Více

Archivní léto ČT 1 boduje: Chalupáři i Četnické humoresky přes milion diváků

UVNITŘ TABULKY – První program České televize dokonce v neděli porazil v celodenním podílu na dospělém publiku Novu a stal se lídrem trhu.

Sázka České televize na letní opakování populárních původních seriálů se vyplatila. O víkendu bodovala jak návratem Chalupářů, tak Četnických humoresek. Druhý jmenovaný seriál se stal nejsledovanějším nezpravodajským pořadem neděle napříč všemi českými televizemi. Od 20:10 hod. je vidělo v průměru 1,115 milionu dospělých diváků, což odpovídalo 30,89 procentům publika. ČT 1 nehrozil ani hlavní kanál Novy, který nasadil ve stejnou dobu podobný kalibr: českou komedii Copak je to za vojáka. Od 20:20 hod. ji vidělo 697 tisíc dospělých diváků a 19,22 procenta publika.

K TÉMATU: Doktoři z Počátků přišli napodruhé o 300 tisíc diváků, Sígři ve výslužbě jich měli 1,2 milionu

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54, na kterou primárně cílí Nova, byl výkon obou televizí podobný, byť s lehkým náskokem zvítězila ČT 1. Četnické humoresky v této cílovce oslovily 24,64 procenta publika, Copak je to za vojáka 22,68 procenta. Všechny další pořady na jiných televizích se v neděli večer nedostaly ani nad 300 tisíc diváků. Nejblíže této metě byla animovaná komedie G-Force: Jednotka chlupatého nasazení na Primě family. Od čtvrt na devět večer ji vidělo 274 tisíc dospělých diváků a 7,67 procenta publika.

ČTĚTE TAKÉ: Kriminálka Anděl si ve středu ještě polepšila: 1,2 milionu diváků. Farmář průměrný

Film Výkupné na Nově Cinema upřednostnilo ve stejnou dobu 257 tisíc dospělých diváků a 7,25 procenta publika (v cílové skupině diváků od 15 do 54 let to bylo 7,43 procenta), souběžně vysílaný snímek Hellboy 2: Zlatá armáda na Primě Cool zaujal 245 tisíc dospělých a dosáhnul podílu 7,03 procenta, ovšem v cílové skupině 15 až 54 let dokonce 12,23 procenta. Film Zrádný prsten, který od 20 hodin vysílala TV Barrandov, přilákal 242 tisíc diváků a 6,75 procenta dospělého publika, komedie Jak na věc na Primě love od 20:20 hod. zaujala 112 tisíc dospělých a 3,22 procenta publika.

NAPSALI JSME: Doktoři z Počátků v úterý lepší než Ordinace: 2,3 milionu diváků. ČT 24 s podílem 12,26 %

Nadprůměrnou sledovanost zaznamenaly nedělní Otázky Václava Moravce. Zvlášť jejich druhá část od 13:05 na zpravodajské ČT 24 pomohla ke zvýšení celodenního podílu tohoto kanálu, protože zaujala v průměru 383 tisíc dospělých diváků, což představovalo vysoce nadprůměrných 19,17 procenta publika. ČT Sport zase bodovala odpoledním přenosem z atletické Diamantové ligy v Birminghamu, který si od 16:00 nenechalo ujít 146 tisíc dospělých diváků a 9,30 procenta publika. Noční finále fotbalového Poháru FIFA 2013 mezi Brazílií a Španělskem od 23:50 sledovalo 80 tisíc dospělých diváků, což bylo v dané chvíli 14,86 procenta publika.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za neděli 30. června 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 19,95 25,01 16,58 19,63
ČT 2 3,49 2,45 2,87 2,25
ČT Sport 3,84 3,06 3,73 3,38
ČT 24 5,42 2,80 3,06 1,80
Nova 17,79 21,63 20,24 24,12
Nova Cinema 6,52 6,00 7,76 6,14
Fanda 1,94 1,94 1,85 1,61
Smíchov 0,86 0,73 1,12 0,90
Telka 0,94 0,97 0,77 0,70
Prima family 13,44 11,02 12,52 11,82
Prima Cool 5,11 6,14 8,35 10,92
Prima love 2,21 2,35 2,39 2,49
Prima Zoom 1,83 1,57 1,89 1,46
TV Barrandov 4,39 5,45 3,30 3,57
Atmedia 3,77 2,70 3,62 1,95
ostatní TV 8,50 6,20 9,97 7,27
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za neděli 30. června 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 32,70 33,32 26,24 27,06
Nova Group 28,05 31,27 31,74 33,47
Prima Group 22,59 21,08 25,15 26,69

