Více

České Radiokomunikace zahajují digitální vysílání Impulsu a Frekvence 1 v Praze

Po příbramské společnosti Teleko dnes startuje v Praze další digitální rozhlasový multiplex. Na starosti ho mají České Radiokomunikace. Nabídku v něm chtějí nadále rozšiřovat.

České Radiokomunikace dnes po měsíčním experimentu spouští pilotní provoz digitálního rozhlasu DAB+Praze. V multiplexu šířeném v pásmu L, konkrétně na kanálu LI, se objeví dvě nejposlouchanější komerční stanice – Rádio Impuls a Frekvence 1, které podle posledního průzkumu Radioprojekt denně ladí dohromady více jak dva miliony posluchačů. Pilotní provoz digitálního rozhlasu je šířen z vysílací věže na pražském Žižkově výkonem 1 kW s vertikální polarizací. Stanice nahradí doposud označené programové pozice audio 1 a 2.

Pokrytí signálem digitálního rozhlasu šířeného Českými Radiokomunikacemi z vysílače Žižkov.
Autor: České Radiokomunikace

Pokrytí signálem digitálního rozhlasu šířeného Českými Radiokomunikacemi z vysílače Žižkov.

K TÉMATU: Radiokomunikace chtějí DAB experiment v Praze překlopit do pilotního provozu

Technické pilotní vysílání ve standardu DAB probíhalo od 31. ledna 2013 a sloužilo k měření a nastavení parametrů použitých technologií a ověření celého vysílacího řetězce. Úspěšné zakončení technického pilotu bylo nezbytnou podmínkou pro přechod do další fáze, kterou je pilotní vysílání již s konkrétními rozhlasovými stanicemi. Jejich počet plánujeme postupně navyšovat ve spolupráci s mediálními společnostmi, uvedl manažer strategie a rozvoje služeb Českých Radiokomunikací Marcel Procházka.

ČTĚTE TAKÉ: České Radiokomunikace začaly testovat digitální rozhlas v Praze, zatím bez obsahu

I když pilotní provoz digitálního rozhlasu v Praze je šířen v takzvaném L-bandu, České Radiokomunikace chtějí nadále šířit tuto technologii ve III. pásmu, které se uvolnilo po ukončení zemského analogového vysílání. Pro distribuci technologie DAB je běžné například v Německu nebo Švýcarsku. Operátor ji chce maximálně podporovat a dle slov jeho zástupců přinést koncovým zákazníkům, tedy posluchačům, širší výběr z většího počtu rozhlasových stanic, zcela nové služby s přidanou hodnotou včetně propojení s Internetem a kvalitnější poslech.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 2. 2013 18:15

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+