Více

Asociace krajských televizí sondovala možnosti spolupráce s ATO

Pokud by se regionálním televizím podařilo vytvořit centrální program, mohly by být zařazeny do peoplemetrového měření a prodávat tím pádem i reklamu na celostátní úrovni.

Vůbec poprvé se u jednacího stolu sešly zástupci Asociace krajských televizí (AKTV), která sdružuje zástupce regionálních kanálů, jako jsou například Zak TV, Jihočeská televize nebo Polar TV, a Asociace televizních organizací (ATO). Oba subjekty spolu řešily možnosti budoucí spolupráce. Ačkoli krajské televize nejsou v současné době účastníkem peoplemetrového měření, existuje dostatek společných zájmů, na jejichž základě lze vystavět budoucí spolupráci, uvedla za ATO Daniela Keltová.

ROZHOVOR K TÉMATU: Konec spolupráce s Primou byl něco jako náhlá smrt, říká majitel Zak TV a Jihočeské televize

ATO na setkání zastupovala její jednatelka Vlasta Roškotová, AKTV pak předseda Alois Valtr. Ten mimo jiné představil Roškotové svoje vize pro fungování asociace týkající se let 2013 a 2014. A která témata vidí oba zástupci jako společná? Například zvýšení kvality vysílání, uspokojování poptávky diváků po regionálním obsahu, rozumnou legislativu a v neposlední řadě i výrazné zefektivnění komerční komunikace. V diskuzi došlo i k výměně názorů na situaci na televizním trhu.

ČTĚTE TAKÉ: Pětka měla být centrálním programem pro regiony. Musíme najít jiný, říkají šéfové televize V1

Alois Valtr v rozhovoru pro DigiZone.cz z prosince loňského roku uvedl, že by bylo dobré, kdyby se podařilo, aby regionální televize měly společně stoprocentní zásah České republiky. Bylo by možné vytvořit jakýsi centrální program, který by regionálním televizím umožnil prodávat i celostátní reklamní časy. Takový program by pak mohly měřit i peoplemetry. Původně takto byla uvažovaná celoplošná televize Pětka, která ovšem myšlenku lokálního obsahu před svým startem úplně opustila a 4. února vysílání z ekonomických důvodů ukončila.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+