Více

Ani TOP TV nebo InzertMax. Čeští diváci se dočkali české verze Top Shop TV

TÝDENNÍ REVIZE - Na satelitu je možné naladit tematický kanál, který tu chyběl. Poté, co už pár let neexistuje teleshoppingová TOP TV a neodstartoval již loni slibovaný InzertMax, si prvenství v oblasti nabídkové televize pro sebe rezervovala Top Shop TV. Divákům sledujícím různé bloky reklam a výhodných nabídek ji jistě nemusíme dlouze představovat. Top Shop TV obsahuje výhradně vysílání tohoto internetového obchodu a zásilkové služby. Jeho sledovanost bude jistě minimální, ovšem není pochyb o tom, že svůj účel splní dokonale.

Nalaďte si nonstop teleshopping

Společnost Studio Modena, která již od roku 1990 podniká v oblasti aktivního i pasivního telemarketingu, inzerce a zásilkových služeb a je vlastníkem známé zásilkové služby Top Shop, rozšířila svoje aktivity také na televizní vysílání. Na satelitu Thor 6 (pozice 1 stupeň západně) se objevila stejnojmenná televizní stanice, která je kromě České republiky určena také pro potřeby slovenského, maďarského a rumunského trhu. Výhoda spuštění Top Shop TV pro region střední Evropy je značná. Jeho provozovatel může program nabízet nejen na svých pobočkách (kamenných obchodech), ale bude k dispozici především také všem satelitním divákům, kteří mají možnost přijímat signál z pozice 1 stupeň západně, kde své programy šíří mimo jiné platformy Digi TV a UPC Direct, které působí na tuzemském trhu. Vysílání této stanice bohužel ještě není po technické stránce dokonalé. Například u české jazykové stopy je vysíláno audio pouze v levém kanálu a v pravém je velice slabě slyšet hudba. Místy také chybí doprovodný text, což je poznat z grafických lišt.

Lukáš Polák: Top Shop už má svojí nekódovanou satelitní televizi. Vysílá i pro Česko

Digi TV má problém, dluží desítky milionů za placené kanály

O problémech satelitní služby Digi TV se i mezi běžnými diváky hovoří poměrně dlouhou dobu. Platforma je označována jako nespolehlivá, zákazníci hovořili o častých výpadcích některých stanic, špatné podpoře a řadě dalších záležitostí. Věci tedy sice nepříjemné, které jakékoliv společnosti dobré jméno neudělají, nicméně s nimiž se přesto dá podnikat. Na počátku května však vyšel v deníku Hospodářské noviny inzerát, v němž společnost CET 21, provozovatel kanálů pod hlavičkou Nova, shání další věřitele firmy Digi Czech Republic. Důvod? Nova chce zjistit, zda jsou naplněny podmínky pro podání návrhu na zahájení insolvenčního řízení s Digi TV. Těchto pár řádků odstartovalo v redakci DigiZone.cz maraton, v němž jsme se snažili zjistit, o co vlastně jde. Podle informací, které má k dispozici naše redakce, už společnost dlouhodobě neplatí televizi Nova za distribuci jejích placených programů, tedy Nova Sport a MTV Czech and Slovak. Pohár trpělivosti přetekl. Jde o pohledávky za velmi dlouhou dobu. Rozhodně ne jeden nebo dva měsíce, prozradil serveru DigiZone.cz dobře informovaný zdroj z vrcholového managementu televize, který si přál z pochopitelných důvodů zůstat v anonymitě.

Digi TV - Rumunský slam

Chatrč s parabolou – obrázek, který se stal na internetu hitem. (Foto: archiv)

Lukáš Polák: Hrozí konec Digi TV v Česku? Služba dluží desítky milionů placeným televizím

ČT 1 v dubnu na polovině sledovanosti TV Nova

Nejhoršího průměrného měsíčního podílu na dospělém publiku od začátku elektronického měření sledovanosti v České republice dosáhl v dubnu první program České televize. Podle měsíční monitorovací zprávy Asociace televizních organizací (ATO) dosáhla ČT 1 celodenního průměrného podílu 15,45 procenta, což je polovina oproti nejsledovanější televizi Nova, která vykázala podíl 30,81 procenta. ČT 1 dlouhodobě ztrácí v celodenních číslech i na druhou Primu, která si i v dubnu udržela pozici tržní dvojky s průměrným celodenním podílem 16,67 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale stále vede ČT 1 nad Primou. Rekordního měsíčního podílu dosáhla v dubnu zpravodajská ČT 24. Jejích 5,36 procenta hravě stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi, protože stabilní čtyřka trhu, TV Barrandov, vykázala průměrný podíl 4,95 procenta.

