Více

Barrandov chtěl původně prodávat reklamu s Novou, ta se bála antimonopolního úřadu

Vzniku společného mediazastupitelství FTV Primy a televize Barrandov předcházelo podobné jednání Barrandova s televizí Nova. Ta však tento koncept odmítla.

Společný prodej reklamních časů na televizních stanicích skupiny FTV Prima a televizi Barrandov, který obě mediální skupiny nabízí od začátku letošního roku, vznikl až jako “plán B” poté, co podobnou nabídku Barrandova odmítla televize Nova. Ta se totiž obávala, že by spojením s Barrandovem získala na trhu s televizní reklamou příliš velké postavení a dostala se do hledáčku Úřadu na ochranu hospodářské soutěže. Týdeníku Marketing & Media to řekl generální ředitel Novy Jan Andruško.

K TÉMATU: Společný prodej reklamy Primy a Barrandova má jasnější obrysy. Ceník bude jednotný

“Abych byl k panu Soukupovi fér, my jsme o této možnosti věděli, ale z důvodu antimonopolních restrikcí jsme se jako skupina Nova nemohli do takového obchodu pustit,” uvedl Andruško na adresu majitele TV Barrandov Jaromíra Soukupa, s jehož mediální agenturou Médea vytvořila Nova loni Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) a chystá vlastní peoplemetry. Výhradně podle nich by chtěla od roku 2014 měřit svoji sledovanost a prodávat reklamu.

ČTĚTE TAKÉ: TV Barrandov kývla na nabídku Primy. Reklamu budou prodávat společně

Společný prodej reklamy na kanálech Primy a TV Barrandov znamená, že každý zájemce, který chce inzerovat na Primě, musí povinně část nákladů na kampaň umístit i na Barrandov. Konkrétně jde o 14 procent investované částky. “Slyšel jsem, že to rozložení investic se ne každému líbí,” konstatoval Andruško. Největší díl, 68 procent, jde na Primu family, 12 procent na Primu Cool a šest procent na Primu love. Procentuální zastoupení nového dokumentárního kanálu Prima Zoom ještě mediální zastupitelství, které nese název Media Club, nezveřejnilo.

NAPSALI JSME: Prima zdraží reklamu, chce ji prodávat sama a zastupovat další televize, třeba Barrandov

Podíl Novy na celkovém reklamním koláči v českých televizích se ke konci loňského roku pohyboval okolo 65 procent, u skupiny Prima to bylo skoro 30 procent. Do televize Barrandov směřovalo asi pět procent reklamních výdajů. Nova bude podle Andruška vývoj podílu zastupitelství Media Club bedlivě sledovat a v případě potřeby se obrátí na antimonopolní úřad. Nově se zpočátku letošního roku v prodeji reklamy příliš nedaří, navíc oznámila poměrně zarantní zdražení a rozšíření tzv. super prime timu, v němž si účtuje ještě příplatky.

33 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 2. 2013 21:29

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+