Více

Češi mají doma nejčastěji televizi od Samsungu nebo LG, polovina z nich zvládne Full HD

Společnost SES Astra zveřejnila výsledky výzkumu o vybavenosti českých domácností, který proběhl letos na začátku května.

Každá druhá česká domácnost vlastní dvě nebo více televizí, přičemž tři domácnosti ze čtyř vlastní televizi s možností HD příjmu. Více než polovina (konkrétně 55 procent) českých diváků už má nějaké povědomí o Ultra HD. Toto jsou hlavní výstupy z průzkumu, který výzkumná agentura NMS Market Research na začátku května 2016 uskutečnila pro SES Astra.

Výzkumný vzorek čítal 525 dospělých, z toho 52 procent tvořily ženy. Věkovou strukturou vybraný vzorek odpovídal celkové populaci a i úroveň vzdělání souhlasila se vzdělaností české populace, tedy deset procent respondentů mělo ukončené základní vzdělání a osmnáct procent dosáhlo vysokoškolského titulu. Bydliště většiny účastníků bylo v Praze, Středních Čechách a Moravskoslezském kraji. Nejvýraznější část z nich žila v obcích o celkovém počtu obyvatel menším než pět tisíc.

Téměř každá česká domácnost vlastní televizor (94 procent), z toho 38 procent respondentů vlastní zařízení dvě a dvanáct procent pak dokonce tři nebo více. Pouze čtvrtinu z těchto zařízení tvoří klasické CRT televizory (26 procent). Stejný podíl se váže i k televizím s plochou obrazovkou, které nejsou kompatibilní s HD formáty. Celkem 76 procent respondentů vlastní televizor schopný přijímat HD obsah.


Autor: SES

Počet televizorů v domácnosti

Nejrozšířenějším HD TV formátem je Full HD (53 procent), zatímco televizory s technologií HD Ready tvoří ze zařízení v českých domácnostech jen sedm procent. Ultra HD televize pak z tohoto objemu představují pět procent.


Autor: SES

Typy HD televizorů

Z výzkumu vyplynulo, že nejvíce dotazovaných (63 procent) vlastní televizor s úhlopříčkou o velikosti mezi 82 cm a 125 cm (32'' a 49''). Pětina domácností pak sleduje televizi na menší obrazovce a šestnáct procent respondentů vlastní televizi s úhlopříčkou delší než 126 cm.


Autor: SES

Velikosti televizorů

Mezi nejčastější značky televizorů patří v českých domácnostech Samsung (27 procent zařízení) a LG (25 procent). Většina respondentů dává přednost sledování filmů ve vysokém rozlišení (42 procent) a sportu (zejména muži – třicet procent respondentů mužského pohlaví). Necelých čtyřicet procent dotázaných je za možnost sledování kanálů v HD formátu ochotno zaplatit mezi 75 a 300 korunami.

Podle průzkumu 55 procent českých diváků ví, co termín Ultra HD nebo 4K rozlišení znamená. Překvapivě je toto povědomí vyšší u respondentů, kteří nemají přístup k HD příjmu (v 62 procentech). Znalost je výrazně větší u mužů (75 procent oproti 37 procentům u respondentů ženského pohlaví).

24 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 6. 2016 22:43

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+