Ušetřete
Více

Podívejte se na nové logo a identitu, které od září nasadí Česká televize

Aktualizováno 19. 4. 2012 12:02

UVNITŘ FOTO A VIDEO Česká televize od 1. září změní podobu svého korporátního loga i celkovou vizualizaci. Zároveň přejmenuje program ČT 4 na ČT sport.

ČT 4 se přejmenuje na ČT sport

Upravené korporátní logo i nová loga všech čtyř programů začne od 1. září používat Česká televize. Výraznou grafickou změnu, kterou už ve svém kandidátském projektu loni na podzim zmiňoval nynější generální ředitel ČT Petr Dvořák, dnes televize představila v pražské galerii Dox. Logo vychází z historicky původního loga Československé televize a pro Kavčí hory jej upravilo grafické studio Aleše Najbrta. Vytvořilo pro něj i zcela nové písmo TV Sans.

„Česká televize neměla jako jeden z mála světových vysílatelů na obrazovce svoje korporátní logo, ale pouze značku daného kanálu. My nyní logo ČT na obrazovku vracíme,“ prohlásil Dvořák. Dosavadní číslice jako značení jednotlivých programů ČT tak doplní pozměněné korporátní logo, v případě sportovního kanálu ČT 4 pak dojde k přejmenování. „Místo současného názvu ČT 4 začneme od září používat nový název ČT sport,“ uvedl marketingový a obchodní ředitel ČT Jan Svoboda.

Je možné, že se přejmenují i další programy

Přejmenováním sportovní Čtyřky si Kavčí hory podle Dvořáka ponechávají možnost přejít i u dalších programů z dosavadního číslování na jejich přesnější pojmenování. Proto si prý ČT nenechala od studia Aleše Najbrta vytvořit logo připravovaného dětského kanálu ČT 3. „Zatím nevíme, jak se bude tento program jmenovat,“ uvedl Dvořák. Společně s upravených korporátním logem ČT a logy všech programů televize chystá ještě na letošní podzim velké změny ve vizualizaci programů ČT 1 a ČT 2.

„Na podzim chystáme poměrně revoluční změny v programování Jedničky a Dvojky,“ prozradil Svoboda. Právě podzimní schéma prvních dvou programů ČT bude poprvé sestaveno z pořadů, které vznikly již za Dvořákova vedení. Veřejnoprávní televize neskrývá ambici oslovovat prvním programem až 20 procent dospělého publika (nyní to bývá okolo 16 procent), u Dvojky pak okolo pěti procent. V celkovém součtu všech čtyř kanálů by se pak podle dřívějšího prohlášení programového ředitele Milana Fridricha měla ČT pohybovat okolo 35 procent (dnes mívá do 29 procent).

Nové logo stálo Kavčí hory 430 tisíc korun

Nové logo a korporátní identitu bude ČT nasazovat postupně. Podle Jana Svobody počítá s mnohaletým souběhem využívání stávající i nové podoby loga: „Jde o výměnu vizitek, dopisních papírů, polepů a podobně. Zatím není jisté, zda už od září vyměníme velké otáčivé logo ČT na hlavní budově na Kavčích horách, ale i s tím počítáme.“ Za samotné logo ČT zaplatila studiu Aleše Najbrta 430 tisíc korun, náklady na „přelogování“ celé oficiální prezentace ČT nevyčíslila.

Změna loga je podle Petra Dvořáka jen počáteční fází proměny celého vizuálního stylu ČT. Logo televize zveřejnila již nyní, protože dnes si jeho podobu nechala registrovat u Úřadu průmyslového vlastnictví, jehož databáze je volně přístupná na internetu. Původní zcela nové logo, které pro ČT vytvořil před pěti lety Štěpán Malovec, nakonec televize vůbec nevyužije.

Vývoj loga Československé a později České televize v letech 1963 až 2012.


Česká televize

Nová podoba loga České televize.

Plastická podoba loga České televize.
Česká televize

Plastická podoba loga České televize.


Česká televize

Nová podoba loga České televize na vozech a budově Kavčích hor.


Česká televize

Kamera, reportážní mikrofon, visačka a vizitka s novým logem České televize.


Česká televize

V této podobě uvidí loga České televize diváci na obrazovce.

Nová podoba loga kanálu ČT 1 ve vysílání.
Autor: Česká televize

Nová podoba loga kanálu ČT 1 ve vysílání.

Nová podoba loga kanálu ČT 2 ve vysílání.
Autor: Česká televize

Nová podoba loga kanálu ČT 2 ve vysílání.

Nová podoba loga kanálu ČT 24 ve vysílání.
Autor: Česká televize

Nová podoba loga kanálu ČT 24 ve vysílání.

Nová podoba loga kanálu ČT 4 ve vysílání.
Autor: Česká televize

Nová podoba loga kanálu ČT 4 ve vysílání.

Anketa

Líbí se vám nové logo České televize?

       

Lukáš Polák

Lukáš Polák - portrét

Redaktor DigiZone.cz se specializací na satelit. Kromě problematiky pirátství v této oblasti se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu. Twitter: https://twitter.com/lukaspolak

Jan Potůček

Jan Potůček 150

Autor je šéfredaktorem DigiZone.cz. Vedl mediální rubriky v Reflexu, Lidových novinách, Týdnu, DV Magazine a serveru Svět Namodro. Provozuje chovatelský web Ararauna.cz.

86 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 4. 2012 2:00

Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví. Pro řešení aktuálních problémů doporučujeme využít naše diskusní fórum.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+