Více

Antimonopolní úřad chce na ČT zachovat reklamu

Česká televize (ČT) by podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) měla vysílat reklamu dál, a to až do zahájení celoplošného digitálního vysílání. Omezením reklamního času v ČT by podle něj zůstali na trhu jen dva velcí hráči, Nova a Prima. To by mohlo ohrozit hospodářskou soutěž, řekl dnes ČTK mluvčí úřadu Kristián Chalupa. Stanovisko úřadu ale na množství reklamy v ČT nemá na rozdíl od případné změny zákona vliv.

Stanovisko ÚOHS je v souladu s připravovanou novelou mediálních zákonů, která České televizi v aktuální podobě ponechává jedno procento denního vysílacího času pro reklamu na každém z programů, to včetně sčítání limitů z více stanic na obrazovku jediného programu, jak to už v součanosti ČT praktikuje. Pokud však připravovaná digitální novela neprojde, Česká televize k 1. lednu 2008 o reklamu přijde a na trhu televizní inzerce nastane prakticky duopol.

ÚOHS s tím nesouhlasí a odkazuje přitom na podobnou situaci mobilních operátorů. Před lety v Česku působily jen dvě společnosti, Paegas (dnes T-Mobile) a Eurotel (nyní Telefónica O2). Pro zákazníky to nebylo výhodné, znamenalo to vyšší ceny a menší kvalitu a nabídku, než kdyby stejné služby nabízelo víc firem, podotkl Chalupa.

Stejně je to podle něj i u televizí. Firmy za televizní spoty utratí každoročně několik miliard. Loni to bylo asi 8,4 miliardy, což je téměř polovina veškeré reklamy. ÚOHS tvrdí, že než přijdou nové digitální kanály, měli by zadavatelé reklamy mít víc možností, a tím pádem i lepší podmínky.

Celoplošné digitální vysílání se zřejmě v Česku stane realitou v roce 2009. Podle odhadu mediální agentury OMD by mohli první velcí inzerenti začít dávat peníze za reklamu v digitálních televizích už o rok později.

Zdroj: ČTK

Tisková zpráva ÚOHS k reklamě, ČT a digitalizaci

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 6. 2007 23:29

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+