Hlavní navigace

Během ledna utratili zadavatelé reklamy v českých médiích 4,4 miliardy korun

27. 2. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

UVNITŘ TABULKA – Oproti loňskému lednu došlo k navýšení reklamních výdajů o téměř dvacet procent, televizní reklama si polepšila o více než půl miliardy.

V průběhu letošního ledna protekla sledovanými mediatypy reklamní sdělení v hodnotě 4,364 miliardy korun, počítáno v ceníkových cenách. Podle kontinuálního výzkumu společnosti Nielsen Admosphere se jedná o nárůst ve srovnání s loňským lednem o 17,2 procenta. Loni v lednu nakoupili zadavatelé reklamu za 3,722 miliardy korun, tedy o více než 640 milionů korun méně než letos.

MINULÝ MĚSÍC: Největším zadavatelem roku byl Procter & Gamble, za televizní reklamu utratil 1,4 miliardy korun

Nejvíce prostředků a také největší zlepšení hlásí oblast televizní reklamy, do které zadavatelé v lednu investovali 2,569 miliardy korun, což je nárůst o více než 26 procent ve srovnání s loňským rokem, kdy během ledna nakoupili zadavatelé televizní spoty v hodnotě 2,033 miliardy korun. Televizní stanice tak letos inkasovaly o 536 milionů korun více než v průběhu loňského ledna.

Druhý největší nárůst vykázala ve srovnání s loňským lednem oblast rozhlasové reklamy, ve které letos v lednu zadavatelé nakoupili podle ceníkových cen reklamní prostor v hodnotě 458 milionů korun. To je ve srovnání s loňským lednem zlepšení o 11,5 procenta. V absolutních číslech si rozhlasová reklama polepšila o 47 milionů korun, když jí loni proteklo 410 milionů korun.

BRAND24


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v lednu 2017 a 2016 (klikněte pro zvětšení).

Dařilo se i tiskové reklamě, která si ve srovnání s loňským lednem polepšila o 7,2 procenta. Letos v lednu nakoupili zadavatelé inzeráty v tištěných médiích o celkové ceníkové hodnotě 1,064 miliardy korun, zatímco loni v lednu jim k dosažení jedné miliardy chybělo sedm milionů korun. Celkově tedy do tiskové reklamy investovali zadavatelé o téměř osmdesát milionů korun více než loni.

Jediné meziroční zhoršení tak vykázala oblast venkovní reklamy. Letos v lednu nakoupili zadavatelé outdoorové reklamní plochy v hodnotě 272 milionů korun, zatímco loni to bylo o dvanáct milionů méně, tedy celkem 284 milionů korun. Celkem tedy investice do venkovní reklamy poklesly o 4,4 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).