V průběhu letošního ledna protekla sledovanými mediatypy reklamní sdělení v hodnotě 4,364 miliardy korun, počítáno v ceníkových cenách. Podle kontinuálního výzkumu společnosti Nielsen Admosphere se jedná o nárůst ve srovnání s loňským lednem o 17,2 procenta. Loni v lednu nakoupili zadavatelé reklamu za 3,722 miliardy korun, tedy o více než 640 milionů korun méně než letos.
MINULÝ MĚSÍC: Největším zadavatelem roku byl Procter & Gamble, za televizní reklamu utratil 1,4 miliardy korun
Nejvíce prostředků a také největší zlepšení hlásí oblast televizní reklamy, do které zadavatelé v lednu investovali 2,569 miliardy korun, což je nárůst o více než 26 procent ve srovnání s loňským rokem, kdy během ledna nakoupili zadavatelé televizní spoty v hodnotě 2,033 miliardy korun. Televizní stanice tak letos inkasovaly o 536 milionů korun více než v průběhu loňského ledna.
Druhý největší nárůst vykázala ve srovnání s loňským lednem oblast rozhlasové reklamy, ve které letos v lednu zadavatelé nakoupili podle ceníkových cen reklamní prostor v hodnotě 458 milionů korun. To je ve srovnání s loňským lednem zlepšení o 11,5 procenta. V absolutních číslech si rozhlasová reklama polepšila o 47 milionů korun, když jí loni proteklo 410 milionů korun.
Dařilo se i tiskové reklamě, která si ve srovnání s loňským lednem polepšila o 7,2 procenta. Letos v lednu nakoupili zadavatelé inzeráty v tištěných médiích o celkové ceníkové hodnotě 1,064 miliardy korun, zatímco loni v lednu jim k dosažení jedné miliardy chybělo sedm milionů korun. Celkově tedy do tiskové reklamy investovali zadavatelé o téměř osmdesát milionů korun více než loni.
Jediné meziroční zhoršení tak vykázala oblast venkovní reklamy. Letos v lednu nakoupili zadavatelé outdoorové reklamní plochy v hodnotě 272 milionů korun, zatímco loni to bylo o dvanáct milionů méně, tedy celkem 284 milionů korun. Celkem tedy investice do venkovní reklamy poklesly o 4,4 procenta.