Více

České televize do října inkasovaly za reklamu o tři miliardy korun více než loni

UVNITŘ TABULKY – Televize si podle monitoringu agentury Nielsen Admosphere polepšily nejvíc ze všech mediatypů. Ještě větší meziroční růst u nich zaznamenala za měsíc říjen.

Meziroční nárůst tři miliardy korun v investicích do televizní reklamy v České republice zaznamenala za letošních tři čtvrtě roku agentura Nielsen Admosphere. Zatímco loni za prvních deset měsíců putovalo do televizí podle ceníkových cen 24,8 miliardy korun, letos to bylo 27,8 miliardy. Televize si tak v reklamních výnosech meziročně polepšily o 12 procent, nejvíc ze všech mediatypů. Růst o necelá čtyři procenta zaznamenala v meziročním srovnání rozhlasová reklama, naopak pokles o jedno procento se týká outdoorové, tedy venkovní reklamy. Z mediatypů nejvíce klesala reklama tištěná – o téměř dvě procenta.

CIF16

ČTĚTE TAKÉ: Výdaje do reklamy na českých televizích v červenci klesly oproti červnu skoro na polovinu

Ještě významnější meziroční růst v reklamních výnosech zaznamenaly české televize během měsíce října. Oproti loňskému roku si polepšily o 19,6 procenta, což představuje přibližně 700 milionů korun. Zatímco loni v říjnu inkasovaly v ceníkových cenách necelých 3,6 miliardy korun, letos to bylo skoro přes čtyři miliardy. Víc než osmiprocentní meziroční růst vykázala i rádia, která si v říjnu polepšila o téměř 51 milionů korun na letošních 674 milionů. Naopak meziroční propad v říjnu dopadl na outdoorovou reklamu, která v ceníkových cenách klesla o 3,1 procenta z loňských 477 milionů na letošních 462 milionů korun. Tištěná reklama poklesla v meziročním srovnání o dvě desetiny procenta.

* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring
Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring internetu zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti
zdroj: ATO-Nielsen Admosphere), bez vlastní inzerce

* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+