Více

Barrandov požádá o informace k členství v novém sdružení na měření sledovanosti

Naše žádost, abychom se po třech letech přidruženého členství v ATO stali právoplatnými členy, je blokovaná Novou, posteskla si šéfka představenstva Barrandova Janka Vozárová

Nejen Česká televize, ale i televize Barrandov požádá Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), za kterým stojí Nova s agenturou Médea, o informace k podmínkám členství v této organizaci. Podle předsedkyně představenstva Barrandova a bývalé generální ředitelky této televize Janky Vozárové je nejmladší česká plnoformátová televize ve schizofrenní situaci, protože je již třetím rokem přidruženým členem Asociace televizních organizací (ATO), provozovatele stávajícíh peoplemetrů, a marně žádá o stálé členství.

K TÉMATU: Nova chce vybrat vlastního provozovatele peoplemetrů do konce srpna

„O náš plnohodnotný vstup do ATO musí všichni stálí členové rozhodnout jednomyslně, což se nedaří,“ vysvětlila Vozárová na dnešním kulatém stolu serveru MediaGuru.cz. Hlasování skončilo stejným patem jako loňský výběr nového realizátora měření televizní sledovanosti, který zablokovala televize Nova, jež nesouhlasila se způsobem výběru vítězné společnosti Mediaresearch. Vozárová se obává, že vznik nového měření sledovanosti v době, kdy klesají investice do televizní reklamy, dále naruší trh s televizní reklamou.

ČTĚTE TAKÉ: Mediaresearch: tendr Novy na peoplemetry je nedůvěryhodný, nepůjdeme do něj

Případný vstup Barrandova do SPMS však Vozárová považuje za nezbytný v případě, že skutečně začne měřit televizní sledovanost a mediální agentury na jeho data přistoupí. Zástupci mediálních agentur chtějí zachovat jedno jednotné měření sledovanosti, ale pokud nezabrání vzniku druhého, budou muset vstoupit i do něj, konstatovali na dnešním setkání, které v Praze pořádá server MediaGuru.cz.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+