Více

Britská BBC čelí kritice, že točila zahraniční dokumenty na zakázku

Skandální praktiky britské veřejnoprávní korporace BBC, respektive jednoho z producentů jejích zahraničních dokumentů, odhalil britský list The Independent. Divácky vděčné dokumenty o zahraničí, vysílané na programu BBC World, často vznikaly na zakázku cizích vlád nebo zájmových organizací. Společnost FBC Media, která pro BBC tyto dokumenty natáčela, například přijala 17 milionů liber (asi půl miliardy korun) od malajské vlády na „globální strategickou komunikační kampaň“.

Sedmidílný dokumentární cyklus o Malajsii, který se nakonec na BBC World objevil, ale nijak nezmiňuje fakt, že byl sponzorován tamní vládou a tváří se jako nezávislé dílo. FBC Media také pro BBC natáčela dokument o „arabském jaru“ v Egyptě, aniž by korporaci prozradila, že v minulosti pracovala pro svržený režim bývalého egyptského prezidenta Husního Mubáraka. Firma rovněž přijala peníze od organizací UNESCO, UNEP či UNFAO, které rovněž financovaly vznikl některých dokumentů, i když to pravidla BBC zakazovala a producent to nikde nezmínil.

BBC Trust a její generální ředitel Mark Thompson slíbili, že celý případ podrobně prošetří a zpřísní podmínky pro zařazování publicistických pořadů do svého vysílání. Britská pobočka kritizované produkční společnosti FBC Media mezitím zkrachovala.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 11. 2011 8:45

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+