Hlavní navigace

Česká televize v roce 2012 lídrem trhu, v podílu na dospělém publiku porazila Novu

3. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY Veřejnoprávní ČT vůbec poprvé v historii překonala v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku skupinu Nova a stala se lídrem trhu u skupiny D15+

Vyhledávanější než Nova byly v loňském roce programy České televize. Vůbec poprvé v historii tak v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku za celý rok porazily skupinu Nova, kterou reprezentovaly volně šířené televizní stanice Nova, Nova Cinema a Fanda. „Stalo se tak vůbec poprvé od začátku elektronického měření sledovanosti v roce 1997,” upozornila ředitelka komunikace a marketingu ČT Daniela Němcová. V hlavním vysílacím čase od 19 do 22 hodin ale zůstala lídrem Nova.

K TÉMATU: Česká televize má za sebou rekordní Vánoce. Byly úspěšnější než loni

“Průměrný podíl ČT na dospělém publiku od patnácti let výše byl 30,16 procent, což bylo o 2,52 procentního bodu více než v roce 2011, kdy dosáhla podílu 27,64 procent. Své podíly na divácích zvýšily meziročně všechny čtyři kanály ČT,” dodala Němcová. Většinový kanál ČT 1 si polepšil o 0,48 procentního bodu na hodnotu 16,36 procenta, menšinová ČT 2 posílila o 0,51 procentního bodu na 4,17 procenta, ČT Sport rostla o 0,84 procentního bodu na podíl 4,41 procenta a zpravodajská ČT 24 o 0,69 procentního bodu na hodnotu 5,22 procenta.

ČTĚTE TAKÉ: Silvestr patřil ČT 1. Nejsledovanějším pořadem byla Všechnopárty

Z pohledu jednotlivých televizních stanic si v roce 2012 udržel prvenství hlavní kanál Novy, který dosáhnul celoročního průměrného podílu 24,66 procenta (u diváků starších 15 let). V hlavním vysílacím čase od 19 do 22 hodin dosáhl dokonce podílu 31,64 procenta, který byl vyšší než součet podílů všech čtyř programů ČT dohromady. Druhou nejúspěšnější televizí českého trhu byla loni Prima family s průměrným celodenním podílem na dospělém publiku 18,08 procenta.

Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za rok 2012 (%)
Televizní skupina D15+ (celý den) D15+ (19:00 – 22:00)
ČT Group 30,16 28,64
Nova Group 29,85 36,38
Prima Group 24,19 23,64

Zdroj: Atmedia/ATO-Mediaresearch

BRAND24

V hlavním vysílacím čase ale Primě family šlapala na paty ČT 1, rozdíl mezi nimi činil necelé dvě desetiny procentního bodu: zatímco hlavní kanál Primy dosáhl podílu 18,48 procenta, hlavní kanál ČT vykázal hodnotu 18,29 procenta. Čtyřkou trhu z pohledu celodenních čísel byla zpravodajská ČT 24, která těsně porazila televizi Barrandov i Novu Cinema. V hlavním vysílacím čase si ale lépe vedl Barrandov následovaný filmovým kanálem Novy.


Zdroj: Česká televize/ATO – Mediaresearch

Průměrné celodenní podíly jednotlivých televizí na dospělém publiku za celý rok 2012

Česká televize své sledovanosti nepřisuzuje tak důležitou roli jako v minulosti. “Úkolem ČT je nabízet veřejnosti co nejlepší služby veřejnoprávního média, jak ji k tomu zavazují Zákon o ČT a Kodex ČT. Zvýšení podílu na sledovanosti je příjemným bonusem naší práce. Sledovanost je ale jen jedním z kritérií, která sledujeme. Minimálně stejný význam přikládáme spokojenosti diváků a různých diváckých skupin nebo hodnocení odborníků,” vysvětlil generální ředitel České televize Petr Dvořák.


Zdroj: Česká televize

Meziroční vývoj podílů České televize na dospělém publiku mezi lety 2012 a 2011

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).