Hlavní navigace

Česká televize byla minulý týden prozatím bez novinek, přesto zůstala lídrem

31. 8. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nova si meziročně pohoršila nejvíce nejen u diváků starších 15 let, ale i ve své skupině 15–54. Klesla jako samostatná televize i celá Nova Group.

Mezitýdenní vývoj (vs. 34. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Minulý týden znamenal propad o téměř půl druhého procentního bodu pro Barrandov jako televizní skupinu. Ta si pohoršila z hodnoty 7,49 % na 6,02 %. Za touto skutečností stojí pochopitelně start novinek konkurenčních televizí, což lze poměrně jednoduše dokázat na výsledku skupiny Nova. Součet stanic TV Nova, Nova Cinema, Fanda, Smíchov a Telka dal dohromady hodnotu 29,4 %, což je v porovnání s minulým týdnem nárůst o téměř tři procentní body. Pokles o 0,66 procentního bodu zaznamenala Česká televize, což však vůbec nevadilo, protože v této kategorii zůstala lídrem. Naopak téměř vůbec se z místa nehnula Prima.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Poslední čistě letní týden bodovala ČT, podzimní novinky pomohly k dalšímu růstu Barrandovu

Nova odstartovala své tradiční seriálové formáty, tedy Ordinaci v růžové zahradě 2 a Ulice, prozatím bez účasti Doktorů z Počátků. V porovnání s minulým týdnem si stanice polepšila o téměř čtyři procentní body na hodnotu 21,59 %. V mezitýdenním srovnání si velice dobře vedl i kanál ČT Sport, který mohl sázet na zajímavé celodenní podíly díky atletickému šampionátu z Číny. Stanice si polepšila z průměrného celotýdenního podílu 3,52 % na 5,35 %. Naopak největšími padáky minulého týdne mezi stanicemi byly Jednička (pokles o 1,67 %) a TV Barrandov (ztráta 1,44 %).

Top 10 všechny stanice (35. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

I když viditelného úspěchu u mladšího publika dosáhla v kategorii mladšího publika opět stanice ČT Sport, narostla z hodnoty 3,22 % na 4,86 %, nebyla největším skokanem minulého týdne. O vítězství se v této oblasti postarala opět Nova, pro niž je kategorie publika ve věku od 15 do 54 let důležitá obchodně i programově. Nova sice narostla tak, jako v kategorii publika staršího 15 let, ale nárůst o téměř 3 procentní body v kategorii 15–54 je pro ni velmi dobrým výsledkem. Naopak nejvíce – 1,15 procentního bodu – ztratila Jednička, podobný pád zažila i plnoformátová Televize Barrandov.

MINULÝ ROK: Prima minulý týden nad ČT 1, u publika od 15 do 54 let i jako celá skupina

Z pohledu televizních skupin je v kategorii publika od 15 do 54 let opět největším skokanem Nova. Součet všech jejích volně šířených programů jí vynesl souhrnný průměrný celotýdenní podíl 34,53 %, což je v porovnání s minulým týdnem nárůst o téměř půl druhého procentního bodu. O přibližně poloviční růst se postarala Prima. V součtu kanálů Prima, Prima Cool, Prima love a Prima Zoom se dostala na hodnotu 21,52 % (+0,77 %). Naopak největší pád zažila i v kategorii 15–54 jako skupina TV Barrandov, která si pohoršila o jeden procentní bod. Mírný pád o 0,17 % zažila jako skupina Česká televize.

Kanály – průměrné podíly (35. týden 2015)
Graf podílu kanálů (35. týden 2015)
Graf podílu skupin (35. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 35. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Největší pád v rámci meziročního srovnání v kategorii publika staršího 15 let zažila Nova. Ta si pohoršila z hodnoty 23,73 % v uplynulém roce na hodnotu 21,59 % v roce letošním. Jde tedy o ztrátu přibližně 2 procentních bodů. V kategorii staršího publika si pohoršila i Prima, jejíž pád byl zhruba poloviční. V kategorii publika staršího 15 let přišla o necelý jeden procentní bod a klesla na hodnotu 14,02 %. Naopak skokanem týdne je sportovní kanál České televize, který narostl o téměř 2,7 procentního bodu na hodnotu 5,35 %. Dařilo se i Jedničce, která narostla o více než půl druhého procentního bodu na hodnotu 15,06 %.

Česká televize může být s meziročním výsledkem v kategorii publika staršího 15 let spokojená, protože narostla o téměř čtyři procentní body, a to z hodnoty 26,92 % na 30,75 %. Naopak pád o více než tři a půl procentního bodu zažila v souhrnném součtu mediální skupina Nova. Ta si v kategorii diváků starších 15 let v meziročním srovnání pohoršila z hodnoty 32,95 % na 29,4 %. V kategorii 15+ klesaly meziročně všechny kanály Novy, a to bez výjimky. Poměrně velký pád – o 2,32 procentního bodu – zažila Prima, naopak o téměř dva procentní body si meziročně polepšila skupina Barrandov.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Největší meziroční pád, a to o 1,18 procentního bodu, zažil hlavní kanál Novy, pro něhož je právě kategorie publika od 15 do 54 let, jak již bylo řečeno, primární. Pohoršil si z hodnoty 25,92 % na 24,74 %. V kategorii mladšího publika ale klesala relativně hodně i Prima love, která poklesla meziročně o 0,74 procentního bodu na hodnotu 2,58 %. Naopak největším skokanem minulého týdne v meziročním srovnání byla opět ČT Sport, která si polepšila o 2,32 procentního bodu na hodnotu 4,86 %. Dařilo se i TV Barrandov, která meziročně narostla o osm desetin procentního bodu na hodnotu 3,61 %.

Novu můžeme vyhodnotit jako největší meziroční „padák“ i z pohledu skupin. Pohoršila si z hodnoty 37,4 % na 34,53 %, což je pokles o necelé tři procentní body. Pád o více než půl druhého procentního bodu pak zaznamenala u mladšího publika Prima. Tady se největší měrou na této skutečnosti, jak již bylo řečeno, podílela Prima love, hlavní kanál mediální skupiny poklesl o necelé čtyři desetiny procentního bodu. Meziročním skokanem u mladšího publika je z pohledu skupin Česká televize, která si polepšila o 2,47 procentního bodu na hodnotu 24,88 %. O 1,69 procentního bodu na hodnotu 4,49 % poskočil Barrandov.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).