Více

Celoplošná Metropol má být "stanicí s nadhledem". Stávajícího názvu se asi vzdá

Významné programové i technické novinky chystá na diváky od 1. října doposud výhradně pražská TV Metropol. Do tří let chce získat 4% podíl na publiku.

Metropol není vhodný název pro celoplošnou stanici

Jeden z problémů, který před vedením doposud výhradně pražské televize Metropol leží, je právě její název. Celoplošná televize by nemusela svým stávajícím jménem oslovit diváky mimo hlavní město. Generální ředitel stanice Marek Vítek sice nedávno serveru DigiZone.cz řekl, že Metropol je zaběhnutá značka a byla by hloupost ji měnit, nyní už ale mluví trochu jinak.Zadali jsme reklamním agenturám, aby se zabývaly tím, jak se dá s tímto názvem pracovat a případně se mají zamyslet i nad novým názvem televize, připustil Vítek.

Od toho se bude odvíjet i žádost, kterou bude posílat vedení televize na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). V úvahu je několik možností. Televize může požádat buď pouze o změnu licenčních podmínek, nebo stávající licenci pro Metropol vrátí a požádá o vydání úplně nové, která už bude respektovat její chystané programové schéma. Jasné je, že rozhodnutí okolo případného změnu názvu stanice musí padnout rychle. Reklamní kampaň by měla být zahájena už v druhé polovině září, aby diváci byli na změny platné od 1. října připraveni.

Metropol může už nyní diváky oslovit některými pořady, které zdaleka překračují hranice Prahy. Svůj formát tu má například sexuoložka a bývalá partnerka kontroverzního novináře Jiřího X. Doležala Alex Doležalová.
Autor: repro foto TV Metropol

Metropol může už nyní diváky oslovit některými pořady, které zdaleka překračují hranice Prahy. Svůj formát tu má například sexuoložka a bývalá partnerka kontroverzního novináře Jiřího X. Doležala Alex Doležalová.

Některé pořady skončí, na obrazovku se vrátí Izer

V souvislosti s přechodem na celoplošné vysílání se Metropol pochopitelně nevyhne ani zrušení některých pořadů, které by se v jejím vysílání staly de facto zbytečné, protože by nedokázaly oslovit dostatek diváků. Takovým příkladem je formát Pražení, což je čistě pražská late night show, která přesto, že se nevyhýbá ani tématům mimo metropol, věnuje se především právě jí. S takovým pořadem by jistě nová celoplošná televize zvláště u diváků z Ostravska nebo Brněnska tvrdě narazila.

Své místo prý naopak mají jisté pořady jako Supermáma s Monikou Valentovou, Na vrcholu s Evou Jurinovou nebo City Koktejl, který je „smíchán z pečlivě vybraných ingrediencí“. Orientuje se mimo jiné na dění v oblasti hudby, filmu nebo divadla. Jeho zaměření tak není problém rozšířit i na další lokality. Jedním z taháků ve vysílání má být i bavič a herec Zdeněk Izer, který tu bude mít vlastní pořad Buřtcajk, což bude jakási skečová show. Každý večer dostane prostor zábavná tvorba. Cíle ve sledovanosti nejsou nereálné – pro první rok 1,5 % podílu na trhu, do tří let pak podíl na publiku 4 %.

Televizní diváci se Zdeňka Izera nezbaví. Vlastní pořad Skečbar měl naposledy před dvěma lety na Primě, kde mu sekundovala herečka Nela Boudová. Ještě poměrně nedávno byl také tváří satelitního operátora CS Link. Svoje vtipy a skeče v minulosti předváděl i divákům České televize.
Autor: Foto pro DigiZone.cz: Ivana Dvorská

Televizní diváci se Zdeňka Izera nezbaví. Vlastní pořad Skečbar měl naposledy před dvěma lety na Primě, kde mu sekundovala herečka Nela Boudová. Ještě nedávno byl také tváří satelitního operátora CS Link. Svoje vtipy a skeče v minulosti předváděl i divákům České televize.

