Více

Česká televize a Prima uvedly product placement do praxe

FOTO UVNITŘ Možnost využívat takzvaného product placementu, tedy umisťování výrobku do pořadu za úplatu, když je na tuto skutečnost divák viditelně upozorněn, začaly již ve svém vysílání používat Česká televize a Prima TV. Server DigiZone.cz na to v diskusi upozornil jeho čtenář Ondřej Caletka a uživatel s přezdívkou Míša Kulička.

K TÉMATU: Product placement je realitou. Jak se k němu staví české televize?

Podle Caletky se upozornění na využití product placementu objevilo minulý týden v pátek na prvním programu České televize u pořadu Uvolněte se, prosím. Oproti předchozí epizodě byla tato označena grafickým symbolem na začátku, chybělo označení sponzora v závěrečných titulcích a na samém konci bylo upozornění, že pořad obsahoval product placement (PP), konstatoval Caletka s tím, že chybělo doporučení RRTV, kterým je vysvětlující text.

ČTĚTE TAKÉ: Product placement plánuje i Óčko. První kampaň odvysílá v červnu

Čtenář Tomáš Poslušný pak odhalil v talk show Jana Krause tři propagované výrobky – minerální vodu Mattoni, výrobce televizoru, na kterém jsou pouštěny ukázky, a údajně zde padlo i jedno jméno výrobku přímo z úst moderátora. Podle uživatele s nickem Míša Kulička obsahoval product placement i pořad Autosalon na Prima TV. Konkrétní výrobky, které byly takto propagované, neuvedl, ale na jeho začátku bylo upozornění, že: Tento pořad obsahuje umístění produktu.

Označení product placementu na ČT 1. (Foto: Ondřej Caletka)

Označení product placementu na Prima TV. (Foto: čtenář DigiZone.cz s nickem Míša Kulička)

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+