a Barbora Kreuzerová

“Podle dobře informovaného zdroje je společnost Lagardere připravena Sochorovi nabídnout nově vznikající post, na němž by byl zodpovědný jak za program stanice BBC/Zet, tak také za web www.zet.cz. V současnosti stanici BBC/Zet z postu ředitele zastřešuje šéf Frekvence 1 Miroslav Škoda, za web www.zet.cz zodpovídá šéf on-line projektů Lagardere Lubor Zoufal,” uvedli končící redaktoři BBC. Václav Sochor na dotaz serveru DigiZone.cz nabídku od Lagardere nepotvrdil. “Nicméně máme na dnešek domluvený pracovní oběd, takže nemohu vyloučit, že taková nabídka přijde. Já bych ji ale nepřijal,” řekl Sochor.

ČTĚTE TAKÉ: České vysílání BBC se změní na Rádio Zet, potvrdila Lagardère Active ČR

Dalším adeptem na post šéfa programu české BBC a webu Zet.cz má být podle odcházejících redaktorů BBC Hana Andělová, dramaturgyně Otázek Václava Moravce. S ní má Lagardere vyjednávat již několik měsíců, ale bezúspěšně. Se Sochorem, který do konce letošního února vedl zpravodajské Rádio Česko vysílající na frekvencích BBC, údajně Lagardere vyjednávala už na přelomu února a března, kdy nastupoval jako šéfredaktor do týdeníku Marketing & Media. Tehdy jej ale měl odmítnout šéf Frekvence 1 Miroslav Škoda, odpovědný za vysílání BBC.

ROZHOVOR: Michel Fleischmann: Český rozhlas Plus by klidně mohl vysílat na frekvencích BBC

Celý realizační tým českého vysílání BBC, které chce Lagardere přejmenovat na Rádio Zet, má necelých 20 členů, z toho 13 se věnuje přípravě obsahu. “To vše v tuto chvíli. S dalším rozšířením redakce počítáme ve chvíli, kdy se Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) vyjádří k naší žádosti o změnu licenčních podmínek a vyřeší se správní řízení. Pak podle plánu rozšíříme redakci na dva a půl násobek,“ řekl Škoda serveru DigiZone.cz. Podle něj stále platí, že hlavním záměrem Lagardere je vytvořit a dlouhodobě provozovat kvalitní informační rádio, které bude ve své oblasti jedničkou na trhu.

NAPSALI JSME: Česká BBC má nový web, Lagardère bude nadále v jejím vysílání hrát i hudbu

„A dnes už můžeme mluvit i o dalších plánech, které se postupně naplňují – nejde pouze o rádio, BBC/ZET má být multimediální projekt, postavený na podobných principech jako např. francouzské BFM. Pro Lagardere je to příležitost etablovat se na segmentu, který ještě nemá v portfoliu, oslovit nové skupiny inzerentů. Nechceme dělat další veřejnoprávní médium, ale komerční stanici (komerční mimo jiné znamená financované z reklamy – nezávislé na poplatcích nebo štědrých donátorech),“ hájí Škoda nedávné zavedení nových reklamních formátů, mezi nimiž jsou i redakční magazíny připravované na klíč podle přání klientů. Právě kvůli nim někteří redaktoři BBC opouští.


Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Studio české BBC v sídle společnosti Lagardere Active ČR

„Je nepochopením a chybou, když někdo zaměňuje obsahové zaměření se způsobem financování. BBC/ZET je projekt obsahově založený na informacích, jde zároveň o projekt komerční, financovaný z inzerce. Není dotovaný, není placený z koncesionářských poplatků. Inzerce je a bude běžnou součástí vysílání. Inzertní projekty jsou ale jednoznačně označené a nikdo nezasahuje a nezasahoval do redakčního obsahu,“ hájí Škoda postup Lagardere. Redakce je podle něj striktně oddělena od obchodního oddělení, prodej reklamních a marketingových produktů pro BBC/ZET zajišťuje Regie Radio Music (RRM). „Redaktoři s obchodníky prakticky nepřijdou do styku,“ ujišťuje.

K VĚCI: Česká BBC zavádí v rámci Studia Zet pravidelný ekonomický magazín Investice Zet

Přímo ve vysílání BBC se podle Škody mohou objevit jen standardní inzertní formáty. „Jsme komerční médium, které funguje v zákonných mantinelech. Tady je potřeba připomenout, že BBC/ZET je multimediální projekt a zákonné mantinely jsou pro každý mediální kanál různé: jiné pro FM platformu, jiné pro web a jiné pro vysílání na webu. My samozřejmě plánujeme vytěžit všechny příležitosti – inzertní formáty se pro jednotlivé platformy budou lišit a přitom využívat synergického efektu,“ vysvětluje Škoda. Odcházející redaktory podle něj brzy nahradí nové tváře.

BRAND24

„V současnosti jsme ve fázi hledání spolupracovníků, kteří s námi chtějí naší vizi sdílet a realizovat. Že v takové chvíli pracujete chvíli i s lidmi, kteří mají jiné představy a chtějí dělat jiné projekty, je normální. Personální změna, ke které dochází v týmu BBC/ZET není první jistě ani poslední. Konec spolupráce na základě termínované smlouvy ve stanovené době za změnu ani nepovažuji. V jednom případě jsme zrušili pracovní poměr ve zkušební době. Zároveň ve stejné době zkoušíme tři nové redaktory, kterým až na základě výsledku testu nabídneme nebo nenabídneme spolupráci,“ popsal šéf Frekvence 1 odpovědný za program BBC.

Lagardere má podle Škody i několik kvalitních kandidátů, kteří budou zodpovědní za další rozvoj a vedení projektu BBC/ZET. „Naše rozhodnutí oznámíme již brzy. Chceme postavit tým, který bude s námi projekt rozvíjet dlouhodobě a koncepčně. Zároveň se snažíme o dotažení programové skladby. Momentálně neodpovídá modernímu informačnímu rádiu,“ míní Škoda. Na RRTV leží žádost Lagardere na rozšíření českého vysílání BBC na 12 hodin denně, což je dvojnásobek oproti současné situaci.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).