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Sobotní sledovanost večerních pořadů ovlivnilo hezké počasí, takže žádná televize po 20. hodině nepokořila ani se nepřiblížila hranici jednoho milionu diváků. V absolutním počtu diváků byly nejúspěšnější pořady ČT 1, vůbec nejvíce jich měly zábavné Slavné dialogy vysílané od 21:20 hod. Ujít si je nenechalo 747 tisíc dospělých diváků a 26,65 procenta publika. Většinou šlo ale o diváky starší 55 let, protože v cílové skupině 15 až 54 let tento pořad zaujal jen 14,58 procenta publika. Další obdobný formát Televizní legendy, který Jednička vysílala před Slavnými dialogy od 20:10 hod., vidělo 615 tisíc dospělých diváků a 20,93 procenta publika (9,28 procenta u publika od 15 do 54 let).

Nova se v absolutním počtu diváků musela u hlavního filmu – Jurského parku – od 20:20 hod. spokojit s pozicí dvojky na trhu, protože zaujala 552 tisíc dospělých diváků a 19,67 procenta publika. U její primárni cílové skupiny diváků od 15 do 54 let ale byla lídrem, protože Jurský park zaujal 30,98 procenta publika. Film Sahara, který ve stejnou dobu vysílala Prima family, oslovil 341 tisíc dospělých diváků a 12,29 procenta publika. Nadprůměrného výsledku se dočkala ČT 2 s původním dramatickým zpracováním příběhu Cyril a Metoděj – Apoštolové Slovanů. Od 20 hodin jej vidělo 324 tisíc dospělých diváků a 11,28 procenta publika.

Pravidelná sobotní pohádka na Nově Cinema tenotkrát oslovila jen průměrné publikum. Jezerní královnu sledovalo od 20 hodin 179 tisíc dospělých diváků, což odpovídalo podílu 6,15 procenta (u publika od 15 do 54 let 6,61 procenta). Sci-fi film Fantastická čtyřka a Silver Surfer na Primě Cool sledovalo od 20 hodin 124 tisíc dospělých diváků a 4,28 procenta publika (u mladších diváků od 15 do 54 let byl podíl 7,31 procenta). Kombinace přenosů z Wimbledonu a Moto GP zvedla sledovanost Fandy. Hlavní závod Moto GP vidělo od 14:40 hod. 117 tisíc dospělých diváků a 9,89 procent publika (7,53 procenta u diváků od 15 do 54 let).

Nejsledovanější část Wimbledonu od 14:00 hod. zaujala na Fandovi 107 tisíc dospělých diváků, což odpovídalo 9,10 procentům publika a 9,92 procentům u diváků od 15 do 54 let. O něco menší zájem měli diváci o pětihodinový přenos sobotní etapy cyklistického závodu Tour de France na ČT Sport. Od 12:05 jej vidělo v průměru 59 tisíc dospělých diváků a 4,88 procenta publika. Mírně nad průměr se později večer dostala TV Barrandov s filmovou minisérií Hrabě Monte Christo. Od 21:20 hod. si sledovalo v průměru 134 tisíc dospělých diváků a 5,84 procenta publika.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za sobotu 29. června 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 17,46 20,31 13,05 11,39
ČT 2 5,87 6,43 4,57 5,37
ČT Sport 2,12 0,98 2,01 0,93
ČT 24 4,49 2,90 2,40 1,76
Nova 19,97 24,30 23,93 32,48
Nova Cinema 4,59 4,40 5,12 5,09
Fanda 3,80 2,65 4,01 3,22
Smíchov 1,10 1,00 1,62 1,58
Telka 1,28 1,68 0,78 0,83
Prima family 11,85 13,83 12,83 14,68
Prima Cool 4,04 3,84 6,06 6,65
Prima love 2,43 2,68 2,36 2,24
Prima Zoom 2,01 1,24 2,11 0,95
TV Barrandov 4,40 3,37 3,81 2,65
Atmedia 4,55 3,15 4,15 2,37
ostatní TV 10,05 7,24 11,19 7,80
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za sobotu 29. června 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 29,94 30,62 22,03 19,45
Nova Group 30,74 34,03 35,46 43,20
Prima Group 20,33 21,59 23,36 24,52

