Více

Česká televize si musí rozmyslet, do čeho bude v digitalizaci investovat

Vedoucí projektu digitalizace České televize Pavel Hanuš na včerejší konferenci Milníky digitalizace řekl, že jakékoliv financování technologických projektů nelze oddělit od financování veřejnoprávního média jako takového. Je třeba položit si otázku, kdy budou technologie nasazeny do reálného provozu. V současné době jsou problémy digitalizace nejen technické, ale také ekonomické.

Neustále budeme vystaveni rozhodování, co je prioritní a co je naopak pouze módní vlna. Je to velmi komplikované a bude to stále komplikovanější a komplikovanější, uvedl na konferenci Milníky digitalizace Pavel Hanuš, který konstatoval, že veřejnoprávní televize v dnešní době už ztratily technologické leadrovství. Digitalizace zrušila technologický monopol, uvedl Hanuš. Digitalizace má vliv pochopitelně na ekonomiku média, dodal vedoucí projektu digitalizace ČT.

Podle Pavla Hanuše musíme hodnotit čtyři atributy. Na vrcholu bude vždy programový obsah a na něj budou navázány technologie, disponibilní zdroje a distribuce. Problém financování je jasně odvozen od programového obsahu, řekl na Milnících digitalizace Hanuš. Co se týká struktury nákladů podle Evropské vysílací unie (EBU), 81 % z nich tvoří náklady na výrobu a vysílání, 14 % náklady servisních útvarů a 5 % ostatní nevýrobní náklady. Struktura nákladů ČT si v roce 2009 nejvíce ukousla u nákladů na výrobu.

Není možné naimplementovat technologie, a pak se podívat, co to provedlo, sdělil na konferenci Milníky digitalizace vedoucí projektu digitalizace České televize Pavel Hanuš. Tím, že televize je orientována na program a původní tvorbu, vezme si vždy více nákladů než u komerčního vysílatele, uvedl Hanuš, který prezentoval imaginárního komerčního vysílatele, který je však reálný a nechtěl ho jmenovat. Veřejnoprávní vysílatel podle něco vynaloží na vlastní výrobu 77 %, komerční oproti tomu pouze 35 %.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+