HBO s original audiem nemelo problem. Jjedinou vyhodu kterou HBO melo pri nakupu bylo, ze nakupovalo pro nekolik trhu zaroven, tudiz naklady na original audio se rozprostrely mezi subscribery jednotlivych zemi (CZ, SK, HU, RO, CR).
Problem je, ze v nasem pripade prava zakoupila CT, ktera o orig.audio nestala (at uz je to z jakychkoliv duvodu).V Chorvatsku letos take napriklad vysilala prenos verejnopravni HRT.
Distributor k pravum se muze zeme od zeme lisit. To, ze se distributor zdraha original audio prodat ma co delat s historickym vyvojem a technickym pokrokem v oblasti kodovani signalu v ruznych regionech a opet souvisi kdo dane prava komu a kam prodava.
Mozna by nekdo kdo sledoval letos Pro7 mohl doplnit zda se orig. audio vysilalo. Ja bych za tim nehledal nic jineho nez penize.
Nevím jak Pro7, ale ORF letos vysílala Oskary jenom v němčině, přitom v minulosti neměli s vysíláním v angličtině problém. Tak si říkám, jestli to není nějaká nová politika distributora Oskarů, nepovolit anglickou stopu mimo anglicky mluvené země, alespoň ne při přímém přenosu. Ale proč by to dělali, to netuším, přijde mi to hodně hloupé.
Já ale právě píši o případu, kdy tatáž televize (ORF) v minulosti anglickou stopu měla, ale letos ne. Z toho právě vyvozuji, že se mohlo něco v distribuční politice změnit a tudíž by třeba i to HBO mohlo letos narazit s originální zvukovou stopou. Sám píšete, že někdy se distributor zdráhá originální zvukovou stopu prodat, čímž mi vlastně svým způsobem dáváte za pravdu.
Bohužel, i zde v článku je "důvod" zmíněn. Ačkoliv mám trio Baldýnský-Fuka-Michailidis v oblibě, tak bych samozřejmě rád dal přednost originální audiostopě. Celý víkend jsme byli mimo domov, takže jsem byl po pozdním večerním návratu cantáre, nicméně jsem ráno stihl část přenosu cca. od půl páté ranní. V časných ranních hodinách jsem měl pro změnu výraz tydýta, takže jsem nestihl juknout, jak je to letos na Pro7. Se snímky v proměněných i neproměněných nominacích spokojenost, jen souhlasím s tím, že inspirovat se oscarovými snímky není téměř nikdy třeba, neboť jde vždy o komerčně úspěšné filmy, které mi zpravidla nikdy neutečou a ano, často jsem i spokojen. Každopádně, inspiraci raději hledám např. u festivalů jako Sundance, Cannes atd.