Více

Axel Springer prodává podíl v televizi

Německá mediální skupina Axel Springer, která je největším vydavatelem periodik v Evropě a podniká i v České republice, souhlasila s prodejem svého podílu dvanácti procent v televizní společnosti ProSiebenSat.1 kon­sorciu soukromých investičních firem KKR a Permira za 509,4 milionu eur, tedy třináct miliard korun.

Springer měl na počátku loňského roku zájem o převzetí televizní společnosti, která vlastní kanály Sat.1, N24, ProSieben a Kabel 1. Německý antimonopolní úřad však dohodu zablokoval, protože Springer by podle něj měl spolu dominantní postavení na trhu s reklamou v médiích v zemi. Springer vlastní i nejprodávanější německý deník Bild. Dohoda by podle úřadu firmě poskytla příliš velký vliv na veřejné mínění.

Springer získá v průměru za jednu akcii ProSiebenSat 19,40 eura. V pondělí akcie televizní společnosti uzavřely na hodnotě 18,17 eura. Dohodu ještě musí schválit mediální regulační úřady, napsaly agentury AP a Reuters.

ProSiebenSat.1 ve třetím čtvrtletí více než zdvojnásobil zisk před úroky, zdaněním a odpisy na 124,8 milionu eur, a to díky převzetí britského konkurenta SBS Broadcasting. Tržby společnosti stouply o 55 procent. Axel Springer hraje významnou roli i na českém trhu magazínů, kde vydává časopisy jako Playboy, Svět motorů, Popcorn nebo Svět počítačů. Provozuje i internetové portály.

Zdroj: ČTK

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+