Více

Česká televize zrušila tendr na prodej reklamy, Media Master má smůlu

Reklamu na ČT měla v příštích pěti letech nadále prodávat agentura Media Master, která patří majiteli TV Barrandov Tomáši Chrenkovi. Nebude.

Dlouho očekávaný verdikt České televize ohledně výběru prodejce reklamy na jejích programech pro následujících pět let zní jinak, než by si výherce soutěže, společnost Media Master, představoval. Podle ekonomického deníku E15, který se odvolává na důvěryhodný zdroj z Kavčích hor, generální ředitel ČT Petr Dvořák tendr zrušil a televize v nejbližší době vypíše nový. ČT dnes dopoledne informaci oficiálně potvrdila.

Z ARCHIVU: Jak tehdejší obchodní ředitel ČT vysvětloval výběr nového prodejce reklamy

„K tomuto řešení jsme přistoupili na základě ekonomického a právního auditu. Naší hlavní snahou bylo nepoškodit ani zájmy České televize, ale ani zájmy jejích klientů, obchodních partnerů a mediálních agentur,“ vysvětlil Dvořák v tiskové zprávě. Důvodem je zásadní změna objemu zakázky, způsobená změnou zákona o ČT, i dosud probíhající šetření antimonopolního úřadu, na který se obrátili neúspěšní uchazeči.

Media Master prodává reklamu na ČT již od dob, kdy ji veřejnoprávní televize mohla – i když v omezenějším množství než komerční stanice – vysílat na všech svých programech. Tendr, který ČT vypsala ještě za ředitelování Jiřího Janečka, probíhal v době, kdy zákonodárci měnili pravidla a od loňského října zakázali klasickou reklamu a teleshopping na programech ČT 1 a ČT 24. I tak měl objem pětileté zakázky dosáhnout 195 milionů korun včetně DPH.

K TÉMATU: Reklamu pro ČT by měla zajišťovat nadále agentura Media Master

„Rozhodnutí České televize posoudíme. Každopádně by měla platit dohoda s televizí na prodej reklamy pro letošní rok,“ řekl deníku E15 generální ředitel agentury Media Master Ivan Hyžák. Společnost zastupuje při prodeji reklamního času také televizi Barrandov, s níž ji pojí i většinový vlastník Tomáš Chrenek. Okolo Media Masteru a TV Barrandov je ale velmi aktivní jaké Jaromír Soukup, majitel největší tuzemské mediální agentury Médea.

Zatímco v minulosti tvořily marže za prodej reklamy v České televizi většinu příjmů Media Masteru, po zákazu reklamy na ČT 1 a ČT 24 tomu tak už není. Nejvýnosnějším klientem agentury se stala TV Barrandov.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+