Více

Česká MTV zatím Nově těžce prodělává. A divácký zájem je malý

Statisíce korun měsíčně prodělává televizi Nova hudební kanál MTV, jehož česko-slovenskou verzi spustila 29. listopadu loňského roku. Podle ekonomického deníku E15 musí Nova měsíčně platit 80 tisíc euro (dva miliony korun) za licenci britské firmě MTV Network International, ale také další provozní náklady včetně šíření signálu. Dostupnost české MTV je přitom malá, a to se odráží na nízkých příjmech z prodeje reklamních časů na tomto kanále.

K TÉMATU: Česká MTV v satelitní službě CS Link už jen jako placený kanál

MTV je sice placeným kanálem, takže Nova získává poplatky od operátorů placených televizních služeb, kteří ji zařadili do své nabídky, ty však společně s výnosy prodeje z reklamy nestačí pokrýt náklady na provoz hudebního kanálu. Z větších inzerentů zatím měly na českém MTV reklamu společnosti McDonalds, Unilever, Budějovický Budvar a Komerční banka. Není však jasné, kteří z těchto inzerentů měli zájem pouze o MTV, nebo si od Novy objednali balíček inzerce na několika televizních stanicích najednou, včetně hlavního programu Novy.

ČTĚTE TAKÉ: UPC píše zákazníkům, že nikdy neslibovala zařazení české MTV

Počet diváků, kteří mohou přijímat českou MTV, je poměrně malý. Sama Nova jej odhaduje na 1,5 milionu, ale ve skutečnosti může jít o ještě nižší číslo. Největší počet diváků se k české MTV dostane prostřednictvím satelitních služeb Skylink a CS Link, které tento program nabízely po několik týdnů v promo kampani zdarma v základním bezplatném balíčku. Po zakódování MTV se ale počet domácností s možností přístupu k této stanici výrazně snížil.

NAPSALI JSME: MTV nás zatím nijak neohrozila, říká šéf Óčka

V době zařazení MTV došlo k nárůstu zájmu o balíček, do kterého byl tento program zařazen, řekl slovenským Hospodářským novinám výkonný ředitel Skylinku Jaromír Glisník. V České republice a na Slovensku přijímá placenou MTV přes Skylink asi 200 tisíc zákazníků. Konkurenční CS Link hovoří o čísle desetkrát nižším. Zatím je brzy říci, jaká je skutečná poptávka po tomto kanálu. Počet předplatitelů bych odhadl na desetitisíce, spíše okolo dvaceti tisíc diváků, uvedl pro ekonomický deník E15 ředitel CS Linku Daniel Klička.

Česká MTV zcela chybí v nabídce největší tuzemské kabelové společnosti UPC, která má celoevropskou smlouvu na šíření evropské verze MTV Europe. Dostupnost zatím není podle našich představ, na zlepšení pokrytí signálem stále pracujeme. Obecně platí, že nově spuštěný televizní kanál není v prvních měsících ziskový, hájí českou MTV mluvčí Novy Michaela Fričová. Pravdou ovšem je, že nynější podoba české MTV nenabízí vůbec žádné vlastní pořady a veškerý obsah odebírá od mezinárodních verzí MTV.

Pokud na Slovensku nedojde k plné náhradě za evropskou verzi, není možné mluvit o plnohodnotném startu, konstatoval pro slovenské Hospodářské noviny ředitel agentury Median SK Jindřich Bardon. Na jaře chce Nova začít s vlastní produkcí na české MTV, to však povede k dalšímu enormnímu nárůstu provozních nákladů této stanice.

24 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 1. 2010 7:43

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+