Více

Březen v českých a čínských médiích

Tuzemská mediální krajina se letos probudila ze zimního spánku s nebývalou razancí. Jednotlivé vydavatelské domy a jejich majitelé si pilně upevňovali své pozice.

Valenta si pořizuje televizi, A11 míří akvizicí za hranice pražských obvodů. Nejvíc ale boduje čínská CEFC majetkovým vstupem do Empresy. Navíc česká média interpretovala také zvěsti o možné investici Číňanů do jedné ze součástí skupiny J&T, jejíž šéfové vlastní Czech News Center (jasným důkazem jsou nově vydávané časopisy se sudoku, kterým rozumějí i cizojazyční luštitelé) a rozhlas následován dalšími médii zveřejnil i zvěsti o jejich jednáních s Pentou, která si nedávno pořídila vydavatelství VLP.

Co to pro tyhle mediální domy může znamenat? Pamětníci vzpomínají na odborné debaty z devadesátých let, zda je dobře, že jsou hlavní média v německých rukách. Pak spolu s Andrejem Babišem začali nakupovat české sdělovací prostředky čeští (a slovenští) majitelé. To vyvolalo nové otázky. Počkejme si na to, jak bude tuzemské mediální prostřední vnímat vstup investora z Asie.

widgety

I česká média ale mají své neotřesitelné jistoty. Třeba Láďu Hrušku, jehož studnice hnusných receptů a šílených rad se zdá být opravdu bezedná, a Prima si tak mohla dovolit nasadit další sérii Vychytávek. Jiskřičkou naděje budiž jeho televizní reklama na lichvářské půjčky, v níž už recept musí recyklovat a nasazuje těžko překonatelné kůžičky.

Další březnovou jistotou byl Pavel Šafr. Tak, jako je jisté, že po každém jeho rychlém odchodu z veřejného života přijde ještě rychlejší návrat, je neotřesitelným faktem i to, jak zásadně nemá rád Andreje Babiše. A Babiš jeho. Za dvě urážky, kterými ministra Šafra počastoval, teď šéf Svobodného fóra vysoudil 50 tisíc. Původně chtěl sto, takže těžko říct, kterou ze dvou urážek soud Andreji Babišovi prominul.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+