Veřejná zakázka, kterou Česká televize poptávala služby PR agentur, byla poprvé zveřejněna v rámci předběžného oznámení už v září 2015 a následně reálně vypsána v dubnu příštího roku. V červnu 2016 ale byla zakázka zrušena, protože počet uchazečů neumožňoval uzavření rámcové smlouvy. V červenci pak Česká televize vyhlásila veřejnou zakázku se stejným předmětem plnění podruhé. Letos v lednu uzavřela Česká televize rámcovou smlouvu se třemi uvedenými PR agenturami.
Aktuálně uzavírá Česká televize smlouvy na dílčí zakázky, které vyplývají z uzavřené rámcové smlouvy. První z nich se týká komunikace nových pořadů České televize v prostředí sociálních sítí a na internetu. Druhá zakázka se věnuje oblasti komunikačních a organizačních aktivit České televize během kulturních a charitativních projektů. Třetí zahrnuje evropskou kampaň na podporu médií veřejné služby, kterou připravuje evropská vysílací unie EBU.
Obsah a průběh předmětné zakázky
Zakázka byla vyhlášena v otevřeném nadlimitním řízení a informace o ní byly zveřejněny ve Věstníku veřejných zakázek a evropském věstníku TED. Podle mluvčí České televize Alžběty Plívové jde o nejtransparentnější druh řízení dle legislativy Evropské unie
.
Pro vyhodnocení jednotlivých nabídek byla jako hodnotící kritéria stanovena z padesáti procent nabídková cena a z druhých padesáti procent kvalita návrhu strategie a plánu komunikace České televize mimo oblast televizního vysílání, hlavně pak na internetu. Tato kritéria konzultovala Česká televize i s profesní asociací tuzemských PR agentur.
V průběhu letošního srpna obdržela Česká televize celkem čtyři nabídky, z nichž jedna byla pro nesplnění požadavků následně vyřazena. Do užšího výběru se tak dostaly celkem tři nabídky a se všemi třemi uchazeči byla také uzavřena rámcová smlouva. Šlo o již zmíněné agentury Bison & Rose, AMI Communications a Stance Communications. Maximální hodnota rámcové smlouvy dosahuje 9,7 milionu korun na domluvené období čtyř let. ČT ale není povinna utratit částku v plné výši.