Svůj prostor bude mít regionální vysílání

Důležitá informace pro naše čtenáře z Moravy, kteří se do Pražanů rádi navážejí především. Metropol bude mít řadu partnerů z řad regionálních televizí. Ty dostanou ve vysílání prostor podle toho, jaké mají požadavky. Tyto stanice budou do vysílání nového celoplošného kanálu dodávat právě regionální okna a dostanou také svou šedesátiminutovku. Jednou z variant je, že by se vysílala mezi šestnáctou a sedmnáctou hodinou. Každou hodinu (kromě prime time) se budou vysílat odpojované zprávy, a to od nějakých 12 hodin poledne. Regiony, jenž nebudou schopny dodat vlastní obsah, nabídnou centrální program z Prahy, který ovšem bude mít charakter celoplošného vysílání.

Jednou z prvních změn, kterou Metropol provedla ve svém vysílání, bylo zrušení Ranního ladění s moderátorkou Petrou Slancovou.
Autor: repro foto TV Metropol

Metropol se nebude zbavovat ani osvědčených tváří ze zpravodajství, například moderátorky Petry Slancové, která namlouvá téměř i veškeré promo televize

Zadarmo v multiplexu 3 i na satelitu

S cílem oslovit co nejvíce diváků se rozhodla Metropol pro dva zásadní kroky v oblasti distribuce signálu. Šíření prostřednictvím zemských vysílačů budou zajišťovat České Radiokomunikace, respektive Czech Digital Group, která jim stoprocentně patří, a na satelitu bude program šířen jako neplacený, nikoliv však nekódovaný. Ve hře byla i možnost, že stanice bude šířena volně, což by byla výhoda pro diváky, kteří spoléhají pouze na free-to-air příjem, nicméně by byl problém s vysílacími právy. Zůstává ale družice, kterou bude Astra 3B. Co se týká konkrétního operátora, který bude novou Metropol distribuovat, v tomto směru ještě není rozhodnuto. I zde se vedou jednání na několika frontách.

V úvahu připadají například telekomunikační operátor Towercom, E4C Group (zajišťuje již distribuci satelitního signálu pro operátory CS Link a Skylink) nebo SES, tedy provozovatel satelitů Astra. Přímo s ním mají smlouvu například Óčko nebo regionalnitelevize.cz. Rozhodnutí o šíření pozemního signálu prostřednictvím multiplexu 3 nebylo pro Metropol jednoduché. Ve hře byla i konkurenční síť 4 podnikatele Radima Pařízka a Vladimíra Železného. Podle informací DigiZone.cz, které odmítli zástupci televize komentovat, je smlouva s Czech Digital Group domluvena na dobu trvání osmi let s možností odstoupení po šestatřiceti měsících. Metropol vede jednání o celoplošném šíření i prostřednictvím největšího kabelového operátora u nás, společností UPC Česká republika.

Pokrytí Evropy signálem novým satelitem Astra 3B, který převzal po Astře 3A programy České televize, Prima family, TV Noe a některých rozhlasových stanic.
Autor: SES

Teoretický zásah televize Metropol prostřednictvím satelitu Astra 3B s parabolou běžných rozměrů.

Změny v managementu

Významná změna ve vysílání televize Metropol je pochopitelně spojena také se změnami v jejím managementu. Na pozici programového ředitele skončil Denis Gaidoš, kterého si mohou diváci pamatovat například s obrazovky České televize (pořad Dobré ráno), a nahradil ho Václav Kutil. Ten zkušeností posbíral například v komerčních stanicích Nova a Prima v oblasti produkce a tvorby. Tým Metropole posílila také Andrea Žbodáková, která v minulosti taktéž působila na české komerční dvojce. V nové celoplošné televizi dostane na starosti vedení vlastních formátů.

Nováčkem je i David Černý, který se stal šéfredaktorem zpravodajství. Ten pracuje v médiích od roku 1995. Začínal ve zpravodajské směně Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu a na přelomu tisíciletí byl vedoucím vydání hlavní zpravodajské relace televize Prima. Stál také u zrodu dnes již neexistující televize Z1 v pozici vedoucího vydání. Zapomenout nesmíme ani na jeho působení v televizi Nova, kde byl šéfeditorem portálu tn.cz. Metropole se propouštění dotkne, ovšem nemělo by jít o masovou záležitost. Stanice chce naopak posílit marketing a podle našich informací je dokonce v jednání s jedním z manažerů ze společnosti Media Pro Pictures, která je servisní organizací TV Nova.

Anketa

Těšíte se na novou verzi televize Metropol?

22 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 7. 2012 23:46

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+