ČT 1 - sledovanost hokej Finsko - ČR, 4.5.2011

Takovýhle koláč sledovanosti jsme měli možnost vidět ve prospěch ČT 1 pouze v době hokejového duelu Finsko – Česká republika. (Zdroj: ATO/Mediaresearch)

Jan Potůček: ČT 1 v dubnu klesla na polovinu podílu Novy, ČT 24 s rekordem 5,36%

Stručně

Tuzemská verze lifestylové a hudební televize MTV se chce přiblížit místnímu divákovi tím, že do svého vysílání zařadí programový blok Home Sweet Home, který bude zaměřen přímo na českou a slovenskou scénu. Stanice tak de facto začne konkurovat Óčku. To již tuto hudbu umisťuje do večerního bloku „cz & sk“. Zatímco na Óčku se však blok tuzemské muziky vysílá několikrát týdně, na MTV poběží pouze jednou týdně, a to ve čtvrtek od 22:50 do 23:50.

Lukáš Polák: MTV chce konkurovat Óčku. Bude hrát česky a slovensky. Chystá i love songy

Víc než dvě procenta dospělého publika by měla průměrně denně oslovovat Prima love, třetí program televize Prima, rok od svého startu v příštím březnu. V rozhovoru pro server Médiář.cz to řekl generální ředitel Primy Marek Singer. Zatím jediný zveřejněný výsledek sledovanosti tohoto programu z 1. května letošního roku Primě love přisoudil průměrný denní podíl 0,64 procenta na divácích starších patnácti let.

Jan Potůček: Šéf Primy: Do roka by měla mít Prima love celodenní podíl přes 2 %

V prvním kvartálu letošního roku si IPTV služba O2TV od společnosti Telefónica O2 nepolepšila, avšak ani nepohoršila. Operátor u svého televizního produktu hlásí stále 129 tisíc zákazníků. Právě tolik měl i v posledním kvartálu roku loňského. Telefónica O2 tak i nadále naráží na fakt, že ve své službě nenabízí například programy ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV).

Lukáš Polák: Počet zákazníků služby O2TV nestoupá ani neklesá. Je jich stále 129 tisíc

Návštěva STV 3 - 5

STV 1 během hokejového mistrovství dostupná také v HD kvalitě. (Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz)

Podle serveru Mediálne.sk přišla distribuce programu STV 1 HD na satelit slovenskou veřejnoprávní televizi na necelých 68 tisíc eur, tedy přibližně 1 630 tisíc korun. V této částce je započtena distribuce signálu na bratislavský vysílač Kamzík, jeho přenos prostřednictvím družice, kódování (úprava) signálu a některé další technické služby. Díky exkluzivitě pro službu Skylink získala STV slevu 10 procent.

Lukáš Polák: Vysílání hokejového MS v HD kvalitě stálo STV přes milion a půl

Vybrané zápasy nejvyšší polské fotbalové soutěže Ekstraklasa bude od příští sezóny 2011/2012 nabízet na své obrazovce také panevropský sportovní kanál Eurosport 2. Tento program získal sublicenci pro 22 zemí střední a východní Evropy, mimo jiné tedy i Českou a Slovenskou republiku. Ke všem přenosům se však tuzemští diváci nedostanou. Exkluzivním distributorem přenosů bude nadále satelitní služba Cyfra+.

Lukáš Polák: Polská fotbalová liga Ekstraklasa míří na Eurosport 2

V Polsku už funguje řada zpravodajských stanic, mimo jiné TVP Info, Polsat News, TVN 24, TVN CNBC Biznes a další, nic ale nebrání tomu, aby tu odstartovala další. Svůj plán vstoupit na tamní trh oznámila podle serveru media2.pl televize s jednoduchým názvem PL24. V materiálech zaslaných médiím slibuje například moderní přístup k divákovi. Kdo za stanicí stojí, prozatím není jasné.

Lukáš Polák: Polsko se dočká informační stanice PL24. Stojí za ní veřejnoprávní TVP?

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+