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Páteční večer opanovala ČT 1, která poprvé vysílala seriál Chalupáři, jímž zacelila díru vzniklou ukončením tradičně silného seriálu Vyprávěj. Chalupáři jako jediní pokořili po 20. hodině hranici jednoho milionu diváků, když je od 20:10 hod. sledovalo 1,008 milionu dospělých, což odpovídalo 31,42 procentům publika. O něco méně diváků měla tradičně silná Všechnopárty, kterou Jednička vysílala od 21:40 hod. Talk show Karla Šípa zaujala v průměru 971 tisíc dospělých diváků a 32,47 procenta publika. Dokument 13. komnata, který následovat po Chalupářích a předcházel Všechnopárty, si od 21 hodin nenechalo ujít 817 tisíc dospělých diváků a 24,81 procenta publika.

Na Chalupáře nestačil ani sitcom Helena, který na páteční večery od 20:20 nasadil hlavní kanál Novy. Ten se musel spokojit s 445 tisíci dospělými diváky a podílem 13,97 procenta. Ani v cílové skupině diváků od 15 do 54 let ale nebyl výsledek o moc lepší. Helena zaujala 18,68 procenta publika, Chalupáři 30,02 procenta. O něco sledovanější byla repríza reality show Výměna manželek, kterou Nova nasadila od 20:50 hod. Sledovalo ji 502 tisíc dospělých diváků a 15,52 procenta publika (21,13 procenta u diváků od 15 do 54 let).

Hlavní páteční pořad Primy family, krimiseriál Místo činu: Slaná smrt, vidělo od čtvrt na devět 293 tisíc dospělých diváků a 9,17 procenta publika. Hlavnímu kanálu Primy se tradičně lépe dařilo s pozdější Show Jana Krause, již si od 22:20 nenechalo ujít 469 tisíc dospělých diváků a 20,10 procenta publika. Od 20. hodiny ale Primu family porazila Nova Cinema, jejíž tklivý film Hačikó: Příběh psa zaujal 319 tisíc dospělých diváků a dosáhnul podílu 9,94 procenta (v cílové skupině 15 až 54 let dokonce 11,28 procenta). Hyde Park s Andrejem Babišem na ČT 24 si od 20:05 nenechalo ujít 203 tisíc dospělých diváků a 6,46 procenta publika.

Páteční mayovka Vinnetou a Old Shatterhand v Údolí smrti na TV Barrandov měla od 20 hodin 210 tisíc dospělých diváků a 6,56 procenta publika. U diváků od 15 do 54 let dosáhla podílu 8,07 procenta. Nadprůměrnou sledovanost měl i večerní přenos tenisového Wimbledonu na Fandovi, který si od 19:55 hod. nenechalo ujít 107 tisíc dospělých diváků a 3,37 procenta publika (4,56 procenta v cílové skupině 15 až 54 let).

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za pátek 28. června 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 18,91 25,95 15,30 20,94
ČT 2 3,64 3,54 3,59 3,53
ČT Sport 0,87 0,39 0,91 0,43
ČT 24 6,88 4,79 3,72 2,99
Nova 20,28 21,19 24,16 24,69
Nova Cinema 4,71 6,38 6,14 7,95
Fanda 2,76 2,48 3,61 3,27
Smíchov 1,30 1,73 2,23 3,16
Telka 0,70 0,69 0,62 0,44
Prima family 15,10 13,47 10,31 8,74
Prima Cool 3,43 3,36 5,10 4,44
Prima love 2,28 1,71 2,72 1,98
Prima Zoom 1,92 1,08 2,25 1,20
TV Barrandov 4,31 4,41 4,06 5,43
Atmedia 4,08 2,77 4,67 2,86
ostatní TV 8,82 6,05 10,62 7,95
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za pátek 28. června 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 30,30 34,67 23,52 27,89
Nova Group 29,75 32,47 36,76 39,51
Prima Group 22,73 19,62 20,38 16,36

Zdroj: ATO-Mediaresearch

28 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 7. 2013 14:07

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+