Více

Alex Ruzek: K MTV chceme přitáhnout i ty, kteří nenajdou v televizi nic zajímavého

Ne každá česká či slovenská hudební skupina nebo interpret budou mít šanci dostat se do vysílání česko-slovenské verze hudebního kanálu MTV. Nový televizní program, který odstartuje tuto neděli 29. listopadu pod taktovkou televize Nova, sice slibuje, že podíl české a slovenské hudby bude tvořit asi deset až patnáct procent z celkové hudební nabídky, podle ředitelky české MTV Alex Ruzek si ale televize bude hodně vybírat. „Musí jít nejen o kvalitu hudební, ale také obrazovou,“ vysvětluje Ruzek v rozhovoru pro server DigiZone.cz.

Zpravodajskému serveru Týden.cz jste řekla, že nepříznivý ekonomický vývoj byl pouze jedním z důvodů, proč česká MTV neodstartovala v první polovině letošního roku. Jaké byly ty další?

Na to asi nemohu odpovědět. Je to těžká otázka. Každý start televize je náročný a obsahuje mnoho faktorů, a především: kanál jako MTV je hodně náročný – vysílá čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu. Připravit takový program není tak jednoduché, jak by si mohl někdo představovat. Není to jako u filmového kanálu, kde máte k dispozici filmotéku a v podstatě se nemusíte o nic ostatního starat. V programu máme asi tři sta padesát položek za den. Pro porovnání, Nova Cinema jich má přibližně dvanáct. Mají k dispozici seriály nebo filmy, které trvají čtyřicet nebo padesát minut. Než se tedy všechna tvorba MTV poskládala, chvíli to trvalo. Nova Cinema např. neměla na začátku problém s obsahem, protože téměř vše už bylo v podstatě k dispozici. My jsme museli všechen obsah dostat do baráku, otitulkovat, otimecodovat, apod., aby to bylo připravené.

Alex Ruzek

Překvapilo mě, že jste ve stejném rozhovoru uvedla jednoduché podmínky pro získání licence. Proč už tedy MTV nespustil někdo dávno před Novou? O tomto kanálu se v České republice hovořilo již několik let…

Takovýto kanál potřebuje investice a dlouho se nenašel nikdo, kdo by je byl ochotný do této stanice dát. Je to jednoduché…

Tvrdíte, že čeští a slovenští diváci požadují více hudby. Jak jste k tomu dospěli?

Nechali jsme si udělat několik výzkumů. Konkrétnější data bych však nerada prozrazovala.

Uvádíte, že podíl české a slovenské hudby bude deset až patnáct procent, časem by to mělo být více. Jak jste ho určovali, když jste ho neměli striktně daný?

K číslu deset až patnáct procent jsme dospěli díky tomu, že víme, kolik je v současné době těchto klipů k dispozici. Samozřejmě nám jde i o úroveň kvality. Na obrazovku se nedostane každý. Musí jít nejen o kvalitu hudební, ale také obrazovou.

Jaká jsou tedy podle vašeho názoru kritéria kvality?

Divák by neměl mít pocit, že je nějaký velký rozdíl mezi českým, slovenským nebo zahraničním klipem. Vše by mělo do sebe pěkně zapadat.

Jací jsou podle vás kvalitní tuzemští umělci, kteří si zaslouží místo na MTV?

Z českých a slovenských interpretů nebo kapel? Určitě to budou ti, které chce naše cílová skupina slyšet. Pokud bych měla být konkrétnější, ze sólových zpěváku by mělo jít např. o Anetu Langerovou, Ewu Farnou nebo Marka Ztraceného, z kapel pak Chinaski nebo Kontrafakt. Rádi bychom hráli právě i alternativnější skupiny jako jsou třeba Clou.

Takže interpreti, kteří dokážou nejlépe oslovit danou cílovou skupinu?

Přesně tak.

V tom byste se tedy měli lišit i od Óčka, které přeci jen má portfolio interpretů poměrně široké…

Ano.

Alex Ruzek 2

Čtenáře by jistě zajímal váš osobní názor na dabing a titulkování. Při startu kanálu Prima Cool, který má být také jedním z vašich konkurentů, mu mělo hodně diváků za zlé, že nezařadil titulky. Ředitel Primy Marek Singer tehdy řekl, že český divák na ně není zvyklý. Co si myslíte vy?

