Hlavní navigace

Červen přál ČT 24, povodně a pád vlády jí zajistily historický rekord: podíl 9,13 %

11. 7. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – České televizi jako celku to ale příliš nepomohlo, meziroční propad sportovního kanálu byl větší než růst ČT 24. Loni totiž sledovanost táhlo fotbalové Euro.

Na ztráty ČT Sport to ale nestačilo

Velmi úspěšný červen má za sebou zpravodajská ČT 24. Kombinace bleskových povodní, policejní akce proti bývalým poslancům ODS a šéfce premiérova kabinetu, která vedla k pádu vlády a instalace „vlády odborníků“ prezidenta Miloše Zemana vedle k historicky nejvyššímu měsíčnímu podílu ČT 24 na dospělém publiku. Po celý den ji v průměru sledovalo 9,13 procenta publika staršího 15 let, což z ČT 24 učinilo jasnou čtyřku na českém televizním trhu po Nově, ČT 1 a Primě family. Pro srovnání: oproti květnu si zpravodajský kanál ČT 24 polepšil o 4,72 procentního bodu, což představovalo největší meziměsíční růst ze všech českých televizí měřených peoplemetry.

Rekordně rostla ČT 24 i meziročně. Ve srovnání s červnem 2012 vykázala podíl vyšší o 3,42 procentního bodu. Čtyřkou na trhu mohla být i v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, v níž se ČT 24 tradičně daří hůř než u širšího publika staršího 15 let, ale těsně ji porazila Prima Cool. U mladších diváků vykázala za červen celodenní podíl 6,21 procenta, což představovalo nárůst o 3,69 procentního bodu oproti květnu. Zpravodajský kanál ale jen částečně pokryl pokles sesterské ČT Sport, které se zejména v meziročním srování dařilo mnohem hůře (loni v červnu vysílala přenosy z fotbalového Eura, letos žádnou tak atraktivní a sledovanou sportovní akci nenabídla). A další poklesy jí čekají během prázdnin, protože loni ČT Sport trhala rekordy s přenosy z olympiády.


Screenshot: DigiZone.cz

Tak mimořádný měsíc, jako byl letošní červen, ČT 24 asi jen tak znovu nezažije

Česká televize jako celek zůstala „na svém“

O letošním červnu si ale sportovní kanál České televize denně ladilo jen 2,31 procenta dospělého publika, což bylo o 3,70 procentního bodu méně než v květnu. Meziročně si ČT Sport pohoršila dokonce o 5,21 procentního bodu. V obou případech šlo o největší pokles ze všech českých televizí. Pokles byl výraznější u mladšího publika od 15 do 54 let, které dává přednost právě sportu. Oproti letošnímu květnu si ČT Sport pohoršila o 5,02 procentního bodu na hodnotu 2,40 procenta. A mírný pokles potkal v obou základních cílových skupinách i hlavní kanál České televize, plnoformátovou ČT 1. Mírně si polepšila jen v meziročním srovnání, ale nijak významně.

Česká televize jako celek v červnu oslovila po celý den v průměru 30,40 procenta dospělého publika, což bylo o 0,34 procentního bodu více než v květnu, ale o 1,70 procentního bodu méně než loni v červnu. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let vykázala ČT souhrnný celodenní podíl 23,74 procenta, což bylo oproti květnu o rovné dva procentní body méně (meziměsíční růst ČT 24 nebyl tak silný jako u dospělého publika bez omezení horní hranice věku, a pokles ČT Sport byl pro změnu větší). Nutno dodat, že po většinu června vysílala ČT 1 ještě podle jarního schématu a na letní přešla až týden před letními prázdninami, kdy se jí naopak začalo více dařit.

Průměrné celodenní podíly televizí za červen 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Měsíční podíl D15+ Oproti květnu 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 15,18 – 0,70 + 0,24
ČT 2 3,78 – 0,08 - 0,15
ČT Sport 2,31 - 3,70 - 5,21
ČT 24 9,13 + 4,72 + 3,42
Nova 23,21 – 0,74 – 0,65
Nova Cinema 4,50 – 0,02 – 0,47
Fanda 1,65 + 0,29 – nevysílal –
Smíchov 0,99 + 0,02 – nevysílal –
Telka 0,77 + 0,06 – nevysílala –
Prima family 14,27 - 0,97 – 3,53
Prima Cool 3,94 + 0,49 – 0,28
Prima love 2,18 + 0,07 – 0,37
Prima Zoom 1,99 – 0,05 – nevysílala –
TV Barrandov 4,39 – 0,12 – 1,07
Atmedia 3,52 + 0,20 + 1,41
ostatní TV 8,19 + 0,53 + 0,30
Průměrné celodenní podíly TV skupin za červen 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Skupina Měsíční podíl D15+ Oproti květnu 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 30,40 + 0,34 – 1,70
Nova Group 31,11 – 0,40 + 2,28
Prima Group 22,38 – 0,46 – 2,19

