Hlavní navigace

Barrandov stabilně nad osmi procenty, dařilo se i televizní skupině Prima

6. 2. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Minulý týden se dařilo stanicím skupiny Prima, naopak ztrácela Česká televize i Nova.

Mezitýdenní vývoj (vs. 4. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Zdaleka nejlépe dopadla v mezitýdenním srovnání hlavní Prima, která svůj podíl navýšila o 1,34 procenta obecné divácké skupiny. Druhé dva nejvýraznější nárůsty se pak týkají programů České televize, ČT1 si polepšila o 0,8 procenta a ČT24 o 0,42 procenta. Absence biatlonu pak nejvíce uškodila ČT sport, která přišla o 1,82 procenta obecné cílové skupiny. Kanály z rubriky Ostatní odepsaly 0,93 procenta a ČT2 ubylo 0,51 procenta diváků starších patnácti let.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně nejvíce ztrácí Prima a stanice skupiny Ostatní

Z pohledu televizních skupin si nejlépe vedla Prima, které přibylo 1,88 procenta obecné divácké skupiny a celkový podíl činil 22,83 procenta. Mírně si polepšily i programy Barrandov, jejichž podíl se zvedl o 0,03 procenta na konečných 8,52 procenta. Naopak největší pokles vykázaly stanice České televize, které oslabily o 0,95 procenta na finálních 28,32. Nejsilnější Nova pak ve srovnání s minulým týdnem přišla o 0,32 procenta obecné cílové skupiny s celkovým podílem 29,57 procenta.

TOP 10 všechny stanice (5. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny jsou výsledné trendy ještě výraznější, ty pozitivní i ty negativní. Nejlépe si vedla hlavní Prima, které přibylo 1,13 procenta mladších diváků. Podobně se dařilo i ČT1, která si polepšila o 1,1 procenta. Třetí nejvýraznější nárůst vykázala Prima Cool, když svůj podíl navýšila o 0,51 procenta. V opačném gardu dopadla nejhůře ČT sport, která oslabila o 1,36 procenta. Nova Cinema pak přišla o 1,07 procenta a kanály z rubriky Ostatní o 1,05 procenta.

MINULÝ ROK: Česká televize navyšuje svůj týdenní podíl, táhne ji ČT sport

Mezi televizními skupinami se nejlépe dařilo Primě, která přilákala 2,27 procenta mladších diváků a celkem oslovila 24,09 procenta této cílové skupiny. Mírně posílily i stanice TV Barrandov, jejichž výsledný podíl 5,41 procenta znamená nárůst o 0,23 procenta. Nejhůře dopadly programy Novy, které ztratily 1,68 procenta své primární obchodní skupiny a vykázaly tak podíl 35,1 procenta. Neznatelně oslabila i Česká televize, která odepsala 0,01 procenta a skončila s 23,83 procenta.

Kanály – průměrné podíly (5. týden 2017)
Graf podílu kanálů (5. týden 2017)
Graf podílu skupin (5. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 5. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Ve srovnání s minulým rokem dopadla nejhůře ČT sport, která odepsala 3,65 procenta obecné cílové skupiny. Nedařilo se ani kanálům z rubriky Ostatní, které přišly o 1,66 procenta. Třetí největší pokles pak potkal Novu Gold (loni Smíchov), které ubylo 0,6 procenta. Naopak nejlépe se dařilo stanicím zastupovaným společností Atmedia, jejichž podíl narostl o 1,11 procenta. Zbylé dva největší nárůsty vykázaly stanice skupiny Nova, Nova Action (dříve Fanda) si polepšila o 0,77 procenta a Nova Cinema o 0,66 procenta.

Jediný meziroční pokles z televizních skupin potkal Českou televizi, jejíž podíl se snížil o 2,72 procenta. Nejlépe si pak vedly stanice skupiny Barrandov, když svůj podíl navýšily o 1,48 procenta. Dařilo se i skupině Nova, která si polepšila o 1,13 procenta. Programy skupiny Prima si pak oproti minulému roku polepšily o 0,78 procenta.

Tipy C

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny si meziročně nejvíce polepšila ČT1, když dokázala posílit svůj podíl o 1,29 procenta. Dařilo se i dvojici mediazastupitelství, stanice zastupované společností Atmedia navýšily svůj podíl o 0,93 procenta a Media Club si polepšil o 0,93 procenta. Nejhůře pak dopadla ČT sport, které ubylo 3,47 procenta mladší cílové skupiny. Hlavní Nova přišla meziročně o 0,75 procenta své hlavní cílové skupiny a kanály z rubriky Ostatní odepsaly 0,58 procenta.

Také u mladší cílové skupiny vykázaly meziroční pokles pouze programy České televize, když přišly o 0,78 procenta. Naopak nejlépe se dařilo kanálům Primy, které si meziročně polepšily o 1,35 procenta. Nova pak svůj podíl jako skupina navýšila o 0,73 procenta a Barrandov posílil o 0,42 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).