Je to tak, Prima Cool je jedním z našich konkurentů. Myslím si, že náš kanál je takovou malou zkouškou toho, co jsou tuzemští diváci schopni skousnout. I na tohle jsme si nechávali pochopitelně dělat průzkumy a je pravda, že diváci Primy nebo Novy nejsou zvyklí na titulkované pořady. Dabing je v České republice vynikající, ale přesto jsem přesvědčena o tom, že mladí diváci už jsou na angličtinu zvyklí. Doby, kdy se v České republice nemluvilo anglicky, jsou už dávno pryč a podle průzkumů nám vyšlo, že v dané cílové skupině je to přibližně půl na půl. Fanoušci, kteří se doposud dívali na MTV Europe nebo jiné verze MTV, které zde byly k dispozici, řekli, že by byla škoda neponechat originál, protože jsou na něj zvyklí. Zájem byl hlavně tam, kde jsou celebrity a dabing by nepůsobil dobře. Diváky určitě zajímá, jak např. mluví Mariah Carrey.

Takže pořady s celebritami budou s titulky. Dabing tedy nabídnete kde?

Dabing nabídneme v pořadech, u kterých originál není potřeba, nebo v nich vystupují lidé, kteří nejsou tak slavní. Je pravda, že je to i jednoduší pro pochopení děje, když člověk sedí u televizoru a nemusí číst titulky.

Proč by mělo být MTV nejsledovanějším kanálem pro mladé, jak tvrdíte?

Óčko necílí úplně na mladé diváky. Je to hlavně hudební kanál. My jsme trošku jiní. Tohle bych nerada komentovala. Každý má mít cíl a tím mým je zkrátka to, aby MTV byla nejsledovanější televizí pro mladé diváky. Buď se to povede, nebo ne.

Právě generální ředitel Óčka Jiří Balvín na svůj blog na DigiZone.cz nedávno napsal, že se na start vašeho kanálu těší. Co tomu říkáte?

Tak to je hezké (následoval upřímný a pobavený smích Alex Ruzek, pozn. red.). My se na boj o diváky také těšíme.

Alex Ruzek 3

Co si vůbec o Óčku myslíte? Berete ho jako konkurenci?

Nedá se to tak úplně říct. Určitým způsobem si budeme konkurovat i s Novou. MTV má ale nastavený prime-time trochu jinak. Začíná jí v devět hodin. Budeme mít i tzv. late prime, a to od přibližně desáté hodiny večer. Chci také říci, že necílíme na jednu nebo dvě konkurence. Je možné, že k obrazovce přitáhneme také ty, kteří v televizi nenajdou nic zajímavého.

Televizi dělají také tváře. Jaké to budou na MTV?

Tváře jsou stoprocentně důležité. MTV ale není tou televizí, jakou byla např. v roce 1985. Dnes už to není tak, že moderátor uvede klip, pak se o něm mluví a uvede další. Jde hlavně o postavy z formátů. Prima Cool také nemá žádné tváře, tedy mají, ale jsou to právě ti herci. Na MTV máme připravených pár formátů, které chystáme na příští rok, a v nich se tváře objeví. Kromě jiných to bude např. Hanka Zajíčková.

Co zahájení česko-slovenského MTV odstartuje?

29. listopadu, což je neděle, začneme hned třemi klipy. Ty budou symbolizovat cestu MTV z New Yorku do Evropy a následně z ní pak do České republiky. Ten první bude nový hit od rappera Jay-Z a zpěvačky Alicie Keys – Empire State of Mind, který byl natočen v New Yorku, druhý bude od Anety Langerové, ten pochází z Berlína, a třetí od Linkin Park písnička Numb, která byla natočena v Praze. Výběr je poměrně jasný. U českého interpreta nám přišlo zajímavé, že jde o někoho, kdo je v cizím městě, stejně jako v Praze je zahraniční. Tentokrát šlo tedy spíše o část obrazovou a nikoliv hudbu.

Prohlásila jste také, že americký kanál v Česku je přesně něco pro vás. Je to ale také něco pro tuzemského diváka?

Proč by neměl být zvědavý na americké pořady? Podívejte se třeba, jak je úspěšná Kriminálka New York, Kriminálka Miami, Doktor House, apod. Diváci jsou na zahraniční tvorbu zvědaví podobně, jako byli například na tu německou po roce 1989. Myslím si, že na to, co nabídneme, jsou mladí lidé určitě zvědaví.

Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Anketa

Jste zvědavi na česko-slovenskou verzi MTV?

47 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 12. 2009 13:51

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+