Hlavní navigace

ČT za celý prosinec nad skupinou Nova, ale jen u diváků starších 15 let

3. 1. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY A TABULKY – ČT jako jediná televizní skupina oproti listopadu stoupala, v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let ale zůstala lídrem Nova. Skokanem měsíce je ČT 1.

Meziměsíční vývoj (vs. listopad 2013)

Cílová skupina 15+

Rekordní vánoční a silvestrovské vysílání zajistilo České televizi v prosinci pozici lídra trhu v rámci televizních skupin. Všech šest jejích kanálů sledovalo denně v průměru 31,65 procenta dospělého publika staršího 15 let, což bylo o 2,56 procentního bodu více než v listopadu. Skupina Nova za ČT zaostala o tři desetiny procentního bodu a s kumulovaným podílem 31,35 procenta se posunula na pozici dvojky na trhu, když si oproti listopadu pohoršila o 1,24 procentního bodu (v prosinci 2012 se Nově ještě podařilo těsně nad ČT zvítězit). Ještě větší pokles potkal skupinu Prima, která si v porovnání s listopadem pohoršila o 2,71 procentního bodu na podíl 19,35 procenta.

LISTOPADOVÁ DATA: V listopadu nejvíc stoupala ČT 1, naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy

Z jednotlivých televizních stanic v prosinci zaznamenala největší růst ČT 1. Oproti listopadu její průměrný celodenní podíl na dospělém publiku starším 15 let narostl o 3,50 procentního bodu na hodnotu 20,01 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Primy, který klesnul o 1,75 procentního bodu na podíl 12,51 procenta – vůbec nejhorší v roce 2013 (v prosinci klesaly všechny čtyři programy Primy). Významný pokles ale zaznamenal i hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,31 procentního bodu na hodnotu 23,13 procenta. I tak si ale udržel v této cílové skupině pozici nejsledovanější televize na trhu.

Top 10 všechny stanice (prosinec 2013)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si z jednotlivých televizních programů oproti listopadu nejvíce polepšila opět ČT 1. Její průměrný celodenní podíl v této kategorii stoupl dokonce více než u širší divácké skupiny dospělých starších 15 let, konkrétně o 4,27 procentního bodu na hodnotu 16,66 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní program Primy, který si pohoršil o 1,24 procentního bodu na podíl 10,42 procenta. Hlavní kanál Novy si ve „své“ cílové skupině v prosinci zase tolik nepohoršil, klesl o 0,40 procentního bodu na hodnotu 26,48 procenta.

Ze srovnání výkonu celých televizních skupin vyšla vítězně Nova, a to poměrně jednoznačným rozdílem deseti procentních bodů oproti České televizi. Pět volně šířených kanálů Novy sledovalo denně v průměru 36,54 procenta publika od 15 do 54 let, což však bylo o 0,92 procentního bodu méně než v listopadu. Česká televize sice vykázala souhrnný podíl 26,36 procenta, ale jako jediná si v porovnání listopadem polepšila, a to rovnou o 2,84 procentního bodu. Výrazný pokles o 2,98 procentnho bodu na hodnotu 19,10 procenta zaznamenala skupina Prima (pokles byl výraznější než u širší cílové skupiny dospělých nad 15 let).

Kanály – průměrné podíly (prosinec 2013)
Graf podílu kanálů (prosinec 2013)
Graf podílu skupin (prosinec 2013)

Meziroční vývoj (vs. prosinec 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prosincem 2012 si v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let nejvíce polepšily televize zastupované agenturou Atmedia. Jejich souhrnný podíl stoupl o 1,39 procentního bodu na hodnotu 4,20 procenta, přičemž největší zásluhu na tom má lidová Šlágr TV, která tvoří třetinu až polovinu výkonu celé skupiny. Z jednotlivých televizníc stanic meziročně nejvíce stoupal Fanda: polepšil si o 0,18 procentního bodu na podíl 1,47 procenta. Opačný extrém vykázal hlavní kanál Primy, který si oproti prosinci 2012 pohoršil o 3,39 procentního bodu na hodnotu 12,51 procenta. Významně klesl i hlavní program Novy: o 1,64 procentního bodu na 23,13 procenta. ČT 1 v podstatě stagnovala, polepšila si jen o šest setin procentního bodu na podíl 20,01 procenta.

Největší meziroční růst mezi televizními skupinami a jejich souhrnnými celodenními podíly na publiku starším 15 let zaznamenala Česká televize, která si oproti prosinci 2012 polepšila o 0,80 procentního bodu na hodnotu 31,65 procenta. Nebýt dětského kanálu ČT :D a kulturního ČT art, zaznamenala by ale pokles. Stejně na tom byla skupina Nova, která jenom díky novým programům SmichovTelka vykázala meziroční růst o 0,40 procentního bodu na hodnotu 31,35 procenta. To Primě nepomohl ani nový program Prima Zoom, meziročně klesla o 1,65 procentního bodu na kumulovaný podíl 19,35 procenta.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila ČT 1, a to o 0,50 procentního bodu na hodnotu 16,66 procenta. Jako jedna z mála stoupala i Prima love, která si polepšila o 0,18 procentního bodu na podíl 2,22 procenta. Největší pokles vykázal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o rekordních 4,32 procentního bodu na hodnotu 10,42 procenta. Významné poklesy zaznamenal i hlavní kanál Novy (o 0,95 procentního bodu na hodnotu 26,48 procenta) a TV Barrandov (o 0,91 procentního bodu na podíl 3,83 procenta). Naopak rostly podíly stanic zastupovaných agenturou Atmedia (o 0,39 procentního bodu na hodnotu 3,88 procenta) a „ostatních“ neměřených televizí (o 0,21 procentního bodu na 10,31 procenta).

V meziročním srovnání celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů si proti prosinci 2012 polepšily Nova a Česká televize, dokonce takřka o stejnou hodnotu: Nova o 1,46 procentního bodu na podíl 36,54 procenta, ČT o 1,55 procentního bodu na 26,36 procenta. Jediná Prima zaznamenala meziroční pokles, dokonce o 2,69 procentního bodu na hodnotu 19,10 procenta. Nepomohla jí ani skutečnost, že letos měla na rozdíl od loňského prosince k dispozici i čtvrtý kanál, dokumentární Primu Zoom.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).