Více

Antimonopolní úřad potvrdil, že tendr na peoplemetrové měření proběhl v pořádku

Všechny zúčastněné strany za Asociaci televizních organizací rozhodnutí přivítali a chápou ho jako potvrzení toho, že zvolený postup proběhl v souladu se zákonem.

Tendr na peoplemetrové měření, který „přistál“ na začátku loňského roku na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), proběhl v souladu se zákonem. ÚOHS se musel tendrem začít zaobírat na základě udání anonymního stěžovatele. Řízení bylo vedeno pro podezření z nedodržení zákonného postupu při zadávání veřejné zakázky s následným uzavřením kontraktu, připomněla v tiskové zprávě, která oznamovala správnost rozhodnutí, Daniela Keltová z Asociace televizních organizací (ATO). ATO vybírala realizátora měření mezi čtyřmi uchazeči -  GfK Czech, ACNielsen Czech Republic, TNS AISA a Mediaresearch, vyhrál poslední z nich.

K TÉMATU: Kauza „Peoplemetry“ nekončí. Řeší je Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

Přesto, že ACNielsen nakonec v tendru ATO neuspěl, firma realizátorem peoplemetrového měření bude. Zajistí ho však pro společnost CET 21, vlastníka licence TV Nova, a agenturu Médea. Nielsen už zahájil rekrutaci domácností do svého panelu pro měření televizní sledovanosti v České republice. Celkem bude čítat 1 900 domácností, což je obdobné číslo jako u již existujícího panelu společnosti Mediaresearch. Parametry panelu stanovil Nielsen na základě rozsáhlého televizního průzkumu, který firma provádí společně se svým partnerem společností SC&C. Rozbití jednotné výzkumné měny je českým trhem vnímáno negativně, posteskla si ATO v tiskové zprávě.

ČTĚTE TAKÉ: Peoplemetry od Nielsenu míří do českých domácností, do listopadu jich bude 1 900

Rozhodnutí Antimonopolního úřadu však zúčastněné strany za ATO jednoznačně uvítali. Vítám rozhodnutí Antimonopolního úřadu, které potvrdilo, že postup zvolený většinou členů Asociace televizních organizací byl zcela v souladu se zákonem a že už není sebemenších pochyb o průběhu a výsledku tendru na elektronické měření sledovanosti, pochválil si výsledek generální ředitel České televize Petr Dvořák, který je aktuálně zároveň prezidentem celé ATO. Jeho slova potvrdil i Roman Mrázek z výzkumného oddělení Primy a dodal: Zároveň věříme, že toto rozhodnutí zásadně přispěje ke zklidnění situace na trhu a všem subjektům vyšle signál, že tato jediná jednotná televizní měna je, byla a bude pevná, důvěryhodná a vysoce kvalitní.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+