Více

Česká televize si pochvaluje sledovanost Večerníčku a Kouzelné školky na ČT 2

UVNITŘ GRAF Mírný nárůst sledovanosti zaznamenal Večerníček po přesunu z kanálu ČT 1 na stanici ČT 2. Počet nejmenších dětských diváků Kouzelné školky nepatrně narostl.

Jako dobrý krok vyhodnotila Česká televize zařazení dětského pásma do podvečerního a večerního času kanálu ČT 2. To se jen pro připomenutí skládá z pořadů Planeta YÓ, Kouzelná školka a Večerníček. Ukazuje se, že český divák včetně nejmenších dětí už nerozlišuje mezi jednotlivými programy a hledá si svoje pořady dle atraktivity tam, kde jsou nabízeny v logické dramaturgii, uvedl programový ředitel České televize Milan Fridrich. Dětskou tvorbu pak vyzdvihnul jako silnou značku veřejnoprávního média.

K TÉMATU: Večerníček po přesunu na ČT 2 neklesl, sleduje ho stále stejný počet dětí

Pokud jde o řeč čísel, Česká televize v grafech, které prezentovala novinářům, uvádí, že v prvním pololetí byla sledovanost Večerníčku v cílové skupině diváků od 4 do 9 let 32,2 %, za celý rok 2011 to bylo 34,08 %. Rozdíl oproti loňskému roku je tak skutečně minimální. Co do počtu diváků jich má nyní Večerníček 60 tisíc, což je oproti roku 2011 nárůst o čtyři tisíce. Sledovanost dětského bloku Kouzelná školka však vzrostl. V roce 2011 dosahoval v průměru 44 tisíc diváků (podíl na publiku Česká televize neuvedla), nyní jich je o tisíc více.

Porovnání sledovanosti Večerníčku a Kouzelné školky v roce 2011 a v prvním pololetí roku 2012.
Autor: Česká televize

Porovnání sledovanosti Večerníčku a Kouzelné školky v roce 2011 a v prvním pololetí roku 2012.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Po zmrzlině a pexesu bude mít Animáček od Barrandova i vlastní časopis

Česká televize připravuje také spuštění třetího kanálu, jehož nejpalčivějším problémem je nadále distribuce, respektive způsob, jak ho dostat do pozemního vysílání. Speciální dětský kanál, který Česká televize připravuje, by mohl vztah dětí k ČT ještě prohloubit a nabídnout kvalitní pořady, které jinde rodiče pro své potomky v takové míře nenajdou, dodal šéf programových okruhů České televize Milan Fridrich. Upozornění na úspěch dětského pásma kanálu ČT 2 není náhodný. TV Barrandov dlouhodobě deklaruje, že nejsledovanější je u dětí právě její pásmo Animáček.

43 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 7. 2012 16:51

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+