Hlavní navigace

Česká televize zůstává v létě nadále lídrem, Nova meziročně viditelně oslabila

27. 7. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Rozdíl v souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let činil více než šest procentních bodů. Nově chybělo na hlavní kanál ČT necelého půl procentního bodu.

Mezitýdenní vývoj (vs. 29. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Česká televize zůstává v létě nadále lídrem televizního trhu. Se svými pěti kanály dokázala minulý týden oslovit 32,64 % publika staršího patnácti let a na Novu si tak vytvořila náskok více než šest procentních bodů. Zatímco Česká televize v mezitýdenním srovnání posílila o téměř jeden procentní bod, konkrétně o 0,83 %, Nova zaznamenala o téměř jeden procentní bod mezitýdenní pokles. K této hodnotě ji chyběly pouze tři setiny. Nepatrný pokles zaznamenala jako skupina Prima, která vykázala souhrnný podíl 20,98 %, barrandovská rodina o přibližně desetinu procentního bodu klesla na hodnotu 6,49 %.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Náskok České televize před skupinou Nova se podařilo udržet i minulý týden

Z jednotlivých televizních stanic nejvíce rostl tematický kanál ČT Sport, který vzrostl z hodnoty 3,48% bodu na 4,23 %. Mezitýdenně si tedy polepšil o 0,75% bodu. Z rodiny kanálů České televize rostly také Dvojka a nepatrně i zpravodajský program ČT 24. Naopak přibližně o jeden procentní bod poklesly kanály ČT1 a ČT art. Největší propad z televizních kanálů mezitýdenně zaznamenala Nova. Ta padla o více než jeden procentní bod na hodnotu 16,28 %. Týden předtím byl její share 17,49 %. Co se týká dalších stanic, žádný podobně velký propad se u měřených kanálů nestal.

Top 10 všechny stanice (30. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

Ve skupině diváků od 15 do 54 let zůstává i v létě nadále Nova. Nicméně v porovnání s předchozím týdnem klesla jako skupina o 1,32% bodu na hodnotu 32,49 %. Týden předtím vykázala hodnotu 33,81 %. Naopak největší meziroční nárůst zaznamenala jako skupina Prima. V součtu hlavního kanálu, Primy COOL, Primy love a Primy ZOOM došlo k nárůstu podílu na publiku o 0,58 % na hodnotu 21,4 %. U mladšího publika si polepšila i skupina Barrandov, která se dostala přes 5% podíl. Nárůst o přibližně jednu desetinu procentního bodu zaznamenala jako skupina Česká televize.

MINULÝ ROK: Letní nadvláda ČT nad Novou pokračovala i minulý týden, nejvíc stoupala Nova Cinema

U mladšího publika mezitýdenně nejvíce posilovala z jednotlivých kanálů televize Prima, která se dostala na hodnotu 10,29 %. Nárůst podílu byl bez patnácti setin o rovný jeden procentní bod. V závěsu za Primou se mezi skokany týdne umístil kanál ČT Sport, který si v porovnání s minulým týdnem polepšil o sedm desetin procentních bodů na hodnotu 3,86 %. Největší pád u mladšího publika zaznamenala opět Nova, která poklesla o 1,36% bodu na hodnotu 20,26 %. Viditelný pokles diváckého zájmu zaznamenal i první program České televize, který si u mladšího publika pohoršil o 0,76 % na hodnotu 12,31 %.

Kanály – průměrné podíly (30. týden 2015)
Graf podílu kanálů (30. týden 2015)
Graf podílu skupin (30. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 30. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Nejdramatičtější propad diváckého zájmu zaznamenala Nova jako celá skupina v meziročním srovnání u publika staršího 15 let. Minulý týden její podíl u dospělých diváků klesl o 3,25 % na hodnotu 29,28 %. Ve stejnou dobu o rok předtím to bylo 26,03 %. Jak ještě bude řečeno, největší podíl na tom má share hlavního kanálu. O téměř jeden procentní bod se u staršího publika v meziročním srovnání jako skupina propadla Prima. Zatímco rok předtím se mohla pochlubit share 21,86 %, minulý týden to byla hodnota 20,98 %. U dospělého publika rostla meziročně nejvíce opět Česká televize, a to o 2,28% bodu.

Meziroční posilování jednotlivých kanálů nebylo nijak zvlášť výrazné. V tomto směru se mohou svými čísly pochlubit zejména stanice České televize, a to konkrétně kanál ČT Sport (nárůst o 0,80% bodu) a ČT1 (o 0,78 %). U dospělého publika meziročně rostly všechny kanály s výjimkou Déčka, které se v této kategorii propadlo o 0,34% bodu. Největší pád mezi jednotlivými stanicemi zaznamenala Nova, kde je tentokrát úbytek share opravdu hodně viditelný – 3,09 %. Pád Novy nezachránily ani programy Smíchov a Telka. Ty rostly o jednu, maximálně dvě desetiny procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Lídrem ve skupině diváků od 15 do 54 let zůstává coby skupina i nadále Nova, a to díky hodnotě 32,49 %. Pro komerční jedničku je i tento výsledek ale bohužel poklesem. V meziročním srovnání se jedná o propad o 2,32% bodu. Ve stejnou dobu o rok předtím se mohla Nova pochlubit souhrnným podílem 34,81 %. Naopak největší nárůst diváckého zájmu zaznamenala v této kategorii skupina Barrandov. Ta totiž může počítat i se svými kanály Kino Barrandov a Barrandov Plus. Skupina Barrandov si meziročně polepšila téměř o necelé dva procentní body na hodnotu 5,1 %.

Týdenní data uzavíráme konstatováním, že i u mladšího publika si z jednotlivých kanálů nejvíce pohoršila televize Nova, a to na hodnotu 20,26 %. Jde o pokles o 2,3% bodu. U mladšího publika posilovala meziročně nejvíce plnoformátová Televize Barrandov, a to o téměř jeden procentní bod. Minulý týden se mohla pochlubit podílem 4,22 % u publika ve věku od 15 do 54 let. Velmi podobný nárůst diváckého zájmu meziročně zaznamenaly kanály ČT Sport a Prima COOL. Oba narostly v porovnání s 30. týdnem roku 2014 o přibližně sedm desetin procentního bodu.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).