Více

Agentury vítají návrh na zachování reklamy v ČT, proti je Óčko

Nové digitální televize nejsou nadšeny představou staronového generálního ředitele České televize Jiřího Janečka na zachování reklamy ve vysílání ČT i po roce 2012, kdy by měla podle současného zákona z veřejnoprávní televize zmizet. Podle generálního ředitele hudební televize Óčko Jiřího Balvína by neměla reklama ve vysílání ČT co dělat.

Jsem přesvědčen, že reklama patří na komerční subjekty, tedy komerční televize. Do roku 2012 je reklama na ČT účelově vázána pro rozvoj digitalizace, pro podporu filmařů a pro digitalizaci archivu. Dále nemá na České televizi co dělat, řekl Balvín týdeníku Marketing a Media. Pokud reklama v ČT zůstane, bude to znamenat, že inzerenti utratí více než půl miliardy korun ročně za vysílací časy na některém z programů ČT a ne na nových komerčních stanicích.

ROZHOVOR: Jiří Janeček: Reklama na ČT ano, ale výnosy by neměly jít televizi

Mediální agentury Janečkovu představu, že by ČT nadále vysílala reklamu, ale výnosy z ní by šly na nějaké bohulibé účely, vítají. Dává nám to možnost větší volby, nemusíme spoléhat pouze na Novu a Primu. Naše skupina určitě podporuje zachování reklamy na ČT, uvedl pro týdeník Marketing a Media ředitel uskupení agentur Group M David Lhota.

Principiálně nesouhlasím s reklamou na veřejnoprávních kanálech. Na druhou stranu současné rozložení reklamních investic zadavatelů jasně naznačuje, že ČT stále hraje důležitou roli v efektivním zásahu některých cílových skupin a bohužel na tom nic nemění ani nové digitální projekty, které spíše skomírají. Tudíž jako zástupce mediální agentury říkám ano reklamě na ČT, dodal pro stejný týdeník ředitel agentury Universal McCann Marek Svoboda.

ČT nyní může zaplnit reklamou 0,75 procenta celkového denního vysílacího času programu ČT 1, a na zbývajících kanálech jí může věnovat 0,5 procenta celkového vysílacího času. Veškeré zisky z prodeje vysílacích časů jdou na zvláštní fond, z něhož plynou na podporu české kinematografie, státní informační kampaň k přechodu na digitální televizní vysílání, na budování veřejnoprávního multiplexu a digitalizaci archivu ČT.

27 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 7. 2009 22:15

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+