Více

Česká televize je ambiciózní. Je šest kanálů v našich podmínkách reálných?

TÝDENNÍ REVIZE – Doposud žila česká veřejnost v přesvědčení, že veřejnoprávní televize v dohledné době spustí pouze jeden nový kanál. Plány Petra Dvořáka jsou ale jiné, větší.

Šest programů pro Českou televizi?

Dětským kanálem rozšiřování počtu programů České televize neskončí. Kavčí hory chtějí do dvou let spustit šestý program zaměřený výhradně na regionální vysílání. Na dnešní konferenci Digimedia 2012 v Praze na Kavčích horách to řekl generální ředitel ČT Petr Dvořák. Nový program by se podle něj rozčlenil podle stávajících krajů a později by šel do ještě větší regionalizace. Chceme kanál, který by byl opravdu regionální. Nejprve rozdělený na 13 územně-správních celků a potom by mohl jít ještě dál do regionů. Nevím, zda se nám ho podaří ufinancovat, ale taková je naše představa. Chceme mít zhruba šest programů do dvou let, řekl Dvořák, který by si podle vlastních slov dokázal představit i čistě umělecký kanál typu Arte nebo dokumentární kanál ČT, na ně ale Kavčí hory nemají peníze. Česká televize přichází s návrhem na šestý regionální program ve chvíli, kdy Asociace regionálních a lokálních televizí vznesla požadavek na vznik tzv. Druhé veřejnoprávní televize, která by vznikla ze sítě asi 150 regionálních soukromých televizních studií.


Autor: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Petr Dvořák (vpravo) je na mediálním poli silným hráčem a klade si nemalé cíle

Jan Potůček: Česká televize chce do dvou let šestý kanál zaměřený na regionální vysílání

TV Metropol plánuje celostátní vysílání

Pražská televize Metropol chce vstoupit na pole celoplošného vysílání. Pravděpodobně největší problém, který teď stojí před jejím vedením, je, kde bude tato stanice pozemně vysílat. Vybere si multiplex 3 společnosti Czech Digital Group, nebo síť 4, za níž stojí dvojice podnikatelů Radim Pařízek a Vladimír Železný? Mezi oběma operátory se rozhořel velký boj o zákazníky a ani jeden z nich pochopitelně nechce o potenciálních partnerech vůbec mluvit. Kdybychom nebyli v roli, kdy se snažíme v uvozovkách demonopolizovat trh a udělat tady konkurenční prostředí, mohl bych o tom hovořit, řekl nedávno serveru DigiZone.cz Pařízek. Případný vstup do jedné ze sítí nechtěl komentovat ani generální ředitel Metropole Marek Vítek. Nezlobte se, ale k tomu se nebudu vyjadřovat, uvedl. Podle informací naší redakce zástupci stanice vedou vážná jednání s oběma partnery. Czech Digital Group (CDG) může nabídnout vysílání z atraktivních kót jako je Žižkov, Ještěd, Praděd a další. Digital Broadcasting, tedy provozovatel multiplexu 4, naopak má výhodu v tom, že deklaruje nižší cenu než České Radiokomunikace, které operátora CDG vlastní. Plánované je i šíření přes satelit Astra 3B.


Repro foto: TV Metropol

TV Metropol z multiplexu 4 sice odešla už loni, ale možná se do něj opět vrátí

Lukáš Polák: TV Metropol už nebude jen pražská, ale celostátní. Chystá se i na satelit

Lukáš Polák: TV Metropol plánuje vstoupit od října do peoplemetrového měření

TV Barrandov má novou ředitelku

Digitální plnoformátová televize Barrandov má od 1. června novou generální ředitelku. Stala se jí bývalá programová ředitelka slovenské Markízy Martina Líšková. Její jmenování potvrdila serveru DigiZone.cz dosavadní šéfka Barrandova Janka Vozárová. Dnes jsem ji sama uvedla do funkce, uvedla Vozárová. Podle informací DigiZone.cz realizoval významnou změnu v managementu majitel televize, ocelářský magnát a miliardář Tomáš Chrenek. Janka Vozárová zůstává nadále ve funkci předsedkyně představenstva, k dalším změnám v top managementu TV Barrandov nedochází. V době svého působení na Markíze přivedla Líšková na obrazovku například formáty Slovensko má talent nebo Modré z neba. Věřím, že svou televizní praxi zúročím i na českém trhu a velmi se na novou příležitost těším, uvedla generální ředitelka Martina Líšková. Změny jsou pravděpodobně spojeny s nepříliš vysokou sledovaností, což chce majitel televize změnit.