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Klesaly všechny plnoformátové programy

Jednička ale nebyla jediným plnoformátovým kanálem, který v červnu klesal. Pokles zaznamenal i hlavní program Novy, Prima family a Barrandov. Nova si oproti květnu pohoršila v celodenním podílu na dospělém publiku o 0,74 procentního bodu na hodnotu 23,21 procenta, Prima family o 0,97 procentního bodu na podíl 14,27 procenta a Barrandov o 0,12 procentního bodu na 4,39 procenta. U všech tří televizí se projevily i meziroční poklesy, ovšem s rozdílnou intenzitou. Oproti červnu 2012 si nejvíce pohoršila Prima family, a to o plných 3,53 procentního bodu, a výrazněji klesal i Barrandov (o 1,07 procentního bodu). U Novy byl pokles méně patrný (o 0,65 procentního bodu).

Lépe se dařilo tematickým kanálům obou komerčních televizních skupin. Oproti květnu si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku polepšili Fanda, Smíchov, Telka, Prima Cool a Prima love, nepatrně klesla Nova Cinema a Prima Zoom. U mladšího publika od 15 do 54 let stoupaly všechny tematické kanály Novy i Primy, nejvýrazněji pak Prima Cool (o 1,05 procentního bodu oproti květnu na červnový podíl 6,29 procenta – o osm setin procentního bodu porazila ČT 24 a stala se v této cílové skupině čtvrtou nejsledovanější televizí v Česku). Obecně se ukazuje, že diváci se v letní sezóně více přiklánějí k menším tematickým stanicím a odcházejí od hlavních plnoformátových kanálů.

Průměrné celodenní podíly televizí za červen 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Měsíční podíl D15–54 Oproti květnu 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 11,56 – 0,68
ČT 2 3,57 + 0,01
ČT Sport 2,40 - 5,02
ČT 24 6,21 + 3,69
Nova 26,19 – 0,21
Nova Cinema 5,90 + 0,09
Fanda 2,00 + 0,38
Smíchov 1,60 + 0,04
Telka 0,71 + 0,05
Prima family 11,70 - 0,54
Prima Cool 6,29 + 1,05
Prima love 2,78 + 0,10
Prima Zoom 2,23 + 0,06
TV Barrandov 3,91 – 0,32
Atmedia 3,36 + 0,42
ostatní TV 9,58 + 0,86
Průměrné celodenní podíly TV skupin za červen 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Skupina Měsíční podíl D15–54 Oproti květnu 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 23,74 – 2,00
Nova Group 36,39 + 0,34
Prima Group 23,01 + 0,69

Zdroj: ATO – Mediaresearch

BRAND24

Na skupiny vedla Nova, nejvíce klesala Prima

V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku v červnu těsně vyhrála Nova Group. Jejích pět volně šířených programů zaujalo v průměru 31,11 procenta dospělého publika, což představovalo pokles o 0,40 procentního bodu oproti květnu. Meziročně si ale polepšila o 2,28 procentního bodu (dodejme však, že loni v červnu si do podílů Novy Group nezapočítával Fanda, a další kanály Smíchov a Telka ještě nevysílaly). Česká televize se s kumulovaným podílem 30,40 procenta dostala na druhé místo, když si oproti květnu polepšila o 0,34 procentního bodu (meziročně ale klesla o 1,70 procentního bodu).

Největší pokles, a to jak oproti květnu, tak meziročně ve srovnání s červnem 2012, zaznamenala skupina Prima. Její čtyři programy v červnu oslovily v průměru 22,38 procenta dospělého publika denně, což bylo o 0,46 procentního bodu méně než v květnu a představovalo to meziroční pokles o 2,19 procentního bodu. Zajímavé je, že meziroční nárůst skupiny Nova je téměř stejný jako meziroční pokles skupiny Prima. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let Nova ostatním dvěma skupinám letos v červnu „utekla“ souhrnným podílem 36,39 procenta, zatímco v pořadí druhá ČT vykázala podíl 23,74 procenta a Prima Group na pozici trojky 23,01 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).