Autor: TV Barrandov

TV Barrandov zatím příliš velkou díru do světa s vlastní tvorbou neudělala. Výjimkou nebyl ani sitcom Noha 22 s Ivanem Mládkem. Změní to nová ředitelka této stanice?

Lukáš Polák: TV Barrandov má novou ředitelku. Stala se jí bývalá šéfka programu Markízy Martina Líšková

Stručně

Nejméně 200 milionů korun ročně by měl Českou televizi stát provoz chystaného dětského kanálu, jehož tři varianty dnes na uzavřeném semináři s částí Rady ČT představil generální ředitel Petr Dvořák. Nejlevnější varianta vyjde ČT na 195,5 milionu korun ročně a „střední“ na 232,6 milionu korun ročně.

Jan Potůček: ČT předložila radním tři varianty dětského kanálu. Projednat je chce 11. července

Regionální vysílání zažívá v posledních týdnech a měsících v České republice doslova boj. Server DigiZone.cz přinesl v pondělí přehledový článek o hlavních hráčích, kteří v této oblasti byli a ještě budou hodně slyšet. Jde mimo jiné i o dvojici známých mediálních postav Pařízek a Železný.

Lukáš Polák: Rozhořel se ostrý boj operátorů o regionální televize v Česku

Zavádění nové generace zemské digitální televize ve standardu DVB-T2České republice se bude muset obejít bez takového angažmá České televize, jako tomu bylo při přechodu z analogového na digitální televizní vysílání. Generální ředitel ČT Petr Dvořák na konferenci Digimedia 2012 odmítl představu, že by to měla být ČT, kdo bude tahounem přechodu na DVB-T2.

Jan Potůček: Petr Dvořák: Česká televize rozhodně nebude lídrem v zavádění vysílání DVB-T2


Autor: České Radiokomunikace

Plán pokrytí České republiky signálem DVB-T2 zatím zůstává pouze na papíře.

Finále pěvecké soutěže Hlas Česko Slovenska, která byla hlavním jarním formátem televize Nova, skončilo neúspěchem. Nejsledovanější české televizi se s ním podařilo zaujmout pouze 943 tisíc diváků při podílu na publiku (share) 27,37 %, oproti tomu česká komedie Líbáš jako Bůh, kterou navíc Prima family nevysílala poprvé, zaujala 1322 tisíc diváků (share 33,16 %).

Lukáš Polák: Nova podlehla včera Primě family. Finále Hlasu skončilo pod milionem diváků

Mimořádnou pozornost přitáhl úterní přímý přenos zpravodajského kanálu ČT 24 z jednání Poslanecké sněmovny, na kterém vystoupil poslanec a bývalý středočeský hejtman David Rath (exČSSD), obviněný z korupce. Téměř tříhodinový tematický blok, který na ČT 24 začínal ve 13:34, sledovalo v průměru 763 tisíc dospělých diváků, což představovalo podíl 50,16 procenta.

Jan Potůček: Projev Davida Ratha a jednání poslanců na ČT 24 vidělo 763 tisíc lidí, podíl byl 50 %

Sto tisíc předplatitelů chtějí do konce letošního roku získat dvě největší placené videotéky na českém trhu, Voyo od televize Nova a Topfun, kterou vlastní provozovatel slovenské televize Joj. Na čtvrteční odborné konferenci Digimedia 2012 v Praze to uvedli jejich zástupci, ředitel sekce nových médií Novy Pavel Krbec a obchodní ředitel firmy Topfun Media Radek Přikryl. Nova přitom podle Krbce zatím získala okolo 30 tisíc předplatitelů Voya.

Jan Potůček: Voyo má 30 tisíc předplatitelů, plán 100 tisíc pro letošek zůstává. Chce je i Topfun

Anketa

Nejzásadnější událost tohoto týdne byla (je):

30 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 6. 2012 20:33

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+